1553

Търговец на торове купи терена на "Балканкар Рекорд"

Ивайло Асенов брои 6,5 млн. евро  за имота на някогашния индустриален гигант

ВЯРА ПОРЯЗОВА, ДАНИЕЛА АРНАУДОВА

 

Теренът на гиганта от соца „Балканкар Рекорд“ е продаден. С нов собственик са около 40 декара с адрес „Кукленско шосе“ 17, което слага сделката в топа на покупко-продажбите на индустриални площи у нас. По информация на "Марица" цената е 6.5 милиона евро.

Промяната в собствеността е станала през месец март, а купувач е фирма „ДОМ 2022“ на предприемача Ивайло Асенов, сочи справка от Агенцията по вписванията. ЕООД-то е регистрирано през февруари на адрес Селскостопанския двор в с. Катуница, с предмет на дейност строителство на жилищни и промишлени сгради, покупко-продажби на имоти и т.н.

Внесеният капитал е 100 лева. Г-н Асенов обаче отказа да коментира пред „Марица“ какво възнамерява да прави с терена и дали го купува с инвестиционна цел. Дългогодишният изп. директор на „Балканкар Рекорд“ инж. Петър Петров също отклони разговор по темата. 

Реално продадена е тази част от предприятието, където навремето са се произвеждали мотокарите. Базата се отдаваше под наем.

Купувачът Ивайло Асенов има сериозен бизнес в много сфери, като един от тях е търговия с препарати и торове за растителна защита. Той обаче винаги е стоял далеч от прожекторите и медийните изяви. През 2018 г. купи чрез фирмата си „ДОМ 2017“ сградата на бившия приборостроителен комбинат в Пловдив, която бе собственост на “Прибор П - 61” ЕООД. 

Продавач бе едноличният собственик Иво Димитров, син на покойния Теодор Димитров - първия председател на Общинския съвет в Пловдив след промените. През 2018 година Ивайло Асенов лаконично отбеляза пред „Марица“, че е купил имота, защото се е продавал на добра цена, а локацията е атрактивна.

И наистина е така, адресът е ул. "Богомил" 59. Това се пада на ъгъла между хотел "Норис" и жилищно-офисната част на "Каменица парк". Сделката стана за 9.78 милиона за 10 декара, а парцелът още тогава бе със статут за жилищно и обществено застрояване.

„Балканкар Рекорд“ пък бе една от емблемите на индустрията в Пловдив. Предприятието е създадено в далечната 1950 година, но като  авторемонтен завод "Васил Коларов", където да се оправят  съветски, чешки и немски автомобили. Чак през 1965 година, след взето решение да се промени дейността, тук започват да се произвеждат мотокари.

Приватизирано е „на косъм“ преди 22 години от „Рекорд Кар“ АД, тъй като Министерство на финансите, което тогава държи 93 процента от капитала на дружеството, иска прекратяване на дейността чрез ликвидация. Назначени са ликвидатори ​-директорът инж. Иван Дорков и заместникът му инж. Георги Марчев, които обаче междувременно също търсят купувачи на целия завод. И накрая го купуват  самите те чрез “Рекорд Кар“ АД.

След 2000 година има леки промени в продуктовата листа - стартира производството на електрокари и електроплатформи, а през 2015 година започва редовно производство на екологични мотокари, задвижвани с природен газ. Малко преди пандемията пък от ръководството на завода обявиха, че разработват електрически камиони, съвсем в синхрон с новото време. Тогава от Изпълнителната агенция за насърчаване на малкия и средния бизнес подкрепиха проекта с малко финансиране.

"Ален Мак" още чака ренесанс

Останките от още един производствен гигант от соца - „Ален Мак“, още чакат нов живот. Преди две години имотите на фалиралото предприятие бяха купени от прочут хотелиер от Сандански. Идеята на Илия Пасков тогава бе да предприеме голям ремонт и да преобрази сградата на „Карловско шосе“ в модерни офиси, които да отдава под наем. До момента обаче това не се е случило. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
14 коментара
dimitar

dimitar

21.08.2022 | 20:41

Услуги за селскостопански и индустриални инвестиции Нашата финансова институция има за цел да подпомага финансово фермерите, като им предоставя финансиране. офертите са налични от 10 000 евро до сума от 5 000 000 евро с възможност за връщане с лихвен процент от 2,5% годишно за период на изплащане до 30 години. Свържете се по имейл. [email protected]

Отговори
0 0
Чобана

Чобана

20.08.2022 | 14:21

ДОРКОВ, УРЕДЕН ООТ МУРАВЕЙ, БОКЛУКА, КОГАТО БЕШЕ ФИНАНСОВ МИНИСТЪР - ЛАПНАХА РЕКОРД И РЕЗУЛТАТА Е ЯСЕН. НЕКАДЪРНИЦИТЕ САМО МОГАТ ДА КРАДАТ И ВЗИМАТ НА ГОТОВА. НИКАКВА МИСЪЛ ЗА ПРОИЗВОДСТВО И РАЗВИТИЕ.

