Нови играчи влизат в бизнеса със зимното почистване

Почистването на пътищата през зимата е изключително отговорна задача, от която понякога зависи икономиката на цели райони, а в изключителни ситуации и животът на хората. Бизнесът със снегорините е доста рисков - при топла зима и малко валежи носи добри печалби.

Има обаче и години с продължителни арктически студове, когато изпълнителите се движат по ръба на бръснача. Кой се нае да опита късмета си с чистенето на пътищата в Южна България тази зима?

Оказва се, че бизнесът отчита рисковете и мераклиите да се захванат с трудната задача не са много. В резултат най-голяма част от работата е възложена на свързани компании, които някога бяха роднини под шапката на "Агромах".  

Шосетата в Пловдивска и Пазарджишка област тази зима ще изглеждат поне като германските, защото с тяхното почистване е натоварена компанията "Европейски пътища" АД. Това е новото име на някогашната "Пътища Пловдив" АД, която преди години бе продадена от Георги Гергов на собствениците на "Агромах". 

Самата "Агромах" пък чрез новото си дружество "Грома Холд" като водещ партньор в консорциум поема почистването на област Смолян. Това показват сключените вече договори с Агенция "Пътна инфраструктура". 

За поддържането на пътищата в Пловдивска област до 2024 година

"Европейски пътища" ще получи 23,4 млн. лева

без ДДС. Договорът е подписан на 1 ноември. Същото дружество извършваше и до момента услугата, но като част от консорциум с участието на "роднините" от "Грома Холд" и "Инжстройинженеринг" ЕООД Варна. 

Същата е ситуацията и с област Пазарджик, където "Европейски пътища" са избрани за изпълнител на мястото на разпадналия се консорциум, носил името "Пътно поддържане област Пазарджик и област Смолян" . 

Прогнозната стойност на поръчката за поддръжка на пътната мрежа от 666.952 км в Пазардишко е 15,6 млн. лв. без ДДС.

Вече има избран изпълнител и за област Смолян и това е консорциум между "Грома Холд" ЕООД от благоевградското село Бело поле и регистрираната с капитал от 10 лева "Роуг 1". Проверка в ДАИКС показва, че второто дружество е

собственост на бившия футболист Филип Воденичаров.

Доскоро той играеше футбол, като кариерата му е минала през Ком (Берковица), Вихрен, Септември и Славия. Воденичаров, който е в бизнеса от 2 години, ще изпълнява обаче едва 2% от възложените дейности. За останалото ще отговаря "Грома Холд". Фирмата е еднолична собственост на бившия съдружник в "Агромах"  Христо Савев, а управител е Виктор Велев. Тя е позната в Смолянско като изпълнител на пътя от разклона над Смолян към Пампорово и отчасти до с. Стойките през прохода "Превала" със средства от ОП "Регионално развитие" преди няколко години.

Срещу качеството на ремонта на пътя имаше недоволство от смолянчани в социалните мрежи.

В процедурата за зимно и превантивно поддържане на републиканските пътища в областта е участвала и фирма "ИСА 2000", която е доста по-добре позната на жителите на Смолянско и получава одобрението им за качеството си на изпълнение на редица отсечки.

"ИСА 2000" обаче е отстранена.

Тя има опит в почистването на пътищата в Родопите, защото бе част от консорциум ДЗЗД "СМОЛЯН - ЮГ" гр. София (с участието на "Трейс Груп Холд" АД София и "Родопа Трейс" ЕАД Смолян), който поддържаше шосетата в Смолянско в предишните 5 години.

Новият изпълнител ще поддържа пътна мрежа с дължина 538.842 км, като поръчката е с прогнозна стойност от 18,1 млн. лв. без ДДС.

За ОПУ Хасково с дължина на пътната мрежа от 1011.107 км поръчката е с прогнозна стойност 22.1 млн. лв. без ДДС. За изпълнител там е избран „АБ“ АД.

АПИ: Където няма договори, старите изпълнители продължават работа

"Тръжните процедури за определяне на изпълнители за извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на републиканските пътища в областите Пазарджик, Смолян и Хасково за следващите 5 години са в заключителен етап. Класираните участници представят необходимите документи и предстои подписване на договори. До сключването на новите договори поддържането на републиканските пътища ще продължи да се изпълнява от дружествата, които и досега са отговаряли за републиканската инфраструктура. Договорите с тях са удължени до избора на нови изпълнители, каквито са разпоредбите на нормативната уредба", уточниха за "Марица" от АПИ.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?