Следвайте ни

Такса повикване надува цената на такситата в Пловдив

viber icon

Таксиметровите фирми в Пловдив искат да вдигнат цените, но не им стиска за рязък скок. Вариантите са да се увеличи с около левче началната такса или вече да се начислява и такса за повикване на адрес.

Това показа проверка на „Марица“, след като няколко национални браншови организации поискаха промяна на тарифите. Те организираха и подписка, която беше връчена от председателя на Съюз „Такси“ Кирил Ризов на транспортния министър Росен Желязков с настояване той да разпореди промяна на Наредба 34 за таксиметровите превози. 

Основното огласено искане е увеличаване на първоначалната такса, като тя да не може да бъде по-малка от умножената по три минимална тарифа за километър пробег. Таванът пък е три пъти по максималната тарифа.

Това е доста сериозен скок, защото в момента началната такса може да варира в рамките на определените от съответната община граници на цената за километър пробег. В Пловдив минималните цени са 0,65 лева за километър през деня и 0,75 лева през нощта. Максималните са съответно 1,10 лева/км и 1,30 лева/км.

Според договорката между таксиджиите сега броячите стартират от 99 стотинки. Ако исканата от Съюз „Такси“ промяна обаче влезе в сила за жълтите коли в Пловдив, началната такса по светло ще бъде между 1,95 до 3,30 лева.

По тъмно стойностите може да скочат между 2,25 и 3,90 лева.  В момента  пловдивските таксита возят на тарифа от 82 ст./км дневна и 92 ст./км нощна. Така курс от 3 км, който сега излиза под 4 лева, вече ще гони пет лева само заради надутата начална такса. 

Според повечето основни играчи в този бранш под тепетата увеличаването на първоначалната такса на повече от два лева е твърде рисковано. „Не може да я направиш 3 или 4 лева. Все пак целта не е да изгониш клиентите и те да не искат да се качват в колата“, категоричен беше пред „Марица“  шефът на "Такси 1" Иван Анчев.

„За Пловдив е приемливо първоначалната такса да стане някъде около 2,50 лв., но не повече“, смята и Христо Константинов от „Интер такси“.

Според Ивайло Донев, съсобственик на „ Еко такси“, вместо да вдигат първоначалната такса, местните компании могат да последват примера на столичните си колеги и да въведат такса за повикване на адрес. В София жълтите коли начисляват за това поне 70 стотинки, докато в Пловдив тя е нула.

Засега обаче не е ясно дали идеята му ще получи подкрепа от другите фирми. Повечето от тях признават, че ще са доволни, ако таксите мръднат така, че късите курсове да скочат поне с левче. На по-голямо увеличение таксиджиите под тепетата не смеят да се надяват.  Кратка анкета по стоянките също показа, че никой от редовите шофьори на жълти коли не е чувал шефовете им да са обсъждали вдигане на тарифите. 

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (1)

ИВАН С.

17.01.2020 | 08:04
0 0

Иван Анчев съсипа най-голямата таксиметрова фирма с над 300 човека акционери ии притежаващи общ дял.От години съсипва и доходите на работещите таксиметрови шофьори не само при него а в целия град. Той е виртуоз в това да съсипва вече изграденото, мога и да го докажа.

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?