Събарят Бетонния мост през декември! Ще строят нов
- 16:15, 25.10.2023
- 19:02, 25.10.2023
- 18 390
- 37
В противен случай има рискове за финансирането на проекта от ЕС, заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който пристигна в Пловдив
Бетонният мост ще бъде съборен през декември, ако държавата постигне споразумение с местната власт на Пловдив. Новият мост ще е готов за шест месеца.
“Надявам се на разумен диалог, след като приключи предизборната кампания, защото в противен случай има рискове за финансирането на проекта от Европейския съюз”.
Това каза министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който днес е на посещение в Пловдив. Той разгледа за няколко минути как върви изпълнението на проекта за жп възел Пловдив, а от НКЖИ му обясниха за изграждането на пробива и подмяната на железния път.
За 30 дни влаковете ще бъдат спрени, а до шест месеца ще се построи нова конструкция на моста, увериха от НКЖИ.
Обещаха до 15 ноември да отворят Бул “Христо Ботев” и колелото към ул. “Иван Вазов” и “Руски”.
“Проектът трябва да бъде завършен до края на 2024 г. Виждам недобро планиране, но вече няма как да се променят нещата. За усвояване на средствата имаме 1 година. Трябва да проявим търпение. Отворен съм за диалог и се надявам сроковете да бъдат спазени”, апелира министърът.
„Този проект е започнал още 2016 г През тези години са се сменили общо осем правителства и почти два мандата на местната власт в Пловдив. Интересно е как през този дълъг период никой не е казал, че тук има проблем и се сетиха за тях със започването на предизборната кампания”, коментира още министърът.
Той посочи, че през 2016 г. Общината e издала положително становище за стартиране на този проект, през 2018 г. е подписала споразумението с НКЖИ за разпределяне на дейностите по този проект.
„Проектът се финансира по Механизъм за свързана Европа и остава само една година, в която трябва да усвоим средства. Изправени сме пред два сериозни казуса. Единият е да кажем – спираме проекта и няма да пипаме нищо, вторият – да продължим този важен инфраструктурен проект, защото Пловдив заслужава да има добра свързаност между кварталите и добър железопътен транспорт.
Трябва да вземем тежко решение – НКЖИ има разрешение за събарянето на моста, издадено от МРРБ. Железопътният транспорт ще бъде прекъснат само за 30 дни, докато се повдигне , за да се създадат нужните габарити. Трябва да съберем търпение и да проявим сили. Грешката на Общината е , че тези инфраструктурни проекти трябва да се планират.А тук виждам недобро планиране и недобър анализ, затова са създадени проблеми с трафика. Но няма как да се върнем назад. Най-разумният подход е разговор и диалог. Имаме една година срок, който ни е дала Европа, за да подобрим инфраструктурата на Пловдив. Това трябва да бъде опорната точка”, подчерта Гвоздейков.
Министърът потвърди, че е получил писмо от Общинския съвет за среща по повод на проекта и увери, че след като стихнат предизборните емоции, всичко ще дойде на място. Представител от Община Пловдив по време на инспекцията на гарата нямаше, а министърът дойде заедно с генералния директор на НКЖИ инж. Мария Генова и областния управител д-р инж. Илия Зюмбилев.
Ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски обясни, че колелото на гарата са се наложили допълнителни строителни работи по инженерната мрежа, електрически кабели, водопровод, канализация, газопровод. Работата на бул. „Васил Априлов” ще продължи още една година.
"В първоначалния проект не бяха предвидени рампи от двете страни на кръговото, но по искане на Общината и гражданите такива рампи се проектираха. Затова закъсняхме", каза инж. Бакалски.
Снимки от Валентина Биларева
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.