Следвайте ни

Топ архитекти пишат рецензиите за новия план на Пловдив

viber icon

Авторитетните архитекти Антоанета Топалова и Петър Диков  са поканени от Община Пловдив за рецензенти на новия Общо устройствен план на Пловдив. Арх. Топалова е била главен архитект на града на тепетата и има безброй разработки на проекти, свързани с градоустройството. Петър Диков е бивш главен архитект на София, също с богат опит.

Актуализацията на ОУП, приет през 2007 г., е възложена на софийска фирма „Булплан” ООД, след като през 2018 г. тя е спечелила обществената поръчка в Община Пловдив. Екипът в Пловдив се ръководи от известния архитект Иван Делчев. В подготовката на проекта, в който важна част е планът за пътната инфраструктура, транспорт и комуникации участват такива специалисти в тази област като инж. Димитър Попов и инж. Гергана Кривошапкова.

Предварителният проект е внесен в общината в края на 2019 г. - срок, който  беше поставен с договора. на тази година. Според главния архитект на Пловдив Димитър Ахрянов предстоят още доста процедури - рецензиите  на арх. Антоанета Топалова и арх. Петър Диков да бъдат обсъдени в Експертния съвет за устройство на територията /ЕСУТ/ към Община Пловдив, да се проведе обществено обсъждане с граждани, да се отстранят забележки и едва тогава, вече в завършен вид, ОУП да бъде представен на Общинския съвет за гласуване.

Освен анализите  на урбанизираната среда и насоките за развитието на града, проектантите трябва да дадат оценка доколко е изпълнен действащият ОУП, най-вече в частта на транспорт и комуникации.

Мнението на инж. Димитър Попов не е оптимистично, защото до края на 2019 г. повечето от пътните обекти, заложени в ОУП през 2007 г., не са изпълнени.  На практика в Пловдив няма изграден вътрешен ринг, както и нито една от транспортните тангенти, планирани както за разтоварване на трафика, така и за подобряване на атмосферния въздух.

В далечно бъдеще остава заложения в стария ОУП S-бан, чиято мисия е да подобри транспортните връзки със съседните села и да разтовари широкият център на Пловдив от автомобили.

В същото време проектантите отчитат драстичен ръст на автомобилния поток - тенденция, която изисква сериозна работа по разширяване на пътните артерии.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Реалист

Реалист

10.08.2020 | 21:21

вие съсипахте главаци тролейбусния транспорт сега ще ми правите s-bahn къде е логиката ще харчите много повече пари отколкото предно възстановяване и Възраждане на тролейбусния транспорт който е екологично чист сегашните модерни тролейбуси са хибриди така че са много по-модерни от автобусите и никакви задръствания няма да правят това са глупави приказки на Иван Тотев които много много и употребяваше ChatRoulette и правили задръстения а сега като няма задръствания кой прави като няма тролейбуси кой пак прави задръствания пак ги има нали пак има там пак има задръстване при липса на тролейбусен транспорт преди тролеите пречеха сега какво пречи Тотев може ли да каже защото еднолично той на своя негова глава скъса договора за тролейбусния транспорт и ги ликвидира е да Чолаков и Петко Ангелов му даваха комисионна за да ги ликвидира тролеите за да имат далавера с Тотев и затова Тотев ги натисна да купят тези скапани щъркели за да може тате да се прибере комисионнаправя ес БАН където е много много по-скъпо

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?