Следвайте ни

Вижда се краят на ремонта на "Ал. Стамболийски"

Цялостният ремонт на бул. "Александър Стамболийски" в участъка от Градската градина до кръстовището с бул. "Цар Освободител" ще бъде приключен в около 25 октомври, съобщиха от общината в отговор на запитване на "Пазарджишка Марица". До края на месеца ще завършат и всички работи по озеленяването на булеварда, където освен велосипедна алея и нови тротоари бяха изградени и нови площи за цветни насаждения. На практика на ремонта ще бъде сложен край с около месец - месец и половина по-късно от планираното, но истината е, че и обемът на строително-монтажните работи е много голям.   

Засега продължава да няма яснота кога ще бъдат отсечени 19-те болни дървета, за чиято подмяна даде препоръка независима експертна комисия. Веднага след отсичането на болните дървета на тяхно място ще бъдат засадени фиданки от същите растителни видове или от други видове дървета, подходящи за градско озеленяване и издържащи на атмосфера, замърсена с изгорели газове.

Във вторник специална машина отстраняваше най-горния слой от стария асфалт по бул. "Стамболийски" в близост до кръстовището с улица "Цар Самуил". В този участък на булеварда - от Градската градина до кръстовището с "Градинарска", тротоарите са вече изцяло готови в цялото им "триединство" - велосипедна алея, ивица с декоративни плочи, цветен бетонен тротоар - за северната страна на булеварда и тротоар изцяло с декоративни плочи за южната страна на булеварда.  

Новият северен тротоар обаче затваря кръстовище с улица "Славянска". Така пътуващите по бул. "Стамболийски" в източна посока вече няма да могат да правят десен завой и да влизат в многото малки улици водещи към булевардите "Бенковски" и "Цар Освободител". На свой ред живеещите по "Славянска", "Шейново", "Найден Геров", "Райко Даскалов", "Петко Машев" също вече няма да имат излаз с автомобилите си към бул. "Стамболийски". Ще им се налага да правят значително по-дълги преходи с автомобилите си, а това означава и по-дълго време на замърсяване на атмосферата с изгорели газове. Това градоустройствено решение вероятно е взето с идеята да бъде облекчен трафикът по самия бул. "Стамболийски", но надали ще бъде възприето еднозначно от всички, живеещи в района.

Лежерните темпове на работа по бул. "Стамболийски" в последните седмици сякаш дадоха кураж на десетки шофьори да нарушават забраната за влизане в ремонтирания участък, както и да паркират там, където няма строителна техника и видими следи за работа в момента. Това безнаказано нарушаване на знаци и правила, констатирано и документирано от "Пазарджишка Марица" още преди две седмици, продължава да е сякаш невидимо за общинските власти и "Пътна полиция". Двата "паяка", вдигащи неправилно паркирани автомобили, не влизат на "Стамболийски", въпреки че по булеварда има място за достъп дори на тежка строителна техника. Няма информация и за поставени скоби на неправилно паркиралите коли или поне за стикери, уведомяващи собствениците им за наложени глоби. Така нарушенията стават все по-масови, пречките за работниците по ремонта - все по-големи, а усещанията на някои хора, че стоят над закона растат за сметка на обикновените "простосмъртни".  

Очаква се в близките дни по "Стамболийски" да влязат машините, полагащи асфалт. Дано преди това оттам минат и "паяците". При все, че няма да е супер изненада да видим ивица новоположен асфалт, учтиво заобикаляща небрежно паркирал скъп джип.

Борислав Наумов

Борислав Наумов е завършил Факултета по журналистика на Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Има над 30-годишен опит в печатни и електронни медии. Бил е отговорен редактор в Агенция „Балкан”, на българското издание на в. New Europe, на сайта „Коментатор”, главен редактор на агенция Internews. Ръководил е отделите за вътрешна информация на вестниците „Дума” и „Република”, бивш зам.-главен редактор на в. „Дума”. Работил е като парламентарен репортер на в. „Класа”.   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?