Дойчин Ангелов се завръща на летището?

Летище Пловдив отново е на кръстопът. Аеропортът е едно от държавните дружества, което често се използва като място за назначаване на "свои" хора, често без необходимите умения и опит.

В резултат през последните години дейността му постоянно се свива и често е на загуба. Това обаче не пречи летището да има добре платен директорски борд, през който обикновено минават бивши депутати или приближени на силните на деня под тепетата. 

След 3 провалени концесии сега екипът е в очакване за обявяване на четвъртата. Анонс за това дадоха в един ден двама министри - Николина Ангелкова на туризма и Росен Желязков - на транспорта и съобщенията. Развръзка обаче отново се отлага. С вчерашна дата такова обявление в националния концесионен регистър няма, вероятно няма и да има и в последните работни дни до Нова година. По информация на „Марица“ интерес към концесията на пловдивския аеропорт има от арабски инвеститори.

Практиката показва, че при всяка смяна на властта хвърчат глави на директорите на дружеството. В момента ЕАД-то се управлява от Спас Шуманов. Мълвата обаче носи, че е сложен на дузпата, а за неговото място се спряга Дойчин Ангелов, дългогодишен служител на аеропорта, който е бил и изпълнителен директор в периода 2009-2013 година.

Спас Шуманов седна точно преди една година на „горещия стол“, овакантен от Христо Щерионов, който реши да смени работата си. Дотогава той бе председател на Борда на директорите на Летище Пловдив.

Икономист е по образование, като първо е завършил Икономическия техникум в Пазарджик, а след това е повишил образователната си степен, следвайки в благоевградския ЮЗУ "Неофит Рилски", ПУ "Паисий Хилендарски" и УХТ-Пловдив.

Преди да влезе в Борда на директорите, Шуманов е ръководил собствена фирма за счетоводни услуги. Любопитното в неговата история е, че заема за втори път поста директор на Летище Пловдив. Първият път бе за кратко, след смъртта на един от предишните ръководители - Владимир Щърбанов. Другите двама членове на Борда са бившите депутати Силвия Хубенова и Стефан Дедев.

Наскоро Дедев, който стана и общински съветник в Пловдив, обяви, че се отказва от възнаграждението си като член на борда.     

Който и да оглави аеропорта обаче, е сигурно, че ще го завари в много тежко финансово състояние. Последният финансов анализ сочи, че

ЕАД-то е на червено.

Обслужените пътници са с 46% по-малко. До септември месец тази година те са 60 359 спрямо 112 229 за същия период  на предходната година. Намалението им е след спирането на полетите до Милано и Брюксел на нискотарифната авиокомпания "Райън еър", а единствената редовна линия е до Лондон. Иначе разходите за външни услуги на Летище Пловдив са скочили със 109,98% - от 411 000 лв. (09.2018 г.) на 863 000 лв. към 09.2019 г. Драстични са и задълженията към доставчици, увеличението им е с 1690% - от 20 000 лв. през 2018 г. на 358 000 през 2019 г.

От своя страна държавата непрекъснато налива пари в дружеството, като за периода януари-юни 2018 г. то бе дотирано с 824 000 лв.  а за същия интервал от време през 2019 г. в него бяха налети 1 044 000 лв., или с 26.7% повече.

В аеропорта през годините са назначавани редица ценни кадри на властта. В момента освен Стефан Дедев с летището е свързан и друг общински съветник под тепетата и това е Петър Ганев. Той явно е изключително ценен кадър, защото има договор и в КОЦ.    

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?