Следвайте ни

Ще изтегли ли Пловдив 120 милиона за ключови проекти

viber icon

Повторен дебат за бюджетната прогноза на община Пловдив за 2021 – 2023 г. ще има днес в Общинския съвет. На предишната сесия кметът Здравко Димитров си изтегли предложението от дневния ред, за да се обсъдят проектите, които градската управа иска да финансира със заеми. Сред обектите са подлез „Модър – Царевец”, нов мост над „Марица”,  продължението на бул. „Северен”, пътната връзка между бул. „Александър Стамболийски” и ул. „Цар Симеон” в „Тракия”. 

Разчетите  показват, че с нови кредити дълговете на общината ще се увеличат от 35 млн. лева през 2021 г. до 115 милиона през 2023 г. 

В Общинския съвет  ще се разглеждат частични промени  на линиите  № 6, 15, 22, 24, 27, 66 и 222.   Предлага се автобусите № 6, 15, 24 и 222 да спират на новото обръщало в „Прослав” на ул. „Елена”, вместо на ул. „Елин Пелин”. Това ще стане, след като съветниците гласуват удължаването на маршрутите и когато решението влезе в сила.  Промяната е предложена по искане на жителите на квартала, които се жалват срещу шума  и замърсяване  около старото обръщало.  До новото, което тепърва ще се изгради, няма жилищни сгради. Успоредно с това ще се разкрият две допълнителни спирки.

Според предложението се намаляват интервалите на автобусите  по  линия № 22 ,  за да не се чака на спирката до  Пречиствателна  станция  по един час.  Първият  рейс №27 от кв. „Коматево” ще тръгва по-рано – в 5,30 часа вместо 5,41 часа, пак по настояване на пътници.  Живеещите на ул. „Любен Каравелов” са  поискали автобус № 116 да минава по  тяхната улица, а не покрай гарата, но от КАТ не разрешиха. 

Съветниците  единодушно ще гласуват  предложението, инициирано от Гражданския клуб и подкрепено от 200 души с подписка, на  учредителя на Българската епархия Гаврил Кръстевич  да бъде присъдено  посмъртно званието „Почетен гражданин на Пловдив”.  На сесията ще бъде утвърден меморандум  за сътрудничество между община Пловдив и Медицински университет, ПУ „П. Хилендарски”, УХТ, Аграрния университет и АМТИИ. 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

Гросе  кмет!

Гросе кмет!

07.10.2020 | 09:55

Няма що! По голям и от Предишния.

Отговори
2 1
Реалист

Реалист

07.10.2020 | 07:29

това е май целта само да се усвояват милиони да се краде аз и друго ми е интересно текат заеми за глупости а защо заемане пише пари за създаване на ново общинско дружество тъй като ще се тегли заем поне да се знае за какво ще се тегли поне да се види нещо наяве в този заем да бъде включена сума и за създаване на общинско дружество за градски транспорт за да може да се печели европейски пари и общината да може да печели а не да превозвачите да и извиват ръцете и да си правят каквото си искат те трябва общината да ръководи транспорта а не превозваческите фирми трябва да има някакъв контрол от страна на общината теглете заеми за това щом сте тръгнали да теглите заеми включете пари и за създаване на общинско предприятие за градския транспорт така ли иначе ще го тегли този заем по не да бъде ползотворен и да се види нещо наяве

Отговори
5 0
Транспортер

Транспортер

07.10.2020 | 08:38

По този въпрос всички кандидати за кметове, говореха за общинско предприятие за градски транспорт! После всички до един забравиха за това обещание! С това бездействие и с оглед случващото се с транспортните фирми в скоро време ще бъдем първия град в света останал без обществен транспорт! Проклятието Тотев, който умишлено унищожи тролеите ще тегне на града до момента в който тази администрация не положи усилия и възстанови този най евтин и екологичен транспорт!

Отговори
4 2
Реалист

Реалист

07.10.2020 | 09:06

и сега какво лошо проверяват фирмите за нарушения от превозвачите идват че са пред фалит и са на загуба и че всеки ден губят и какво пак ще подпишат договорите са същите хора аз това не мога да го разбера как става после съм неграмотен някой ще може да ми го обясни с фирми които са пред фалит и и да загуби ти да подпишеш договор и за обслужване на градския транспорт

Отговори
1 1
Ахам

Ахам

07.10.2020 | 09:07

Колко му е екологичното на този транспорт се вижда, като му паднат тирантите на тролея! Десетина пъти дневно се случва! И от задръстванията на другите автомобили зад него в тапата отива на кино цялата му "екологичност"! И не съм фен на Тотев.

Отговори
2 3
Сигурно

Сигурно

07.10.2020 | 10:04

Става дума за електротранспорт с акомулатори а не за тролеи.

Отговори
4 1
ликвидация

ликвидация

07.10.2020 | 07:06

Защо още се движат "щъркели", по линиите, по които се проведе конкурс? Къде са автобусите с които фирмите са кандидатствали? Защо не се изпълняват курсовете по разсписанията и няма санкции? Само за "усвояване" на нови милиони ли се мисли в Общината?

Отговори
6 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?