Отговори
24 0
ПРИВИТИЗАЦИЯ  ОТ НАРОДА

ПРИВИТИЗАЦИЯ ОТ НАРОДА

26.08.2022 | 16:31

ИВАН КОСТОВ ЦИГАНИНА И ТОЙ Е ВЪТРЕ В ИГРАТА СЪС МУРАВЕЙ РАДЕВ .......

Отговори
1 0
прахосник

прахосник

19.08.2022 | 09:25

9 млн. евро / в обявата на Ремакс / искаха за това предприятие . Как паднаха на 6,5 млн. евро ? Всичко е унищожено с разпродадени и нарязани на скрап машини и оборудване? Разликата къде е ?

Отговори
43 2
пловдивчанин

пловдивчанин

19.08.2022 | 09:19

единственото готово за производство на електромобили предприяие изчезна в частни ръце за да бъде разкостено ограбено и превърнато в нова панелна джунгла.А какво ще работят жителите на тази джунгла!

Отговори
47 2
вместо съд за разхищение и грабеж

вместо съд за разхищение и грабеж

25.08.2022 | 16:53

на народно имущество муравей и ко богатеят ! честито - сдс - сдс -сдс

Отговори
3 0
ГРАД КОЗЛОДУЙ

ГРАД КОЗЛОДУЙ

19.08.2022 | 07:53

ИВАН КОСТОВАТА приватизация ПРОДЪЛЖАВА тя за 32 ГОДИНИ унищожи БГ ИНДУСТРИЯТА БГ ИКОНОМИКАТА а МЕГЛЕНА КУНЕВА ПРЪМОВА по ЗА ПОВЕД на ЕС затвориха 1234 ЯДРЕНИ БЛОКОВЕ на АЕЦ КОЗЛОДУЙ а КЕВР мафията убиха ИНЖИНЕР ГЕОРГИ ДИЧВ ШЕФ в АЕЦ КОЗЛОДУЙ по ВРЕМЕТО на УПРАВЛЕНИЕТО на ндсв тогава ГЛАВ СЕК на МВР беше господин БОЙКО БОРИСОВ

Отговори
41 9
Да де

Да де

19.08.2022 | 13:20

Ама се случва така, че всички знакови предприятия са "хапнати" от ваши хора по време на управлението на ваши хора! Да видим сега, панаирът лапнат от ваш човек, Гергов, по време на управлението на Станишев и президент Гоце, сега терена на Балканкар лапнат пак от ваш човек по време на правителство доминирано от ДС агенти и президент червеният Радев! Защо така се случва, че всички апетитни далаверки стават, когато червената мафия се намърда по съмнителен начин в управлението на България?

Отговори
41 7
ГРАД ЛОМ

ГРАД ЛОМ

19.08.2022 | 15:59

Каква индустрия бе? Кое предприятие от СОЦА бе способно да произвежда конкурентноспособна продукция? Ти как си я представяш мотокар "Рекорд " да бъде продаден на запад? Пък дори и електрически

Отговори
5 31
2а2с5ь

2а2с5ь

19.08.2022 | 16:57

Ей, специалист, а ти откъде знаеш кои са били клиенти на Рекорд? Даже и представа си нямаш с кого е имало търговски връзки това огромно предприятие, което е давало хляб на не едно семейство .

Отговори
39 5
Бай Васил

Бай Васил

19.08.2022 | 18:18

По времето на социализма страната ни се нарежда сред световните лидери по производство на кари." Балканкар" достига по натури, обеми и експорт на електро- и мотокари американската "Кларк" и японската "Тойота". И това всичко е разграбвано 33 години и чак сега вече идва краят.

Отговори
40 2
Дим

Дим

20.08.2022 | 12:28

За вътрешния пазар почити нама правени машини през последните 22год.

Отговори
4 4
ей плюнко  2a2c5b

ей плюнко 2a2c5b

20.08.2022 | 15:20

половинката ми взимаше години наред заплата почти близка до минималната . така е било за всичките работници .

Отговори
12 0
вместо съд за разхищение и грабеж

вместо съд за разхищение и грабеж

25.08.2022 | 17:02

виждал съм и още как - от пристанището в Солун експедирахме кари за Близкия изток и Северна Африка.... шаблони за неконкурентното производство не вървят за много отрасли и карите са в това число. Има статистика има и още работещи машини в споменатите региони ..... елекрически мотокари не съм виждал - поправи си опорката - съвсем е за дебили

Отговори
1 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?