4020

Според проучване за Пловдив: 25 000 закъсняват всеки ден заради калпав транспорт

25 хиляди жители и гости на Пловдив всеки ден закъсняват заради неуредици с градския транспорт. Това сочи проучване на "Марица" чрез аналитичния софтуер Evocon, базиран на изкуствен интелект. За целта в програмата бяха заредени данни за всички спирки, линии и маршрути, както и информация за разписанията. За да може анализът на ИИ да бъде пълен, качихме и актуалните числа от последното преброяване, което показа, че жителите на града са близо 320 хил. души.  

Всичко това, на практика, служи за създаване на модел, който да оцени ситуацията с градския транспорт в Пловдив, базиран изцяло на данните и тяхната обработка. Резултатът сочи, че малко под 29% от пловдивчаните (или почти 94 000 души) нямат удобна автобусна спирка в диапазона 400-500 метра от дома. При 1/3 от линиите пък има припокриване на маршрутите на поне 40% (подобен е случаят с №44 и 99, както и с №113 и 222). 

При оптимална работа на градския транспорт, при който общо 220 автобуса вървят по всички 37 линии, средно се падат по 1454 души на един рейс. Според ИИ бройката на линиите трябва да стане поне 41, а по тях да се движат 240 коли, за да се отговори на променения профил на града. Между цели квартали пък няма удобни връзки, като "Западен" и "Южен" са с най-слабата свързаност с централната градска част. 

Според машинния анализ огромна пречка за точното изчисление на текущата ситуация с градския транспорт е липсата на анализ на пътникопотока и натовареността на отделните линии. Ако обаче вземем за база цитираното от зам.-кмета Савина Петкова 30-процентно изпълнение по курсовете за линиите 17, 21 и 113,  изчисленията на ИИ показват, че най-малко 25 хиляди души в града всеки ден закъсняват заради липсващи или нередовни рейсове.

Като най-проблемна зона изкуственият интелект вижда новото жилищно каре около Гребния канал. На база данните за строителството и това, че в близост минава само една линия, при това от най-нередовните (номер 17), софтуерът изчислява, че за да бъдат покрити нуждите на около 15 хил. души, които ще живеят там, трябва на всеки 15 минути да минава по един автобус, като освен съществуващата линия трябва да бъде разкрита поне една нова, която да стига до центъра.  

Освен това алгоритъмът на Evocon откри три различни разписания на градския транспорт под тепетата, всяко от тях - с различни часове. Сериозно объркване, що се отнася до автобусите в Пловдив, очевидно имат и потребителите. Справка на "Марица" показа, че близо 2/3 (или малко над 670 хил.) от всички търсения през последната година за "градски транспорт Пловдив" се отнасят за разписание, приложение, карта или работно време, което значи, че самите пътници трудно намират нужната информация. 

Оцени новината

Оцени новината
3.7/5 от 3 оценки
3.7/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
2 коментара
RBdll

RBdll

13.08.2024 | 13:40

То анализът е хубав, ама какво от това? Ще се направи ли нещо стойностно най-накрая? Или само празник приказки. Отдавна трябваше Петко, Дошков и Чолаков и производните им фирми да са изгонени от всичкия транспорт на Пловдив. Едно, че няма адекватно обслужване и второ никаква информация - нито уебсайтове, нито нщинфорчация някъде другаде. Все едно сме в 90те години на миналия век, че и по-зле.

Отговори
6 1
Юлия

Юлия

13.08.2024 | 12:33

Меко казано ТРАГЕДИЯ. Мръсни автобуси, стари, след 20 ч. никакви ги няма, интервали между 30 и повече минути.

Отговори
10 1

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?