Следвайте ни

Ще светне ли "Васил Априлов" като Шанз-Елизе

Лампате ще са LED, велоялеята обаче ще се прави заедно с бъдещото разширение на булеварда

Голяма офанзива цари на бул. "Васил Априлов", където от ноември се извършва реконструкция. Над 50 работници на пловдивската фирма "Пътинженеринг" довършват  тротоарите, дъждоприемните шахти и пътната настилка. В една от отсечките - от ул. "Войнишка слава" до "Волга", вчера полагаха биндер, а в следващите дни, ако топлото време се задържи, асфалтова смес ще нанасят и на останалия участък до кръстовището с бул. "Шести септември".

В общината се надяваха, че тези дни възловият път ще бъде отворен за движение, но строителите имат още работа, а и все пак е зима. Всяка събота работим, споделиха майсторите. По договор булевардът трябва да е готов през май, но се напредва с ускорени темпове.

Ако администрацията реши, след седмица-две колите по бул. „Васил Априлов” ще тръгнат с временна организация на движението, както това е станало на бул. „Руски” и „Коматевско шосе” - с жълта маркировка. През зимата няма как да бъде положен последният  запечатващ пласт  асфалт, тъй като е студено. Това ще стане в края на март - началото на април, ако и нощните температури се задържат над плюс пет градуса.

В участъка с дължина 630 метра са подменени магистралният водопровод с отклоненията и канализацията, прекарана е канална тръбна мрежа. От източната страна на булеварда е монтирано енергоспестяващо LED осветление, разказва изпълнителният директор на „Пътинженеринг” инж. Николай Шимбов. Направена е стабилна основа от каменно-трошена настилка с дебелина 45 см, върху която се полагат още 28 см асфалтови пластове.  "Булевардът става като „Шанз-Елизе”, възкликва възрастен минувач и  сърдечно пожелава лека работа на строителите. 

Всъщност, за да заприлича поне от малко на „Шанз-Елизе”, булевардът трябва да се разшири, но това ще стане след процедурите по отчуждаване. От западната страна на пътя има дузина къщи за събаряне и тепърва предстои общината да отчужди частните имоти. В бюджета за тази година не са предвидени средства за удвояване, а реконструкцията на съществуващия път струва 2,7 млн. лева.

Велоалея в тази част на бул. „Васил Априлов”  няма да има за огромно съжаление на колоездачите. Те ще могат да въртят спокойно педали само от гарата до кръстовището с Пещерско шосе. По проект велотрасето ще се строи заедно с разширението на булеварда, проектирано с габарит 10,50 метра и разделителна ивица по средата.  

Съществуващото пътно платно е с ширина 10,50 метра, но при кръстовището с бул. „Шести септември” става 13,50 метра. Тук част от загражденията са премахнати, за да влиза строителна техника, но и леки коли се провират между металните пана.

Пред големия блок „Снежанка” на ъгъла на бул. „Шести септември” и „Васил Априлов” вече няма и помен от  потрошената тротоарна настилка и надупчения като решето асфалт. На широкия тротоар са наредени плочки в светло и тъмно сиво, локалното платно  е асфалтирано, направени са места за паркиране от павета. Вторият паркинг е изграден срещу Второ управление на МВР.

На всички пресечни улици също има асфалт, но с дължина 50-80 метра. На ул. „Тунджа” и бул. „Свобода” частично са подменени старите водопроводни тръби. На кръстовището на бул. „Васил  Априлов” и „Свобода” са монтирани светофари. /Марица.бг

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?