Следвайте ни

След година: GPS системата в градския транспорт се разпадна

Превозвачите обявиха бойкот срещу двойно по-високи такси. Операторите дебнат по спирките дали рейсовете си спазват разписания

viber icon

Електронната система за контрол в градския транспорт, въведена с гръм на шампанско преди година и половина, е спряна. Диспечерският център, за който от бюджета бяха платени над 30 000 лева, е затворен. GPS системата се е разпаднала от началото на октомври и ще обявяваме нов конкурс, оповести вчера зам.-кметът Александър Константинов. В момента сме пуснали осемте млади и хубави оператори да правят физически контрол, допълни той. Жените обикалят спирките, броят преминаващите рейсове и тролейбуси и така, както едно време, контролират дали се спазват разписанията. Тези данни са нужни, за да се плащат субсидиите.

Превозвачите Веселин Дошков на „Хеброс бус" и Ангел Батаклиев на „Градски транспорт" АД с официални писма са уведомили общината, че няма да оборудват с GPS устройствата новите автобуси и тролейбуси, обясни зам.-кметът.

Двойно по-високите такси предизвикаха съпротива сред превозвачите. При цена 10 лева за пренос на информацията ни задължаваха да плащаме по 25 лева без ДДС на месец за всеки автобус, обясни управителят на „Хеброс бус" инж. Веселин Дошков. На пръв поглед разликата от 1200-1300 лева за нашата фирма не е толкова голяма, но това са две месечни заплати, изтъкна инж. Дошков. Миналия петък от фирма „Аврора", която обслужва GPS, са уведомили превозвачите, че таксата се намалява на 12.50 лева. При това положение няма проблем да си плащаме и да оборудваме новите автобуси, увери инж. Дошков.

„Аврора" получи от общината поръчка за въвеждането на GPS в градския транспорт почти веднага след като Славчо Атанасов беше избран за кмет. Собственикът на фирмата Александър Пецов е бил състудент на градоначалника във военното училище в Шумен. Наскоро той оглави и общинската Агенция за приватизация. GPS контролира близо 300 возила.

Новата поръчка, за която общината ще обявява конкурс, ще бъде на стойност 120 000 лева. В тази цена са включени и датчици, които се монтират в автобусите. Условията ще се обсъждат днес. Да правят каквото искат, по линиите на „Хеброс бус" има 99.8 процента изпълнение на курсовете, така че GPS не ни притеснява, каза инж. Веселин Дошков.

НА ОПАШКА

Километрични опашки ще има за новите карти, които влизат в сила от 1 януари, ако на 5 ноември Общинският съвет не гласува преференциите за ученици, студенти и пенсионери. Това прогнозира зам.-кметът Александър Константинов, възмутен, че на последната сесия съветниците отложиха предложената схема. Тя е 13 лева за една линия на месец, при което общината доплаща по 15 лева от градски бюджет. Картите бяха стопирани заради отрязаните инвалиди. По принцип законът не забранява да плащаме за преференциите, но това ще струва на бюджета най-малко 2 милиона лева. Тези пари ще са за сметка на други дейности, напомни Константинов. Ако на следващата сесия съветниците не гласуват правилата, превозвачите няма да успеят да организират навреме продажбата, предрече зам.-кметът. Всяка фирма ще има свои гишета.

БИТКА ЗА ПЪТНИЦИ

Жестока битка между превозвачите се очертава в началото на следващата година. В края на март свършват договорите за 12 линии на „Градски транспорт" и за 4 линии на „Хеброс бус". Това са половината от автобусните маршрути. Подготвяме условия за конкурс и до средата на декември те трябва да бъдат приети от Общинския съвет, каза Александър Константинов. Предишните конкурси бяха съпровождани с люти баталии - жалби в прокуратурата и до съда. Преди години превозвачът, който беше загубил надпреварата, дори загуби един от рейсовете си в знак на протест.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?