Следвайте ни

Всеки гост на Пловдив оставил средно 169 лв. под тепетата

viber icon

Средно 169 лв. е похарчил един човек при посещението си в Европейската столица на културата 2019, като тази сума не включва транспортните разходи и билетите за събитието, на което е присъствал. Това показват данните от предварителния мониторинг на Фондация „Пловдив 2019“ за домакинството.

73% от туристите са имали средно три нощувки  под тепетата, а за един ден са пристигнали само 12%. Едно трета от посетители са отседнали в хотели, 28% са използвали  интернет платформи за настаняване в апартаменти и къщи за гости. Всеки пети е бил при приятели и роднини, а 10 на сто са избрали да нощуват в близки малки населени места, съобщи Радост Иванова, зам.-директор маркетинг реклама и търговска дейност на Фондация „Пловдив 2019“. 

Данните от статистиката показват значителен скок на туризма в периода 2011-2018 г.  През 2011 г. под тепетата са пренощували общо 186 262 лица (118 264 българи и 67 998 чужденци), а през 2018 г. - общо 287 411 (167 025 българи и 120 385 чужденци). За целия период увеличението е с 54%.  Броят на реализираните нощувки пък е скочил от 327 270 през 2011 г. на 520 358 през 2018 г.  Налице е и ръст от 77 процента на приходите на хотелиерите. През 2011 г. те са били 16,1 млн. лв., а за 2018 г. - 28,5 млн. лв. Все още няма окончателни данни от НСИ за 2019 г. 

Официалната статистика обаче обхваща само около една трета от посетителите на Пловдив. Много хора не спят в големите хотели, които обхваща НСИ, а предпочитат апартаменти и къщи за гости. В момента броят на леглата, които се предлагат в интернет платформите Airbnb, Booking, Expedia и други, са равни на броя на леглата в големите хотели в Пловдив. 

Приходите в общинската икономика от туристите идват не само от нощувки, но и от ресторанти, кафенета, пазари и услуги. Анализите на Европейската комисия сочат, че икономическите ползи за местното стопанство от домакинството на ЕСК се проявяват през следващите години. 

Радост Иванова допълва, че допреди няколко години на световните туристически борси посетителите са смятали, че България е регион в Турция, докато напоследък страната ни е станала ясно разпознаваема. Увеличили са се рязко и хората в бранша, които разпознават и се възхищават на Пловдив като ЕСК. 

Руслан Йорданов

Руслан Йорданов

Журналист - екип "Култура"

Руслан Йорданов е културен и политически репортер. Магистър по журналистика от СУ „Св. Кл. Охридски“. Носител на награди за журналистика „Черноризец Храбър“ (2010 г.) и „Пловдив“ (2017 г.).   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?