С кола до общината или съда? Забрави!
Повечето от обществените сгради нямат паркоместа за граждани. Синята зона и подземните гаражи - празни обещания
- 11:42, 17.10.2009
- 1187
- 3
Чиста наивност е, че с кола по-лесно можеш да си свършиш работа в държавно или общинско ведомство. Дори и до най-посещаваните обществени сгради няма места за паркиране, където простосмъртен гражданин може да си остави автомобила. Въпреки че до тези обществени сгради човек обикновено отива, за да направи справка, да плати разни такси и данъци и общо взето, да бъде полезен както на себе си, така и на държавата. Сградата на голямата община на пл. „Стефан Стамболов" 1 е недостъпна за моторизираните посетители. Паркирането до площада е абсолютно забранено, а дежурен полицай дебне от будката, щом наближиш Сахаттепе. До площада пускат само тези късметлии, които имат пропуск. Останалите трябва да си търсят място под слънцето около „Гроздов пазар", което на практика е почти невъзможно, защото тесните улици са претъпкани от коли. Повечето от тях са на живеещите тук, тъй като малко от къщите и кооперациите имат собствени гаражи.
Бившият партиен дом, където освен общината се помещават „Общинска охрана", Областната инспекцията по труда, Общинска полиция и още няколко институции, също няма свой паркинг. Най-сигурните варианти да не ти вдигнат возилото с паяк е да ползваш платено място на ул. „Иван Вазов" или до „Тримонциум". Това автоматически оскъпява административната услуга, защото само за час престой вече почти навсякъде ти искат минимум два лева. Ако пък паркираш в уличката на гърба на бившия партиен дом, рискуваш да ти бръкнат в джоба с 50 лева.
Толкова струва „арестът" с паяк, и то при положение че веднага си вземеш репатрирания автомобил. Преди няколко години авангардни архитекти дадоха идея за подземен паркинг под площад „Централен", но тя се провали с гръм и трясък, щом стигна до Общинския съвет. Контрата беше заради археологическите ценности, които се крият под площада.
Невралгична е ситуацията и пред повечето от районните кметства. Ако имаш работа в сградата на „Централен" на ул. „Христо Г. Данов", най-добре е да си запазиш място още от предишния ден. Шегата настрана - почти цялата улица е платен паркинг, който е препълнен. Пред кметството в „Северен", на бул. „Цар Борис III Обединител", спирането е забранено. Можеш да влезеш с кола отзад, но там теренът е като Дядовата ръкавичка. Пред новото кметството на „Южен" на бул. „Македония" и „Н. Вапцаров" има 7 паркоместа.
По-лесно е да спечелиш шестица от тотото, отколкото да намериш място за колата си до често посещаваните сгради на съда и прокуратурата. Над 160 души работят в прокуратурата, за служителите има предоставени около 40 паркоместа от общината, обяснява апелативният прокурор Андрей Атанасов. Простосмъртните, на които също им се налага да ходят да подават жалби или да правят справки в сградата на площад „Съединение", до лятото паркираха със зор на северния тротоар на бул. „Марица". След като прокуратурата забрани използването му като паркинг, достигането до сградата стана мисия невъзможна.
Положението до Съдебната палата е още по-плачевно. До по-миналата година там имаше платен паркинг за граждани, който се славеше като един от най-скъпите. Сега обаче мястото е отделено за колите на районния съд и служителите. На по-централно място пред сградата паркират возилата си от окръжния и апелативния съд. Има и две места за инвалиди. Собствениците на платените паркинги в района въртят добър бизнес, защото потокът от хора не спира. Друг е въпросът, че ако отиваш да си вземеш дори само едно съдебно решение, трябва да се изръсиш минимум 2 лева за колата си.
Същински ад е да тръгнеш с кола на Четвъртък или Събота пазара. И на двете най-популярни тържища достъпът за шофьори е свързан с инфарктни преживявания. По тесните улици плътно са наредени коли, повечето от тях са спрени на тротоарите. В перспектива, при реконструкцията на Четвъртък пазара, е планиран и подземен паркинг за 50-60 коли. Кога ще стане, не е ясно, защото ремонтът се отлага вече две години. Събота пазарът е отдаден на концесия и тук също предстои основно преустройство. За автомобили обаче са предвидени само 20 места. Те няма да стигнат и за четвърт от търговците, тъй като на пазара има 110 маси плюс магазини.
На Понеделник пазара, който ще заработи след реконструкция до десетина дни, посетителите спират по тротоарите и в едно от платната, задръствайки движението. Паркинга до ДКЦ 1 го разрушават, алармира нашият читател Петър Георгиев.
Защо посегнаха на това невралгично място, където коли оставят не само работещите в поликлиниката, но и болните, чуди се Георгиев.
Най-големият хаос обаче цари в „Капана", където освен десетки магазини и ателиета има Агенция по вписвания и Областната дирекция „Полиция". Битката за паркоместа е толкова жестока, че част от новите плочки по тротоарите са потрошени. Същото е положението и пред останалите обществени сгради в Пловдив - полицията, данъчните служби и НОИ. На практика става така, че уличките около всички подобни служби се превръщат в любимо място за паяците, които налитат на колите на данъкоплатците като мухи на мед. В същото време обаче никой не се е погрижил тези съвестни граждани да имат регламентирано място за паркиране.
От години местната власт обещава синя зона и подземни паркинги, но засега всичко това си остава на думи. Подобно на гаража под пл. „Централен" умря и идеята за паркинги под училищните дворове в централната градска част. Дълбоко в чекмеджета са скътани папките с разработките за конзолни гаражи по брега на Марица. Няма движение и предложението на администрацията бившето кино „Космос" да се преустрои в многоетажен гараж. Работим, уверява зам.-кметът Петко Атанасов. Вероятно е така, но паркирането все по-яко къса нервите на шофьорите.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни


