Следвайте ни

Тревожна прогноза: Населението в Пловдив до 2040 г. става ...

viber icon

Над 500 млн. лева са нужни за нови пътища, за да се справим със задръстванията 

С около 30 процента, или с 98 000 обитатели, ще се увеличи населението на Пловдив до 2040 г.  в регулационните граници, прогнозират проектантите на Общинския устройствен план (ОУП).  Те уточняват, че подобни разчети са относителни, защото никой със сигурност не може да каже какъв ръст или спад най-вече заради миграционните процеси може да се очаква в следващите години. 

Според застроителните планове общината ще наброява до 640 000 жители, без да се брои евентуалното застрояване в земеделските имоти, които ще получат статут на урбанизирани територии. Според днешната статистика, която непрекъснато се променя, Пловдив официално наброява  около 360 000 жители, но  на практика се обитава от над 400 000.  При изготвяне на транспортната схема към ОУП проектантите се ориентирали към разрастване  на града до  569 200 души. Те не изключват, че населението може да достигне 700 000 жители.  В плана обаче се отбелязва, че

обменните процеси на Пловдив с околоградската зона стават все по-интензивни.  

Въз основа на този фактор авторите залагат  и вариант за  градски релсов транспорт в бъдеще.

Инвестиции за 528 млн. лева, изчислени по окрупнени показатели към 2018 г., са необходими на Пловдив, за изграждането на необходимата пътна инфраструктура. Прогнозната сума е посочена в доклада на проектантите, изготвили транспортно- комуникационната схема към ОУП. В тази стойност не са включени разходи за отчуждителните процедури, които възлизат на милиони левове.

За ново строителство са нужни 384,8 млн. лева, за реконструкция на улици - 68,3 млн. лева, за изграждане на мостове и подлези - 75,1 милиона. 

Експертите твърдят, че от 2007 г., когато  беше приет действащият в момента ОУП, трафикът под тепетата е нараснал с над 60 процента, а заложената тогава програма за нови пътни артерии е изпълнена в минимална степен. Построени са само четири обекта - второто платно на моста на Герджика, един етап от продължението на бул. "Свобода" и ул. "Проф. Цветан Лазаров", която свърза директно "Тракия" с бул. "Санкт Петербург" през "Лаута". Частично е изграден бул. „Северен” от моста на Адата до Брезовско шосе.

В същото време  

колите в Пловдив се увеличили с 57,3 процента.

За сравнение, през 2003 г. моторизацията в Пловдив е била между 300 и 320 автомобила  на хиляда  обитатели при 260 средно за страната и 370 за София.  През 2016 г.  моторните превозни средства вече са  593 на хиляда обитатели, като всяка година в КАТ се регистрират най-малко 8000  коли. 

Пловдив се задъхва от нарастващия трафик, предупреждава  един от авторите на комуникационно-транспортния анализ инж. Димитър Попов. Между  7 до 19 часа  по улиците на града се движат над 200 000 автомобила, а най-натоварените са Голямоконарско, Карловско и Асеновградско шосе. Входящите, изходящите и транзитните потоци са нараснали с 61,9 процента.  През 2017 г. за 12 часа преминаваха 134 409 превозни средства, а през 2005 г. -  83 098 „външни” автомобила. 

 

Приоритет е вътрешният транспортен ринг 

Според проектантите трафикът в града може да се разтовари, след като се изгради системата от тангенциални трасета.  Като приоритетни в плана са посочени пет - автомобилен подлез под Централна гара, реконструкцията на Бетонов мост, пробив „Модър - Царевец”, автомобилен подлез под гара „Разпределителна” като част от  връзката между бул. „Александър Стамболийски” и „Цар Симеон” в Тракия, строителство на нов мост над Марица между бул. „Копривщица” и „България”.

Частично трафикът ще се изнесе по околовръстното шосе, след като се разшири и се направи връзката със "Скобелева майка".  

В проекта като евентуална перспектива е включен S-бан с буферни паркинги. Идеята е, че градската железница ще позволи по-добра транспортна връзка на хората, които идват в Пловдив от другите населени места. В новия план се запазва вариантът за изграждане на третия Южен ринг от тангентата около Прослав до пресичането с Кукленско шосе.

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

321

321

12.10.2020 | 12:13

И точно този ВТОРИ КЪРГ Повдивчани, не ВНАСЯТ НИКАКЪВ ДАНЪК В ОБЩИНАТА сме длъжни да търпим трафика заради тях, мърсотията в града ни. Нещо по въпроса?

