46

Сменят превозвача за линия №4 до езиковите гимназии в Пловдив

Общината връща старите разписания отпреди пандемията

Транспортна фирма „Автобусни превози-Пловдив“, чийто собственик е Петко Ангелов, ще поеме обслужването на линия № 4 на „Хеброс бус“, ако на днешната среща в Община Пловдив превозвачите окончателно се разберат помежду си как в рамките на консорциума да спазват утвърдените разписания.

Срещата е насрочена от зам.-кмета Тодор Чонов за пореден път заради  неизпълнението на курсовете на „Хеброс бус“ и най-вече по линиите № 4, 20 и 6, както „Марица“ писа. Особено драматично е положението с „четворката“, чийто маршрут  започва от „Тракия“ и продължава до езиковите гимназии на бул. „България“. Пътниците се оплакват, че се случва да чакат рейса по 30-40 минути. Огромни затруднения изпитват учениците, които ползват линиите 4 и 20.  № 20 тръгва от Коматево и също е нередовна, твърдят в квартала. Според данните на Община Пловдив неизпълнението на разписанията от „Хеброс бус“ е под 85, а понякога и под 80 процента.

„Срещата започва в 14 часа и очаквам решението на превозвачите коя фирма има възможност за обслужването на една от линиите на „Хеброс бус“. Обсъждаме това да бъде № 4 или № 20. Искаме да подобрим качеството на услугата и ако превозвачите не се разберат, прекратяваме договора с консорциума“, предупреди Тодор Чонов.

С най-високо изпълнение на разписанията са фирмите на Петко Ангелов „Автобусни превози-Пловдив“ и „Меритранс“. Според данните на ОП ОКТ електронната GPS система отчита 99% покриване на курсовете по 11 линии, които Ангелов обслужва, от общо 29 маршрута в Пловдив.

„Можем да поемем линия № 4, ако се разберем с колегите и ако Община Пловдив реши“, потвърди за „Марица“ Петко Ангелов. Превозвачът, който извършва и международни товарни превози със собствени тирове, е готов да закупи 12-метрови автобуси МАН. През 2020 г. Ангелов достави 13 нови автобуса от същата марка и 22 "Темса" срещу инвестицията от 5,6 млн. евро, за да участва в конкурса. Тогава Общината беше поставила условие рейсовете да бъдат с екологичен клас евро 6.

Осемте градски линии №  4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 са предоставени за обслужване  на ДЗЗД "Градски транспорт Пловдив - 2020". В консорциума участват  "Автобусни превози", "Меритранс - 2002", "Хеброс бус", "Меритранс - 2017" и "Автотранс - 2000" на превозвачите  Петко Ангелов, инж. Веселин Дошков, инж. Димитър Чолаков и Татяна Златанова. Преди конкурса те са си поделили линиите, както е записано и в договора, но с решение на Общинския съвет е дадено право да ги преразпределят, ако една от фирмите не може да ги покрива. Наскоро Петко Ангелов пое и линия № 10, по която „Хеброс бус“ също имаше голямо неизпълнение. 

Градският транспорт в Пловдив все още върви по тъй нареченото „ковидно“ разписание - с по-малко автобуси. Напоследък обаче рейсовете вървят пълни, а в пиковите часове са претъпкани. По този повод Тодор Чонов обясни, че са поставили за цел да връщат постепенно старите разписания с повече автобуси и с по-малки интервали в рамките на месец-два, ако фирмите са изрядни и има достатъчно пътници. "Искаме до Нова година изпълнението на разписанията да достигне 100% и след това да увеличаваме поетапно автобусите, докато не върнем старите разписания", уточни зам.-кметът.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
8 коментара
Реалист

