44

Строежът на пробива до Водната палата започва през септември

Все още не е решено дали кръговото от южната страна на Панаирния мост да бъде запазено. Пловдив има нужда от 120 км нови пътища, за да олекне трафикът, твърдят проектантите.

 

Краят на лятото - началото на есента е най-ранният срок, когато ще започне изграждането на пробива под колелото до Водна палата на бул. „Цар Борис III Обединител” и „Марица-юг”. Едва преди няколко дни Общината е възложила на софийска фирма „ИСА-2000” задачата да построи кръстовището на две нива, научи „Марица”. Договорът е сключен за инженеринг и изпълнителят има 90 дни, за да изготви технически проект.

„Надявам се, че ще се справим по-рано, за два месеца”, каза представителят на фирмата в Пловдив инж. Паун Иванов. В проекта на трасето ще бъдат включени пътните връзки на бул. „Марица-юг” с „Цар Борис III Обединител”, но тепърва ще се решава дали ще има кръгово кръстовище над пробива. Проектантите ще предложат два варианта и Общината ще избира кой от тях да се изпълнява. Заданието предвижда пробивът да се строи с открит способ, което означава, че трафикът ще бъде спрян. Възстановяването на кръговото кръстовище ще оскъпи строително-монтажните работи, чиято стойност преди ръста на инфлацията беше изчислена за близо 10 млн. лв.

Новото транспортно съоръжение е заложено в изменението на Общия устройствен план на Пловдив като част от планираното разширение на пътната инфраструктура в града, въпреки че този обект и до днес се подлага на голямо съмнение. Скептиците смятат, че няма да улесни трафика, а само ще създаде големи главоболия най-малко за една година, докато обектът се строи. Решението обаче е взето, от банков кредит са осигурени и средства за подлеза.

Проектантите от фирма „Булплан” ООД са заложили в предварителен проект и генерално-комуникационната транспортна схема съоръжения за близо 1 млрд. лв.

Според проучването, направено при изготвянето на актуализацията на ОУП, Пловдив разполага с 650 км пътна мрежа, от които 80% са второстепенни улици.

Недостиг на съвременни трасета и кръстовища на две нива е една от основните причини за задръстванията. За да се реши този проблем, градът има нужда най-малко от 120 км нова пътна мрежа.

Препоръки за разширение на пътната мрежа бяха направени и от проектантите и през 2007 г., когато беше приет действащият в момента ПУП, но те не са изпълнени. За 15 години в Пловдив с още едно платно беше разширен мостът на Герджика и е изградено продължението на бул. „Свобода” и „Проф. Цветан Лазаров” през „Лаута”.

Едва през 2020 г. започна строителството на планирания от години подлез „Модър-Царевец” под жп линията, който е част от Южната тангента на града и директно ще свързва районите „Западен” и „Южен”.

Пробивът под Централна гара, планиран и в ОУП от 2007 г., ще свърже бул. „Васил Априлов” и „Македония”. Но остава нерешен въпросът с Бетонния мост, който по договор между НКЖИ и строителната фирма „Трейс Холд Груп” ще бъде съборен. Бави се и изграждането на съпътстващата инфраструктура към новата пътна връзка под гарата - разширението на ул. "Кукуш", която трябва да поеме част от трафика. 

Новият ОУП залага почти същите пътни обекти, както и в стария план. Сред тях са продължението на бул. "Северен", разширението на Голямоконарско шосе, изграждане на ново трасе от бул. "Александър Стамболийски"  през Кукленско и Асеновградско шосе до ул. "Цар Симеон" в "Тракия", нов мост над Марица на бул. "Копривщица". Добрите планове обаче се спъват в същия проблем, заради който през 15-те години Пловдив си остана почти със същата отесняла пътна мрежа. Това е липсата на пари в общинския бюджет, бавните процедури по отчуждаване на частните имоти, които попадат в уличната регулация, тромавото провеждане на обществените поръчки.

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Пловдивчанин

Пловдивчанин

13.05.2022 | 13:07

Пловдив има нужда да се спре презастрояването

Отговори
0 0
Нона

Нона

12.05.2022 | 16:12

И за какво бе, пак да крадете само!

Отговори
2 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?