Следвайте ни

Славчо недоволен от министерски отговор за Бетонния мост

viber icon

В идейния проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“ е предвиден демонтаж на Бетоновия мост поради недостатъчен габарит за изпълнение на реконструкция на коловозното развитие и изграждане на новата контактна мрежа на гара Пловдив. Така министърът на транспорта Росен Желязков отговори по време на парламентарния контрол днес на въпрос на пловдивския депутат Славчо Атанасов ще бъде ли премахнат Бетонният мост в Пловдив.

Атанасов попита какви мерки ще предприеме министърът, за да направи възможно запазването на това ключово за града ни съоръжение и ще поеме ли официален ангажимент пред пловдивчани за запазването на Бетонния мост.

„При съществуващата ситуация контактната мрежа в зоната на съоръжението е прекъсната и всички електрически локомотиви преминават под моста с намалена скорост и свалени пантографи, с което се нарушава скоростта и спазването на графика за движение на влаковете и те не могат да се постигнат параметрите на проекта“, каза още министър Желязков. По думите му от страна на НКЖИ е поет ангажимент по време на изпълнението на договора да се търси техническо решение да се проектира и изгради ново съоръжение по оста на стария Бетонов мост, с което да бъдат спазени изискванията за габарит на железен път.

Реализацията на транспортно-комуникационния пробив под Централна гара ще реши един дългогодишен проблем на Пловдив, като се намали времето за пътуване между северните и южните части на града, посочи министърът.

Изказването на Желязков обаче не удовлетвори депутата от „Обединени патриоти“. „Не получих отговор на нито един от въпросите си“, каза пред „Марица“ Славчо Атанасов. По думите му бутането на Бетонния мост ще предизвика транспортна катастрофа в града. „Докато се построи новият мост, подходите към „Южен“ ще останат само два, и то в различни части на града. В най-големия район на Пловдив живеят 100 хил. души, 30-40 хил. от които зад Бетонния мост. Те трябва да прелитат с хеликоптер, когато отиват на работа“, възмути се Атанасов. Той припомни, че според специалисти от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране Бетоновият мост трябва да се запази и реконструира. По думите му събарянето на съоръжението ще доведе до огромно напрежение в града.

Коментари

Публикувай

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?