След локдауна: Молове в Пловдив отварят с намаления до 70% СНИМКИ

С намаления, които достигат до 50 и даже 70%, отварят този понеделник молове в Пловдив. Това стана възможно след разхлабването на мерките, което ще позволи отново да заработят магазините в големите търговски центрове след повече от 2 месеца локдаун за тях.

Днес за първи път от ноември насам управителката на магазина на веригата „Tom Tailor“ в мол „Пловдив Плаза“ Нона Ховсепян събра екипа си.

До края на деня ще се нареди стоката с актуалните намаления, утре предстои цялостна дезинфекция – на щендери, закачалки, пробни, каси и останалите повърхности.

Магазинът отваря в понеделник с всичко на половин цена. „В продължение на два месеца бяхме без работа. С понижаването на цените от една страна ще можем да продадем стоката, от друга това е добра възможност и за клиентите за изгодно пазаруване“, каза Ховсепян.

Категорична е, че двата месеца локдаун са се отразили много зле на бизнеса. Само в обекта в мол „Пловдив Плаза“ загубите са около 400 000 лева, посочи управителката.

Въпреки трудната ситуация, през целия период персоналът е получавал пълните си заплати. Искахме да задържим служителите си и да ги мотивираме допълнително за работа след отварянето, докато техни колеги от бранша бяха освободени и чакаха помощта от държавата в размер 24 лева на ден, която идва чак сега за отминали месеци, допълни Ховсепян. Доволна е, че има добър екип. На всички им се работи след 2 месеца стоене вкъщи.

След като подготвят магазина през уикенда, остава в понеделник да се върнат само клиентите. Управителката е оптимист, че това ще се случи, предвид усиленото онлайн пазаруване, което постави на ръба на възможностите куриерските фирми. Напливът за шопинг през интернет й дава надежда, че и магазините ще се напълнят, когато бъдат отворени.

Буквално напълване обаче в мол „Пловдив Плаза“ няма да бъде допуснато – защото и при отворени обекти остават в действие противоепидемичните мерки. В „Tom Tailor“ например организацията е по всяко време на работа да са трима от петимата служители, като в магазина не се допускат повече от 10 посетители едновременно.

За да се контролира потокът, един човек от персонала стои постоянно на входа. Вътре другите ще асистират при разглеждането – стремежът е те да подават закачалките с дрехите, които клиентът би искал да види, като носят ръкавици. По този начин ще се ограничи докосването на различни повърхности, доколкото е възможно. Пробната се дезинфекцира след всеки посетител, а през интервал от 4 часа – и целият обект.

Финансовите загуби от ограниченията няма да забавят новите колекции. Макар действително да се разчита на оборотите от февруарските намаления, инвестицията в пролетно-лятната линия вече е направена. Единствените пречки да пристигне бързо биха могли да бъдат проблеми на границите заради мерките срещу пандемията, увери Ховсепян.

В друг търговски обект от голяма верига за дрехи в мола персоналът е на линия още от вчера. Днес служители подготвят манекените, бършат и изпипват детайлите - редят обувки и аксесоари. Етикетите на всички стоки в понеделник ще са с цени със 70% под редовната, увериха търговците.

По отношение на противоепидемичните мерки ползват система със сензори от типа „пийпъл каунтер“. Тя опреснява данните на всеки 5 минути като „брои“ колко хора има в обекта. Щом се превиши нормата, на входа се спират следващите желаещи посетители, като при нужда веригата ползва помощ и от гардовете на търговския център.

Влиза се с маска, ползва се дезинфектант, спазва се отстояние – няма да е по-различно от предишния режим на работа, обобщиха от персонала на известната верига.

В общите части на мола също са разлепени стикери, които напомнят да се спазва дистанция. Охраната ще работи с пълен капацитет и даже с допълнителни подкрепления, за да не се допусне струпване на хора", обясни Александрина Янева, управител на мол "Пловдив Плаза".

Зоните за хранене и за сядане са оградени с ленти, там ще има и жива охрана, за да няма събиране на хора.

На входа, пред санитарните възли и в коридорите на разположение са безконтактни диспенсъри с дезинфектанти. За целия обект се ползват сертифицирани препарати, добави Янева.

Молът продължава и въведената още през май практика да осигурява маски, като до момента са раздадени над 100 000 бройки. 

В асансьорите се допускат до 4 човека, ескалаторите се ползват през 2 стъпала.

Снимки: Наташа Манева

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Юлия

Юлия

30.01.2021 | 18:17

И аз се чудя. Там голяма част от стоката са боклуци.

Отговори
14 2
Истина

Истина

30.01.2021 | 17:34

70% на най грозните стоки в пловдивските молове и пак на печалба . Не знам къв трябва да си да си купуваш парцали от моловете ?

Отговори
27 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?