46

Собственици на "Тесла" отпуснаха педала в пловдивско заведение

Над 600 българи карат електровозилата на Мъск

Собственици на автомобили "Тесла" в България си дадоха среща в Пловдив през уикенда. Около 20 електромобила с отличителния знак се наредиха на паркинга на ресторант "Малката Марица". След като си побъбриха и разгледаха возилата, собствениците седнаха на тежка трапеза в заведението. Неформалният клуб "Тесла" събра притежатели на създадената по идея на ексцентричния милиардер изобретател Илън Мъск марка коли от цяла България. На паркинга имаше най-различни модели на "Тесла" - от най-популярната Y, до моделите 3, X, S.

"В началото бяхме трима-четирима собственици на "Тесла", сега в последните месеци се регистрират по десетина на ден в България", похвали се пред "Марица" Павел Главинов, който е сред инициаторите на срещата. Електроколите на Мъск вече са над 600 у нас, при общо 22 хиляди продадени в света. 

Чисто нов автомобил струва от 50 до 150 хиляди лева, а Пловдив може да се похвали с първите две купени "Тесли" у нас още през 2015 година. 

Според участниците в сбирката в "Малката Марица" най-продаваният модел у нас е  "Тесла Y". Този вариант е оборудван с един електромотор и е със задвижване на задните колела, а с едно зареждане на батерията може да измине 430 км.

"Да имаш електромобил, е скъпо като начална инвестиция, но във времето излиза много по-евтино, защото животът им е по-дълъг и оттам обезценката на самата кола е много по-малка, отколкото на чисто нова кола с ДВГ. По-скъпо е, защото няма употребявани. Три пъти по-евтино излиза да имаш Тесла, отколкото кола с двигател", изтъкна предимствата на електрическото возило Павел Главинов. 

Според него в момента инфраструктурата в България е на добро ниво за собствениците на "Тесла". "Има достатъчно зарядни станции на фона на броя на автомобили, можем да стигнем до всяка точка на България, без да се налага да чакаме да зареждаме. В Гърция и още много държави обаче имат такъв проблем", разказаха притежатели на колата на бъдещето. Не е добре обаче, че най-близо официален сервиз за "Тесла" има в Букурещ.  

"Големият проблем у нас е липсата на локации за зареждане по магистралата. За да се изгради една зарядна станция с няколко колонки на Тесла трябва в средата на аутобана да се закара ток от порядъка на 4-8 мегавата от НЕК. Това е повече, отколкото харчи един мол в големите градове. Затова трябва да има държавна политика да се определят локации, на които да се закара достатъчно ток", обобщава Павел Главинов. Засега нова "Тесла" може да се купи само ако си я поръчаш онлайн, а после отидеш да си я вземеш в Западна Европа.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Davidof

Davidof

25.10.2022 | 12:39

бърза и надеждна оферта за заем без разходи Аз съм частен кредитор, който предлага много изгодни и лесно достъпни кредитни услуги. Предлагам заеми при лихвен процент от 2,5% годишно от 10 000 евро до 800 000 евро с изплащане от 1 година до 25 години. Свържете се с нас за повече информация. Имейл: [email protected]

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?