Реалист

14.11.2022 | 09:23

Трябва да се изчистят и тримата превозвачи нямат място в градския транспорт нищо не могат да правят нищо не мога да я държат това е само в пловдив такъв скапан ама скапан транспорта никъде другаде го няма разберете го и не знам докога тези трима ще избиват ръцете на общината та тази среща пак нищо няма да се направи транспорта върви на зле и ще изчезне докато общината не се стъпи на краката наистина цонко скъса един договор това ще бъде някакво събитие някаква сензация която се е случила в пловдив

Отговори
9 2
Кан Крум

Кан Крум

14.11.2022 | 11:26

Не е сензация това!Тези хора са безкруполни!Това е брутална корупция ,кражба на субсидии ,компенсации и раздаване на пари !Тези хора за да владеят транспорта и никой да не им пречи ще минат през трупове и окото им няма да мигне!За това и Дошков си мълчи ,защото ако разкаже всичко което знае в общината ще има три синджира роби!

Отговори
5 0
Паметлив

Паметлив

14.11.2022 | 09:22

Ама стига с тези циркаджилъци!Тотално не изпълнение на разсписания!Автобуси не отговарящи на Евро 5и6!Малки не приходни автобуси за градски транспорт!Не платени санкции за милиони!Фалшифицирани отчети и справки за кражба на субсидии!Мярка за неотклонение парична гаранция от 20х.л!Не плащане на заплати и осигуряване на работниците на мин.заплати!Черни каси и пари под масата!Не обслужване на кредити и лизинги на автобуси….!

Отговори
10 2
Казах

Казах

14.11.2022 | 11:00

Какво още трябва да се случи,за да им прекратят договорите на всички тези бандити Дошков,Чолаков,Ангелов и да приключи тази мъка с градския транспорт за да започне всичко на чисто!А за това където под диктовката на Тотев и Димитров тези хора унищожиха умишлено фирма Градски транспорт и за това че умишлено унищожиха тролейбусния транспорт на Пловдив ,трябва да ги съди народен съд!

Отговори
5 3
Реалист

Реалист

14.11.2022 | 09:20

Е какво пак ще се случи ще тръгнат щъркели по четвърта линия защото той други автобуси няма а защо общината не си взима линиите това ми е интересно като има създадено ново общинско дружество малко ме съмнява да закупи нови автобуси и то ман пак ще се напълни четворката 20-ката и шестицата с щъркели

Отговори
5 1
К.I

К.I

14.11.2022 | 09:08

Господин Чонов ако е отговорен политик и прекрати договорите ще се запомни в историята като човека направил нещо. Не може до безкрай да прехвърлят линии ни Чолака ни Петко ни Хеброс могат да оперират. Да видят в София МТК как си оперира селските линии и тогава претенции. Екобус с 2 линии няма да промени нищо, но Екобус с 10-15 линии е друго, ама в мечтите.

Отговори
10 1
Големи автобуси трябват!

Големи автобуси трябват!

14.11.2022 | 09:01

Не може с малки щъркели да се подобри положението. Трагично е, че около 200 от автобусите в Пловдив на градския транспорт са малки щъркели. МАН-овете по 1цата и Темсите по 12 би трябвало да са автобусите поне за половината от линиите в Пловдив. Абсолютно задължително е Петко да купи още автобуси и то големи. А сега хем са нарядко, хем идва щъркел за 20 човека на кръст вътре, който подминава спирките и съвсем трагедията е пълна. Не подобава на втория по големина град в България с претенции за най-хубавия да има най-трагичния транспорт от цялата държава. Почти няма друг град в България даже и от по-малките с толкова лош и зле организиран градски транспорт.

Отговори
13 0
Възмутен

Възмутен

14.11.2022 | 08:48

Дано на тази среща Тодор Чонов им напомни на шефовете на превозваческите фирми да кажат на шофьорите и малкото останали кондуктори да разкарат от предната врата на рейсовете всички въжета, саджимки, сезалчета и прочие, с които пречат на нас пътниците да минаваме! Да си опънат канапчетата в личните си автомобили, а не в обществения транспорт!!!

Отговори
14 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?