Следвайте ни

След ремонт за 200 000 лева: Нови плочки в "Капана" станаха на юфка

Тънки са само 3 сантиметра, затова се пукнаха още на втория ден, негодуват хората в квартала

viber icon

Общината се изръси с над 200 000 лева за тротоари в "Капана", но част от новите плочки вече са станали на юфка, преди кметът Славчо Атанасов да отбележи финала на ремонтите в старинния квартал с традиционен ритуал. Безобразието е голямо, защото става дума за прахосване на средства от оскъдния градски бюджет.

На ул. "Загреб", на ъгъла, плочките са потрошени така, сякаш някой нарочно ги е разбивал. От тях са останали само парчета. На ул. "Магура", която се намира на няколко крачки от Малката Главна - "Райко Даскалов", тротоарът е прясно ремонтиран, но точно в краката на минувачите зее дълбока дупка. Това е някаква шахта, пълна до половината със строителни отпадъци. Всъщност по улицата не може да се мине, защото в понеделник, по обяд направо насред паважа бъркаха бетон за строеж в съседство.

И на ул. "Алцеко" по новата настилка са плъзнали пукнатини. "Не се чудете. Плочките са много тънки, само 3 сантиметра дебелина, а строителите дори не са сложили цимент за якост. Напукаха се още на втория ден щом ги наредиха", разказва търговец на строителни материали.

Ремонтът е възложен на частна фирма от Елхово. Тя ще подмени счупените плочки за своя сметка, нареди главният инженер Пейчо Михов. Вярно е, съгласи се той, гражданите повдигат въпроса, защо са сложени толкова тънки плочки, но такива са избрани. Нормалните са с дебелина 4,5 сантиметра, каза инж. Михов.

0т фирмата обаче се оправдават, че тротоарите не могат да издържат, защото по тях варварски се паркира. И също са прави, защото кварталът се превърна в открит гараж. Всеки прави каквото си иска, защото за цял час обикаляне не срещнах нито един катаджия или служител на "Общинска охрана" освен дежурния на единствения общински платен паркинг до Халите.

Паяци в този квартал не влизат, защото не могат да минат по тесните улици, обясни директорът на "Общинска охрана" Тодор Торлаков.

Затова в "Капана" се паркира кой където свари. Малката уличка "Константин Иречек" - пресечка на "Железарска" - е непроходима, защото тук са гарирани четири коли. Толкова могат да се поберат върху тесния паваж. По същия начин са задръстени и околните улици. Няма спасение, ако стане пожар, защото колите на Пожарната няма как да минат.

Собственици на една от къщите пък са бетонирали улицата, на която живеят. Улицата се казва "Атанас Самоковеца". Залели са цялото пътно платно с бетон. Беше чакъл и сметище, омръзна ни да се цапаме и да газим кал, обясниха мъжете, които в понеделник довършваха настилката на тротоара пред своя дом. Тя е в червеникав цвят. Плочките в старинния квартал са най-малко пет вида. На "Железарска" лично кметът Славчо Атанасов настоя за павета в цвят керемида. Пред Агенцията по вписвания настилката е от щампован бетон. Пред няколко търговски обекта са в мръсно жълто. А новите "общински" плочки са сиви.

Пешеходни зони само ако има паркинги

Въвеждането на забраната за коли в Стария град и в квартал "Капана" е една от дъвките на бившите и сегашните общинари. Преди две години в Стария град дори бяха наложени ограничения и влизане с пропуск. От двете страни на резервата поставиха бариери и постови на "Общинска охрана". Те и днес са там, но през бариерата не минава само този, който не е поискал да се качи с кола на Трихълмието.

Сега отново на дневен ред се появява дилемата дали да се спре автомобилната инвазия в старинните квартали. От Дирекция "Екология" в Общинския съвет вече е внесено предложение с мерки за чистотата на атмосферния въздух. Забраната за достъпа на колите важи за "Капана" и за Стария град, с изключение на живeeщите и зареждането на търговските обекти.

Арх. Атанас НЕДЕВСКИ, ССД:

Много е разумна идея. Убеден съм, че тя може да се реализира. Преди време имаше такъв проект, но той не се изпълни. Сега всички коли в Стария град и в "Капана" паркират върху тротоари. Това на нищо не прилича и от този хаос губят самите търговци в "Капана". Въпросът с паркирането също може да се реши, стига да има воля.

Камен ШИШМАНОВ, ВМРО:

По принцип това не е нова идея. Тя се обсъждаше няколко пъти досега. В Стария град трябва да има режим за влизане на коли, за да не се товари трафикът. Който иска да се качи догоре с автомобил, нека да плаща високи такси. За "Капана" нещата стоят по различен начин. Там животът ще се блокира, ако се въведе забрана за автомобили. Ограничения може да има само при условие, че ще се изградят паркинги. Отдавна предложих да въведем синя зона, но вече нямам сили да се боря.

Бойко БОЕВ, ГЕРБ:

Личното ми мнение и за двата квартала е твърде за забрана на движение. Стария гръад и "Капана" трябва да се почистват рано сутринта, да се зареждат в определени часове, а след това да служат за разходки и пазаруване. Нека да не забравяме, че Стария град е средище на туристи. Мисля, че има места, където общината би могла да построи паркинги. Например, до Щаба на армията, около Четвъртък пазара. Така в центъра на Пловдив ще можем да се разхождаме като бели хора.

Ангел БАТАКЛИЕВ, БСП:

Ограниченията за коли в СТария град и "Капана" ще запазят автентичността на двата старинни квартала. Без места за паркиране обаче те не могат да станат пешеходни зони. Градската управа трябва да намери алтернатива, ако иска да въведе забрана за автомобили, защото в противен случай ще има сериозни пречки за обслужване на търговските обекти и жилищата.

Николай КАРАИВАНОВ, СДС:

Аз съм за, но при условие, ако има достатъчно места за паркиране. Без алтернатива е невъзможно да забраним движението на коли, особено в "Капана", който се явява търговски център. Мисля, че на този етап подобни забрани няма да решат проблема на пловдивчани с организацията и паркирането в града, тъй като в Пловдив няма достатъчно паркинги.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?