Тревожна прогноза: Населението в Пловдив до 2040 г. става ...
- 08:00, 11.10.2020
- 08:30, 12.10.2020
- 2301
- 7
Над 500 млн. лева са нужни за нови пътища, за да се справим със задръстванията
С около 30 процента, или с 98 000 обитатели, ще се увеличи населението на Пловдив до 2040 г. в регулационните граници, прогнозират проектантите на Общинския устройствен план (ОУП). Те уточняват, че подобни разчети са относителни, защото никой със сигурност не може да каже какъв ръст или спад най-вече заради миграционните процеси може да се очаква в следващите години.
Според застроителните планове общината ще наброява до 640 000 жители, без да се брои евентуалното застрояване в земеделските имоти, които ще получат статут на урбанизирани територии. Според днешната статистика, която непрекъснато се променя, Пловдив официално наброява около 360 000 жители, но на практика се обитава от над 400 000. При изготвяне на транспортната схема към ОУП проектантите се ориентирали към разрастване на града до 569 200 души. Те не изключват, че населението може да достигне 700 000 жители. В плана обаче се отбелязва, че
обменните процеси на Пловдив с околоградската зона стават все по-интензивни.
Въз основа на този фактор авторите залагат и вариант за градски релсов транспорт в бъдеще.
Инвестиции за 528 млн. лева, изчислени по окрупнени показатели към 2018 г., са необходими на Пловдив, за изграждането на необходимата пътна инфраструктура. Прогнозната сума е посочена в доклада на проектантите, изготвили транспортно- комуникационната схема към ОУП. В тази стойност не са включени разходи за отчуждителните процедури, които възлизат на милиони левове.
За ново строителство са нужни 384,8 млн. лева, за реконструкция на улици - 68,3 млн. лева, за изграждане на мостове и подлези - 75,1 милиона.
Експертите твърдят, че от 2007 г., когато беше приет действащият в момента ОУП, трафикът под тепетата е нараснал с над 60 процента, а заложената тогава програма за нови пътни артерии е изпълнена в минимална степен. Построени са само четири обекта - второто платно на моста на Герджика, един етап от продължението на бул. "Свобода" и ул. "Проф. Цветан Лазаров", която свърза директно "Тракия" с бул. "Санкт Петербург" през "Лаута". Частично е изграден бул. „Северен” от моста на Адата до Брезовско шосе.
В същото време
колите в Пловдив се увеличили с 57,3 процента.
За сравнение, през 2003 г. моторизацията в Пловдив е била между 300 и 320 автомобила на хиляда обитатели при 260 средно за страната и 370 за София. През 2016 г. моторните превозни средства вече са 593 на хиляда обитатели, като всяка година в КАТ се регистрират най-малко 8000 коли.
Пловдив се задъхва от нарастващия трафик, предупреждава един от авторите на комуникационно-транспортния анализ инж. Димитър Попов. Между 7 до 19 часа по улиците на града се движат над 200 000 автомобила, а най-натоварените са Голямоконарско, Карловско и Асеновградско шосе. Входящите, изходящите и транзитните потоци са нараснали с 61,9 процента. През 2017 г. за 12 часа преминаваха 134 409 превозни средства, а през 2005 г. - 83 098 „външни” автомобила.
Приоритет е вътрешният транспортен ринг
Според проектантите трафикът в града може да се разтовари, след като се изгради системата от тангенциални трасета. Като приоритетни в плана са посочени пет - автомобилен подлез под Централна гара, реконструкцията на Бетонов мост, пробив „Модър - Царевец”, автомобилен подлез под гара „Разпределителна” като част от връзката между бул. „Александър Стамболийски” и „Цар Симеон” в Тракия, строителство на нов мост над Марица между бул. „Копривщица” и „България”.
Частично трафикът ще се изнесе по околовръстното шосе, след като се разшири и се направи връзката със "Скобелева майка".
В проекта като евентуална перспектива е включен S-бан с буферни паркинги. Идеята е, че градската железница ще позволи по-добра транспортна връзка на хората, които идват в Пловдив от другите населени места. В новия план се запазва вариантът за изграждане на третия Южен ринг от тангентата около Прослав до пресичането с Кукленско шосе.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни