Сменят превозвача за линия №4 до езиковите гимназии в Пловдив
Общината връща старите разписания отпреди пандемията
- 08:15, 14.11.2022
- 10:50, 14.11.2022
- 2261
- 8
Транспортна фирма „Автобусни превози-Пловдив“, чийто собственик е Петко Ангелов, ще поеме обслужването на линия № 4 на „Хеброс бус“, ако на днешната среща в Община Пловдив превозвачите окончателно се разберат помежду си как в рамките на консорциума да спазват утвърдените разписания.
Срещата е насрочена от зам.-кмета Тодор Чонов за пореден път заради неизпълнението на курсовете на „Хеброс бус“ и най-вече по линиите № 4, 20 и 6, както „Марица“ писа. Особено драматично е положението с „четворката“, чийто маршрут започва от „Тракия“ и продължава до езиковите гимназии на бул. „България“. Пътниците се оплакват, че се случва да чакат рейса по 30-40 минути. Огромни затруднения изпитват учениците, които ползват линиите 4 и 20. № 20 тръгва от Коматево и също е нередовна, твърдят в квартала. Според данните на Община Пловдив неизпълнението на разписанията от „Хеброс бус“ е под 85, а понякога и под 80 процента.
„Срещата започва в 14 часа и очаквам решението на превозвачите коя фирма има възможност за обслужването на една от линиите на „Хеброс бус“. Обсъждаме това да бъде № 4 или № 20. Искаме да подобрим качеството на услугата и ако превозвачите не се разберат, прекратяваме договора с консорциума“, предупреди Тодор Чонов.
С най-високо изпълнение на разписанията са фирмите на Петко Ангелов „Автобусни превози-Пловдив“ и „Меритранс“. Според данните на ОП ОКТ електронната GPS система отчита 99% покриване на курсовете по 11 линии, които Ангелов обслужва, от общо 29 маршрута в Пловдив.
„Можем да поемем линия № 4, ако се разберем с колегите и ако Община Пловдив реши“, потвърди за „Марица“ Петко Ангелов. Превозвачът, който извършва и международни товарни превози със собствени тирове, е готов да закупи 12-метрови автобуси МАН. През 2020 г. Ангелов достави 13 нови автобуса от същата марка и 22 "Темса" срещу инвестицията от 5,6 млн. евро, за да участва в конкурса. Тогава Общината беше поставила условие рейсовете да бъдат с екологичен клас евро 6.
Осемте градски линии № 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 са предоставени за обслужване на ДЗЗД "Градски транспорт Пловдив - 2020". В консорциума участват "Автобусни превози", "Меритранс - 2002", "Хеброс бус", "Меритранс - 2017" и "Автотранс - 2000" на превозвачите Петко Ангелов, инж. Веселин Дошков, инж. Димитър Чолаков и Татяна Златанова. Преди конкурса те са си поделили линиите, както е записано и в договора, но с решение на Общинския съвет е дадено право да ги преразпределят, ако една от фирмите не може да ги покрива. Наскоро Петко Ангелов пое и линия № 10, по която „Хеброс бус“ също имаше голямо неизпълнение.
Градският транспорт в Пловдив все още върви по тъй нареченото „ковидно“ разписание - с по-малко автобуси. Напоследък обаче рейсовете вървят пълни, а в пиковите часове са претъпкани. По този повод Тодор Чонов обясни, че са поставили за цел да връщат постепенно старите разписания с повече автобуси и с по-малки интервали в рамките на месец-два, ако фирмите са изрядни и има достатъчно пътници. "Искаме до Нова година изпълнението на разписанията да достигне 100% и след това да увеличаваме поетапно автобусите, докато не върнем старите разписания", уточни зам.-кметът.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.