4020

Туроператорите в Пловдив: Транспортът е ахилесовата пета на града в очите на гостите

Въпреки туристическото чудо в Пловдив, което се случва в момента, туроператорите са категорични, че градът все още има какво да направи, за да достигне пълния си потенциал. Здравко Михайлов от 7 години работи в бранша и си партнира с редица агенции в Германия, Англия и Италия. По думите му, като за дестинация, която не се рекламира активно, Пловдив има добра разпознаваемост в Централна и Западна Европа.

"Повишаващият се интерес към града ни до голяма степен се дължи на рекламата от уста на уста. На местно, институционално ниво градът ни не се рекламира активно. Нямаме специално създадена страница, която да е ориентирана към туристите, която да се поддържа и наистина да дава добавена стойност към продукта. Сайтът visitplovdiv.com например е пълен с остаряла информация и е тотално демоде. Никъде не съм срещал реклами в социални мрежи или търсачки", смята Михайлов. 

Освен това епизодичните участия на града в големите туристически форуми трудно могат да бъдат инструмент за реално привличане на туристи, смята туроператорът: "Трудното е да доведеш един турист тук. Успееш ли да го убедиш в това, почти сигурно е, че връщайки се в родината си, той ще разкаже поне на половин дузина роднини и приятели всъщност колко хубава и ценово изгодна дестинация е Пловдив".

Последната група, за която туроператорът съдейства, е от Германия. 26 души пристигат за 4 дни в града, като поне половината от тях идват по препоръка на свои близки или приятели, които вече са посетили Пловдив: "Историята е първото, което ги привлича. Много ключово обаче остава и финансовият аспект - в Пловдив спокойно можеш да наемеш двойна стая в 4-звезден хотел за 80 евро на вечер, което за почти всяка друга дестинация, дори в съседните държави, е немислимо".

Михайлов обяснява, че липсата на вход за редица културно-исторически обекти също се харесва на гостите от Европа и света. "Повечето от тях са пътували и могат да направят сравнението. В Гърция и Италия например, за да видиш почти всеки обект от римско време, ще ти вземат вход. В Пловдив можеш цял ден да обикаляш подобни експонати и да не извадиш нито лев. В това отношение градът ни поддържа правилна стратегия и политика", категоричен е туроператорът. 

Убеден е и коя е ахилесовата пета на Пловдив като туристическа дестинация.

"Градът обаче продължава да има един голям проблем - транспорта. На практика нито един негов елемент не работи правилно. Градският транспорт е под всякаква критика - нередовен, без възможност за картово плащане и на практика без каквато и да е информация на английски език. Ситуацията с такситата не е по-различна, няма и много алтернативни методи за придвижване." Според Михайлов един град не може да се превърне в устойчива туристическа дестинация, ако няма добре развит и работещ градски транспорт, който да осигури възможност за лесно придвижване. "На много места в Пловдив туристите има какво да видят, Пловдив не е само центърът, "Капана" и Старият град, но проблемът е, че другите атрактивни места са труднодостъпни".

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
2 коментара
Истината е самата истина

Истината е самата истина

27.05.2024 | 12:02

Никой не го интересува туристи никой не го интересува в Пловдив никой не го интересува гражданите само алчните баба и ти които да прибират парите и общината само за тях работи разберете го докато са тези участници няма да има европейски транспорт унищожиха от тролейбусния транспорт всичко унищожиха сега и автобусни транспорт съсипаха

Отговори
5 4
Туристи не използват градски транспорт

Туристи не използват градски транспорт

27.05.2024 | 11:45

Хубавото на Пловдив, е че като изключим някои хотели по периферията на града, почти всичко от забележителностите ти е достъпно пеша в рамките макс. 20-30 минути.

Отговори
9 1

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?