71

Стартира строителството на първото кръстовище на две нива в Пловдив от 2 десетилетия

Булевард "Цар Борис III Обединител" няма да бъде затварян по време на строителството

Пробивът до Водната палата ще облекчи значително трафика в тази част на града. След изграждането му се очаква автомобилите да преминават значително по-бързо в двете посоки.

Изграждането на чаканото с години кръстовище на две нива до Водната палата стартира с първа копка  днес. Пробивът до Водната палата е едно от най-важните пътни съоръжения, заложено в Общия устройствен план на Пловдив. Това е първото кръстовище на две нива, което се изгражда в Пловдив след завършването на надлез "Родопи" през 1999 година. 

След изграждането му се очаква автомобилите да преминават значително по-бързо в двете посоки, което значително да облекчи трафика в тази част на града.  

 Зам. кметовете Тодор Чонов и Пламен Райчев направиха първата копка. Заедно с тях в тържествената церемония взеха участие представители на фирмата изпълнител и експерти.  Кметът Здравко Димитров не присъства на церемонията по първата копка, защото е в болничен след планирана операция.

Протестиращи срещу проекта също дойдоха на място, но това не попречи да бъде даден старт на работата.

Чонов и Райчев обясниха, че проектът е един от най-важните за транспорта в града. "Проблемът с преминаването през това кръстовище е много стар, а решаването му е отлагано с години. Имало е няколко различни разработки за това, как да се случи кръстовището на две нива. В крайна сметка в изпълнение на решението, взето от Общинския съвет и след публично обсъждане, днес правим първата копка на този важен и ключов за пловдивчани обект",  каза зам.-кметът по строителството Пламен Райчев.

Колегата му Тодор Чонов пък обясни, че временното неудобство, което ще бъде създадено в момента, ще донесе голям позитив за гражданите на Пловдив само след година. По думите на зам.-кмета с ресор "Транспорт" решението за стартирането на този проект е правилно и още щом пробива заработи, всички ще признаят плюсовете за движението в района и в целия град. 

Самото съоражение пък ще бъде с общата дължина - 540 метра, от която 49 метра подлез. Разчетите показват, че един метър път от проекта ще струва средно около 14 230 лв. Общината е успяла да договори максимални възможни гаранционни условия. За самия пробив гаранционният срок, в който всички дефекти и проблеми се отстраняват за сметка на изпълнителя, е 12 години. За новоизградените ВиК и електрическата мрежа гаранцията ще е 10 години. „Подлезът до Водната палата ще е широк 7 метра - едно платно с две ленти с ширина по 3,50 м, какъвто е и габаритът на бул. „Марица-юг”, а също така с две локални платна.

Пробивът  на бул. „Марица-юг” под „Цар Борис III Обединител” до Водната палата е един от възловите обекти, включен както в ОУП, приет през 2007 г., така и в новия вариант на плана, който определя развитието на градоустройството в Пловдив за години напред. В час пик на бул. "Цар Борис III Обединител" колоните се редят от кръстовището с бул. "България" до Чифте баня, а Панаирният мост се превръща в паркинг.

„Изграждането на подлеза с две локални платна на бул. „Марица-юг” и премахването на кръговото кръстовище и левите завои дава възможност за по-голяма пропускателна способност до Водната палата във всички посоки и по-лесно преминаване на коли”, обясни пред  "Марица" още преди няколко месеца  експертът по транспорт инж. Димитър Попов, един от авторите на транспортно-комуникационната схема към ОУП и на проучването на трафика, възложено от Община Пловдив.

Проучването на Общината пък  показва, че в момента средно на час по бул. „Цар Борис III Обединител” в посока от Панаира към Чифте баня преминават 1256 автомобила, а в обратно направление - 1223. По бул. „Марица-юг” от изток на запад се движат 384 коли на час, а от запад на изток - 352. В момента целият този поток се трупа в колелото.

В бъдеще - след въвеждането на подлеза в експлоатация - съоръжението ще има капацитет за преминаване на 6640 превозни средства, или с 50% повече, показват анализите. С изграждането на пробива "Марица-юг" ще стане единственият бърз булевард, по който пловдивчани ще могат да се предвижват в посока изток-запад, без да пресичат нито едно кръстовище. 

Колите, които идват по бул. „Марица-юг” от Герджика, ще вървят направо в подлеза по булеварда или ще се качват с десен завой на бул. „Цар Борис III Обединител" към Тунела. От Чифте баня движението ще се извършва направо към Панаира и надясно към бул. „Марица-юг” покрай Водната палата. Автомобили, които се движат от Панаира по моста към центъра минават направо и могат с десен завой да завият на бул. „Марица-юг” в посока Герджика. Двете локални платна ще се изграждат от източната и от западната страна на бул. „Марица-юг. Пешеходци и велосипедисти няма да преминават през подлеза, а отгоре по пешеходна пътека.

