49
Следвайте ни

Проверяват превозвачи в Пловдив за надписани сметки

viber icon

Пловдивската прокуратура и Икономическа полиция разследват дали има злоупотреби при изплащането на субсидии и компенсации в градския транспорт. Отчетите, представяни всеки месец от превозвачите, се заверяват в общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”, чийто директор инж. Пламен Вълков беше разпитван днес в Икономическа полиция заедно с главната счетоводителка. 

Градските линии се обслужват от фирмите „Хеброс бус” на унж. Веселин Дошков,  „Автобусни превози – Пловдив”  и „Меритранс” на Петко Ангелов , „Автотранс 2000” на Димитър Чолаков и КЗТ „Златанови” на Татяна Златанова. За тази година фирмите имат 7 млн. лева от общинския бюджет, отделно през септември местният парламент гласува 1 млн. лева на превозвачите. 

Според разследването на трафик нюз  отчетите на фирмите за приходите и разходите предизвикват сериозни съмнения.  За линия № 17, по която са извършени  2700 курса , са продадени 14 711 билета или средно по 5 билета на курс. По линия 21 при 3821 курса са продадени 13 433 билета, или средно по 3,5 билета за курс. По линия 113, където при 2541 курса са продадени общо 6239 билета – 2,4 билета на курс средно. Линиите се обслужват от „Хеброс бус”, „Автотранс – 2000” и „Автобусни превози”. 

Според сайта  някои автобуси разходват 60 литра гориво на 100 км, а фирма „Автобусни превози” , чийто собственик е Петко Ангелов, плаща наем за гараж на друга негова фирма „Петко Ангелов БГ”. По този начин фирмите отчитат загуби и  с този аргумент, че субсидиите не стигат,  бяха поискали  увеличение на средствата от общинския бюджет в размер на 3 млн. лева. Общинският съвет обаче ги намали на 1 млн. лева. 

По настояване  на съветници ресорният зам.-кмет Тодор Чонов още през септември е представил справки за дейността на фирмите в транспортната комисия на ОбС.  Комисията все още  няма становище, а Йордан Иванов от ДБ наскоро  внесе питане  кмета Здравко Димитров, цитирайки публикациите в медии.  Той очаква от кмета аналитичен счетоводен анализ. 

Отговор на питането до този момент не е даден. Не получи отговор от ОП „ОКТ” и „Марица” на въпрос  до инж. Пламен Вълков, зададен преди няколко дни, дали има нарушения в сметките на фирмите.

Собствениците на фирмите  категорично отричат, че са надписвали разходите и твърдят, че са ощетени.  Подчертават, че отдавна чакат общината да въведе електронната система и само да събира приходите от билети и карти.  

Петко Ангелов заяви, че по линия  11 от началото на годината досега се продават средно по 8 билета на курс, като подчерта, че повечето пътници пътуват с карти. При продажба на картите няма как да се укрият приходи, защото системата е свързана с НАП, каза превозвачът.  Обясни, че фирмата му „Петко Ангелов БГ” извършва товарна дейност с тирове, печеливша е и поема всички разходи на губещите  „Автобусни превози” и „Меритранс”, които  обслужват линиите , включително автомивката и  гараж. С тази счетоводна операция се препокриват амортизационните отчисления за новите автобуси, които годишно възлизат на близо един милион лева, защото са доставени нови автобуси.  Разходът на горивото е средно 32 – 40 лева, линиите се изпълняват на 99 процента, твърди превозвачът.

Той допълни, че всички справки е предоставил на  Икономическа полиция, а при четирите проверки, включително и данъчни, няма констатирани нарушения.

„Данъчната ревизия приключи тези дни – нямаме нарушения”, каза за „Марица” инж. Веселин Дошков. Според зам.-кмета Тодор Чонов фирма „Хеброс бус” е с най-голямо неизпълнение на разписанията. Димитър Чолаков също има обяснения. За малкото билети, продадени по линиите 21 и 113 на „Автотранс” , инж. Чолаков заяви за "Марица",че в ранните сутрешни часове  няма пътници, както и след 20,30 часа. Разделено на броя на курсовете, може и да се получи по 3 – 4 продадени билета на курс, каза Чолаков. Напомни, че нафтата само за  една година скочи с левче за литър, и предупреди, че утре рейсовете могат да спрат заради ценовата криза.

Димитър Чолаков е общински съветник и зам.-председател на транспортната комисия, която има задачата да провери дали са верни счетоводните отчети на превозвачите. 

Шефът на тази комисия в Общинския съвет Златин Велев е бивш зам.-кмет по транспорт, сега – съветник. Методиката, по която се начисляват субсидиите и компенсациите, не  е променяна от години.

 

 

 

   

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Исках да гласувам, но немах желание!

Исках да гласувам, но немах желание!

21.10.2021 | 19:17

За тези мародери не трябва да има милост! Това което се случва е брутално мародерство! Схемата е измислена от Мамения и е предаде а на сегашния Меер, за да придължат с кражбите и купуването на изборите!

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?