71

Само 122 години след София! Пловдив взе решение да пусне трамваи

Скандал се разрази в Общинския съвет за градската железница, предвидена в ПИРО и за която  са осигурени средства по оперативна програма за НКЖИ 

 

Трамваен транспорт е включен в Плана за интегрирано развитие на Пловдив, приет днес с 43 гласа на сесията. Трамвай беше предложен от съветника Слави Георгиев като алтернатива на автобусен транспорт в бъдеще. Мнозинството го подкрепи.

Скандал се разрази в Общинския съвет за градската железница, предвидена в ПИРО и за която  са осигурени средства по оперативна програма за НКЖИ .

Д-р Атанас Баташки от групата “Алтернатива за Пловдив” като от днес се наричат социалистите, отцепили се от Корнелия Нинова, обяви, че от Плана трябва да отпадне градската железница, защото няма да реши проблема с трафика и ще играя ролята на извънградски железен път.

“Това е най- безумното изказване, което съм чула за три години, градската железница е изключително важен проект”, протестира Добромира Костова от Демократична България.

“За първи път с г- жа Костова сме на едно мнение”, подкрепи кметът Здравко Димитров. И призова: “ Ако искате чист  въздух, моля да проявите разум”. Той напомни, че вече се работи по проекта, а вчера на срещата в областта бяха обсъдени и спирките.

Зам - кметът Стефан Стоянов също прикани съветниците да не се поддават на емоции. “Планът е рамка и ние ще решаваме с кои проекти да кандидатстваме”, отбеляза Стоянов.  

Йордан Василев от "Алтернатива за Пловдив" риторично попита колко опита са правени досега да се пусне градска железница и как те са завършили. "Ще създаде много нови проблеми. Това са проекти от 70-те години на миналия век. Такива са и за пробива под гарата, и за Бетонния мост. Ако продължаваме така, ще се наложи да правим местен референдум Пловдив да се присъедини към община "Родопи", разсмя залата Василев.

Слави Георгиев, който не членува в група, разкритикува пасивността на Община Пловдив по отношение на проектите на НКЖИ.

“Те правят каквото си искат, а общината е поставена в положение да се подчинява при свършен факт. Така беше с пробива до гарата, който е излишен, така ще бъде и с Бетонния мост, за който Общината трябва да поеме в крайна сметка ангажимент. Целта на НКЖИ е да похарчи едни пари и да пусне обществена поръчка за скъпи влакчета”, отсече Георгиев. 

Според него трамваен транспорт ще реши проблема с трафика, ще подобри обслужването и въздуха.

 

Добромира Костова от ДБ предложи недовършеният зоокът да се преименува в “Парк Гребна база”, но не събра подкрепа. Зоологическата градина също фигурира като един от 38 проекта, включени в ПИРО.  

 

Снимки Наташа Манева

Оцени новината

Оцени новината
3.8/5 от 4 оценки
3.8/5 от 4 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
35 коментара
ОСТАВКА СЪД ЗАТВОР

ОСТАВКА СЪД ЗАТВОР

10.03.2023 | 23:46

кой е избирал тези уроди , кой ???

Отговори
2 0
Николов

Николов

10.03.2023 | 15:20

Тролейбусите на какво се движат на ток, трамваите сигурно на въздух, ами шума, задръстванията. Кокошкари. Откъде изпълзява тази сган в Пловдив, не знам.

Отговори
1 0
Николов

Николов

10.03.2023 | 12:40

Страшно е, "" Аз ли криво се молих , Аллах ли криво ме разбра.""

Отговори
2 0
Йордан

Йордан

07.03.2023 | 22:07

Хора които никога не са ползвали градски транспорт, умуват на тема транспорт, хора които си нямат и бъкел познание за организация на транспорт и движение вземат решения които нито са издържани, нито целесъобразни, пълен абсурдизъм.....

Отговори
5 0
Кольо

Кольо

07.03.2023 | 21:55

Като им гледам интелигентните лица,се чудя как не са пуснали файтони до сега или рикши

Отговори
3 0
Резил

Резил

07.03.2023 | 20:56

Наско Баташки, Марш в Батак.

Отговори
4 0
Разгиле

Разгиле

07.03.2023 | 20:22

До сега общината се свързваше с лоши идеи и безсилие с транспорта на Пловдив. Надявам се ча вече са разбрали как се прави в Европа и света.

Отговори
6 0
Общината

Общината

07.03.2023 | 20:16

Николай Радев и групата му по тема транспорт не бива да говорят, защото цялата му група и най вече той са в брутален конфликт на интереси. Знае целия град каква е ролята му в Автотранс Чолаков, знае се и за интересите на олигарха също. Освен това всяко решение, което гласува той е нищожно, защото няма право да е общински съветник след промените в закона за образованието. А както е известно всеки може за се подове на тази нищожност и решенията да паднат. Интересно от общината защо поемат този риск.

Отговори
4 0
Борис Бакърджиев- най-лудият фен на тролеите!

Борис Бакърджиев- най-лудият фен на тролеите!

07.03.2023 | 20:10

За какви трамваи, за какви 5 лева говорите? По-добре ще е, ако шефът на Екобус се срещне с г-н Батаклиев и го помоли да му продаде мрежата и да почва да я прави наново, просто няма друг начин! Нито г-н Батаклиев може да си върши дейността, нито Общината пък иска да има тролеи, защото няма желание, но ако г-н Търпов иска, то трябва да има среща. Не ми трябват ни електробуси, ни автобуси, ни трамваи, искам си тролеите!

Отговори
5 5
Арх

Арх

07.03.2023 | 19:22

Трамваят е превозно средство на 19 век. Сега помислете. Пловдив се разраства безконтролно. Центърът няма да стане по-широк, задръстванията са кошмарни. И при това положение да заделиш части от тесните улици за релси, а трамваите са с предимство, е, трябва да си без мозък. Какво ще ни даде трамваят, което автобусът, евентуално електрически, или тролеят не може? Ще се изравним със софиянци ли? Провинциален комплекс ли ще избиваме?

Отговори
5 2
Инж

Инж

08.03.2023 | 09:59

Ти си комплексиран, да. В Пловдив ако не си забелязал, комплексите идват от тия с колите - и скъпите, и евтините коли у ПловдивУ се карат от комплексари. Трамвайте - напротив, ще помогнат хората да преодолеят тия комплекси, както и влаковете и метрото. Целия развит свят ползва релсови превозни средства за бърз транспорт и удобство. Само в Южна Америка не ползват релсов транспорт, но за сметка на това ползват BRT - Bus Rapid Transit, блокирани платна само за автобуси и това защото нямат толкова пари. Ти би ли се съгласил с един BRT в Пловдив?! Очевидно не. Та то даже бус ленти няма обикновени. Хората трябва да се откажат от колите - това е проблемът. Скоро ще стане това, няма мърдане.

Отговори
0 0
Николов

Николов

10.03.2023 | 15:14

Правилно, но първо да се вземат комисионните, после няма да се прави нищо. Ама как ги избираме такива идиоти.

Отговори
2 0
Алфа

Алфа

10.03.2023 | 23:49

https://rsw-systems.com

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?