Отговори
4 0
Истина

Истина

12.10.2020 | 11:56

Демек за ЕДИН стар самолет Ф-16 Пловдив ще си оправи цялата инфраструктура и околностите си с нови пътища,мостове,железопътен и еко транспорт ??? И кому беше нужно да се купуват тези няколко стари железа за милиарди като с тези пари щяхме да си оправим инфраструктурата като в Белгия..??? Представете си---На Пловдив му е нужно 545 млн лева за да си оправи цялата инфрастуктура и околностите си --Колкото струва едно старо желязо,никому нужно..Та дори и няма кой да ги управлява та сега и нова инфрастуктура за тези железа и бам още 1 милиард от които 800 млн.лева ще се окрадат...После не се чудете защо всеки министър в Герб който е дошъл с костюм от 320 лв закупени от ANDRE'W и обувки за 55 лв от ФАДО сега е МИЛИАРДЕР. Само на биволицата Сачева чантата струва 8000 лв---колкото 8-9 месечни заплати в Пловдив. Поватярам--ЕДИН самолет боен закупен от нас струва колкото цялата инфрастуктура на ВТОРИЯ по големина град в България ПЛовдив и околностите му.....ПАРАГРАФ 22

Отговори
5 3
ДО-ИСТИНА

ДО-ИСТИНА

12.10.2020 | 14:15

САМОЛЕТИТЕ Ф 16 ЩЕ ГИ ЗАКУПИМ ПО-ЖЕЛАНИЯ НА ТРЪМП--И АКО БОЙКО НЕ МУ ИЗПЪЛНИ ЖЕЛАНИЕТО--ЩЕ БЪДЕ СВАЛЕН ИЛИ УБИТ

Отговори
2 1
Варненка

Варненка

12.10.2020 | 08:41

И откъде ще дойде този народ? Бум на раздаемостта ли очакваме? Или всички работещи зад граница ще се приберат? Или Ердоган ще пусне мигрантите и част от тях ще заселят изоставените панелки? Тази новина да не е спонсорирана от агенции за недвижими имоти?

Отговори
6 0
Истина

Истина

12.10.2020 | 11:49

Отговарям ти веднага..Народа идва в Пловдив от всички краища на България---Хасково,Пазарджик,Смолян,Стара Загора,Ямбол,Северна България и всичките им прилежащи области.Пловдив до преди 15 години беше около 320 000 човека,,в момента е около 400 000 ..Само за 15 години са дошли 80 000 селяндура които взеха работните места на Пловдивчани и нас.раха града ни.Бачкат за жълти стотинки и правят дъмпинг.За това няма как да видиш в Пловдив ЗАПЛАТА за над 1000 лв..На последните места по заплащане сме..В Пловдив в момента няма и 10 % чисти Пловдивчани.Всичките 90 % остатък е плява от май.ната си....И тук не говоря за ПЛОВДИВ ОБЛАСТ...Те са си ВТОРИ КРЪГ Пловдивчани

Отговори
6 0
Е това е точно

Е това е точно

12.10.2020 | 12:48

контингента на Герб - кювлии, които си мислят, че Тиквата им е осигурил работа за по няма и 1000 лв.

Отговори
2 1
ДО-ИСТИНА

ДО-ИСТИНА

12.10.2020 | 14:23

ТОВА НЕЗНАЧИ ЧЕ НАСЕЛЕНИЕТО СЕ УВЕЛИЧАВА КАТО ЦЯЛО---ЩЕ СЕ ПРЕНАСЕЛЯТ ГРАДОВЕ КАТО СОФИЯ ПЛОВДИВ И ОЩЕ 3-4 ПО-ГОЛЕМИ--И ОСТАНАЛОТО ЩЕ Е ПУСТОШ---ЩЕ ОСТААТ ТУК-ТАМЕ МЛАДИ ХОРА КОИТО ЩЕ СА ДЕЦАТА НА ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ И ПЕНСИНЕРИТЕ НА ИЗЖИВЯВАНЕ--КОИТО СА В ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ МЛАДИТЕ--ТАКИВА ХОРА ЩЕ ОБИТАВАТ ПО СЕЛАТА И ПО-ПОМАЛКИТЕ ГРАДОВЕ---И КАТО ИЗМРЪТ ДВА МИЛИОНА И СТО ХИЛЯДИ ПЕНСИОНЕРИ--ЩЕ СТАНЕМ ПОД 4-МИЛИОНА И ПО-ДОБРЕ ЩЕ Е ОЩЕ ОТСЕГА ДА СТАНЕМ КВАРТАЛ НА ТУРЦИЯ ИЛИ РУСИЯ--ТАКА СЪС СИГОРНОСТ НАСЕЛЕНИЕТО ЩЕ ОЦЕЛЕЕ И ЩЕ СЕ РАЗМНОЖИ

Отговори
1 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?