1553

Пътниците чакат да върнат рейсовете на гарата

Пътниците, които всеки ден пътуват с градския транспорт, недоволстват, че маршрутите на автобусите са променени заради ремонтите и това създава големи неудобства. 


Заради строежа на пробива между бул. „Васил Априлов” и „Македония” всички автобуси, които вървяха през Централна гара и колелото, бяха спрени. Едва наскоро, след като отвориха източното платно от бул. „Христо Ботев”  към бул. „Руски” и „Иван Вазов” и завършиха ремонта на ул. „Царевец” и „Хаджи Димитър”, възстановиха линиите №12, 16 и 116.  Автобусите  №222, 24 и 17 продължават  да обикалят покрай Стоматологичен факултет и ул. „Любен Каравелов”, тъй като бул. „Васил Априлов” е затворен от колелото на гарата до пресечката с ул. „Тракия”.

В Община Пловдив обсъждат варианта за възстановяване на маршрутите на тези рейсове преди началото на новата учебна година, когато се очаква да бъдат завършени строителните работи на кръговото кръстовище.  Тъй като на бул. „Васил Априлов” ще се работи  до средата на следващата година, автобусите по тези линии ще вървят по източното платно на колелото и по бул. „Руски”, а до хотел „Лайпциг” до ул. „Любен Каравелов” ще завиват на бул. „Васил Априлов” и ще продължават по стария си маршрут на север. 

Градинката, от която остана само спомен заради строителството, и вчера беше превзета от техника и работници. Според намеренията на строителите от западното платно трябва да се вдигнат складираните материали, но най-вече има работа  между двете платна. Цялата градинка беше разкопана за подлеза. Горната плоча отдавна е налята, но теренът тепърва се заравнява. Вместо дървета горе ще има декоративни храсти и пешеходни алеи с пейки и кошчета.

Тунелът излиза при бившето кино „Гео Милев”, а плавното слизане започва до училището „Климент Охридски”. От двете страни на булеварда ще има локални платна за пътни връзки с кръговото кръстовище.

Проектът на пробива е изготвен от НКЖИ, разглеждан в Експертния съвет за устройство на територията при Община Пловдив и одобрен.

Засега  най-големият проблем се очертава от южната страна, защото подлезът, чиято дължина е над 500 метра, стига до ул. „Димитър Талев”. Развръзка с ул. „Кукуш” няма, както и с бул. „Македония”, а ул. „Димитър Талев” е много тясна, с габарит 7 метра, както „Марица” неведнъж вече писа.

Развръзките с пробива е задачата, която от няколко години стои пред Община Пловдив. Местната власт трябва да направи и разширението на ул. „Кукуш” към надлез „Родопи”, заложено в устройствения план на квартала. От Община Пловдив уверяват, че работят по въпроса. 

Оцени новината

Оцени новината
2/5 от 2 оценки
2/5 от 2 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
1 коментар
Батко

Батко

08.08.2024 | 07:57

Градът е станал една спалня с автомобили. Въобще клоака!

Отговори
13 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?