Снимки от Наташа Манева

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
31 коментара
BhBp.bg

BhBp.bg

07.10.2022 | 11:52

Проектът е добър. Въпреки всички противници по-добро решение няма. Това било магистрала в центъра на града. А до настоящия момент какво е? Задръстване на магистрала. Колите работят на празни или ниски обороти, шофьорите ръмжат срещу общината. Сега пък други ръмжащи - срещу проекта. Не, проекнът е добър. Дано и изпълнението е добро. Иначе за левите завои - в София се сещам поне за 5 места без леви завои. Не създават проблем. Напротив - не се образуват задръстватия и трафикът е облегчен. Дори за външни за града водачи не създават проблеми. Приветствам инициаторите, изпълнителите и промотърите на този проект! Не може да се угоди на всички, особено на хора, които са превърнали отрицанието в кауза.

Отговори
2 0
УМЕН

УМЕН

06.10.2022 | 21:07

Много хубав проект незнам що за болни глави са против строежа .....

Отговори
4 1
dimitar

dimitar

05.10.2022 | 21:36

Индустриалното земеделско финансиране е лично за всеки Аз съм маркетинг мениджър в международна финансова институция, специализирана в международни заеми. Ние предлагаме услуги от 5 000 евро до сума от 1 000 000 евро при 2,5% годишно за вашите нужди, свържете се с нас на имейл: [email protected]

Отговори
2 6
Дии

Дии

05.10.2022 | 18:25

Горе пешеходна пътека за пешеходци и колоездачи щели да правят? Че подлеза в съседство ще го зариват ли?

Отговори
9 5
Знаещ

Знаещ

05.10.2022 | 17:39

Приемам залози след завършването на тази архитектурна глупост, колко народ ще се измятка от горното на долното ниво. Те сега наркоманите и пияндурниците скачаха по среднощ с колите в подлеза, а сега посред бял ден ще скачат директно долу. Първата година ще са по 2-3 на месец. Както писа някой по-горе можеха да направят надлез на булевард Марица. Като в същото време можеха да го разширят. На никой не му трябват тези безсмислени градинки около мостовете. И съвсем спокойно около 500-600 метра от двата края на моста той можеше да е трилентов. Че дори и четирилентов. Което автоматично разтоварва това кръстовище. Още по-добре щеше да е ако направят и още един мост.

Отговори
13 12
Пепа Деведжиева

Пепа Деведжиева

05.10.2022 | 16:38

Искам да ви попитам вас като медия, кога бе общественото обсъждане на този проект? Такова нямаше. Или бъркате общественото обсъждане на новият ОУП? Това е наглост да ни говорят каква е тенденцията с левият завой в Европа. Те от село в града не са ходили, за Европа коментират. В цяла Европа на такива кръстовища изграждат кръгови, тъй като ПТП-та са с най-нисък процент (специалистите го казват) Чифте баня не може да поеме този трафик, тъй като кръстовището няма габарит за обратен завой. Малката уличка ще продължи да е натоварена, тъй като левият завой няма да се разреши и за да използваш бул. Марица ще се изнесеш или по бул. 6-ти Септември или по уличката. Такъв проект се прави или като хората по европейски и наистина струва пари или не го започваш. Сега вместо да развържат потока ще го завържат. И ако грозотията на пешеходният мост е дело на Чомаков, то тази дупка ще е срамът за Зико.

Отговори
20 10
На Зико му е все едно, щото

На Зико му е все едно, щото

05.10.2022 | 22:00

знае, че повече нЕма седне в кметския престол.

Отговори
8 2
Инжи

Инжи

05.10.2022 | 15:28

Абе само на мен ли ми се струва, че щеше да е в пъти по-добре вместо подлез да се направи надлез (с две лентички) за направо по Марица, а отдолу да си остане колелото! Хем щеше да е в пъти по-евтино, хем нямаше да се пълни с вода при валежите, хем щяха да си останат и левите завои... Аааа, забравих - така щяха да се усвоят няколко милиона по-малко!

Отговори
24 5
мхм

мхм

05.10.2022 | 15:26

Кви са тия мазни некадърници на снимките?!? :-/

Отговори
20 9
Гражданин

Гражданин

05.10.2022 | 15:25

По-прост кмет от Зико няма в световната история. Значи ,ще разтоварим това кръстовище за сметка на всички други. Мега простотия.

Отговори
32 7
Абе, къде е батко?

Абе, къде е батко?

05.10.2022 | 14:58

Тя и корупцията е на две нива! Първото ниво е чекмеджето във София и второто ниво в джоба в Пловдив!

Отговори
27 9
Като има толкова "спящи клетки" в България,

Като има толкова "спящи клетки" в България,

05.10.2022 | 22:05

така ще е. Не гласуват и така отвориха портите за още един боков мандат. Който мандат ще удари рамо догодина на местни избори 2023 на боковите отрочета. И така всичко ще си продължи все едно протести 21 не ги е имало никога.

Отговори
6 5
Драган

Драган

06.10.2022 | 10:22

Нали ви видяхме всички протестиращи цървули събрани в една ОПГ наречена от вас коалиция колко сте кадърни и некорумпирани!?Ограбихте държавата и спряхте развитието на всичко само за по малко от година.Не ставате .

Отговори
5 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?