Провален шеф раздава порциите за Южния колектор
- 10.12.2020 | 07:00
- 10.12.2020 | 15:30
- Валентина Йеремиева
- 12 772 прегледа
- 14 коментара
Борислав Кръстев, който в предишните два упра-вленски мандата в Пловдив безславно ръководеше два стратегически проекта на община Пловдив - за електронното таксуване в рейсовете и за воден цикъл, е натоварен със задачата да разпределя порциите по още един важен за града европейски проект.
Кръстев провежда обществената поръчка за изграждане на Южен обходен колектор, който трябва да спаси от наводнения” Кючук Париж” и околните квартали. Прекарването на тръбите обаче се бави и излага на риск друг ключов общински обект - подлеза „Модър - Царевец”, за който вече е подписан договор с фирма и се очаква строителството да тръгне през януари. Общината обаче няма как да започне изграждането на тунела под жп линията, докато ВиК не прекара огромния обходен колектор и не подмени водопровода и канализацията под жп линията.
За да не губи време, градската управа възнамерява да стартира пътния обект с разширението на ул. „Модър” в участъка от Коматевско шосе до жп линията, защото ВиК все още няма избран изпълнител за колектора. Едва днес се очаква комисията, която досега е заседавала само два пъти, да решава дали са изрядни документите на петимата кандидати за поръчката. Колекторът, както и подлезът „Модър - Царевец”, се чака от години, защото улиците в южните квартали на Пловдив след всеки по-силен дъжд се превръщат в реки.
Обществената поръчка на ВиК “Реконструкция и изграждане на канализационната и водопроводната мрежа в Пловдив” се финансира по ОП “Околна среда”. Стойността е 81 856 996 лева без ДДС. Борислав Кръстев, който е шеф на отдел във ВиК, е упълномощен от управителя на дружеството Спартак Николов да организира процедурата за избор на изпълнител на тежкия проект.
Основният колектор представлява сложно съоръжение от чугун с диаметър три метра. Ще се копае на дълбочина 6-7 метра. Тръбата трябва да мине по бул. “Никола Вапцаров”, Коматевско шосе, бул. “Александър Стамболийски”, където непрекъснато стават аварии и отдавна е време за смяна на цялата подземна инфраструктура. Допълнително ще се правят отклонения и довеждащи водопроводи от помпените станции “Север” и “Юг”
Зам.-кметът на община Пловдив Пламен Райчев казва, че от ВиК ЕООД дават уверения да започнат работата по техния проект в района на “Модър - Царевец”, за да не бавят пътния обект. Но това няма да се случи скоро.Обществената по-ръчка на ВиК се възлага на инженеринг, което означава, че изпълнителят най-напред трябва да изготви и да съгласува работен проект и след това да прокарва обходен колектор и нови тръби. В условията на търга е записано, че прогнозният срок за изпълнение на целия обект е 1050 календарни дни. Преди това обаче има още дълъг път до финализиране на тръжната процедура. Предстои да се разглеждат ценови оферти, след което ще тече срок за обжалване. Ако само един участник подаде жалба до КЗК, ще минат месеци, дока-то се изясни спорът. И година-две, ако възражението отиде до ВАС.В община Пловдив Кръстев беше назначен от бившия кмет Иван Тотев за ръководи-тел на Транспортния проект с обща стойност 44 млн. лева, но се провали с гръм и трясък с въвеждането на електронната система в градския транспорт. За нея преди пет години бяха платени 20 млн. лева, но тя и до днес не заработи.
За “награда” тогавашният кмет възложи на Борислав Кръстев друг европейски проект - за воден цикъл за 114 млн. лева, но и той закъса. Ремонтите започнаха едва тази година, вече с друг ръководител на проекта и друг кметски екип. Кръстев беше освободен, но веднага след това шефът на ВиК ЕООД Спартак Николов го назначи в държавната фирма
Коментари (14)
...
11.12.2020 | 14:34ВиК - хранилка на провалените политици
агент от данс до Интересен01
10.12.2020 | 15:38Това, че се четат от ДАНС, няма никакъв смисъл.Тотю и компания си имат чадър. За това Спартачето е още шевче във ВиК.Този инженер на две магарета плява не може да раздели, камо ли да организира обществена поръчка.Той само ще носи отговорност след това, а леля Менда и Тотю ще приберат рестото.Е, ще пуснат и към София малко, към един дето скоро пребори вируса и подпухна........и от време на времи Мата Хари му ходи на гости да го снима.Зико, продължават да се подиграват с теб , пич.Всеки ден показват на пловдивчани кой командва.
Док
10.12.2020 | 18:28Той ще яде дуката накрая Спартакчо
КЕЙТ
10.12.2020 | 15:33ТОЧНО ТОВА Е ЧОВЕКААА
бббббббббббббббббббббббб
10.12.2020 | 10:00Най-хубавото на коментарите е, че се четат от ДАНС.
интересен01
10.12.2020 | 09:56Най-хубавото на коментарите е, че се четат от ДАНС.
полк. Ставрев
10.12.2020 | 09:37Като гледате каква електронна система "работи" по автобусите и спирките, правете си сметка каква канализация ще имаме. Пловдив ще стане подводна туристическа атракция за водолази и гмуркачи. Най-старият подводен град в света.
Този е
10.12.2020 | 09:37НАЙ-ГОЛЯМАТА Е МИЖИТУРКА! ПОСЛУШНИК!
далавери
10.12.2020 | 09:22Всички приятели на бившия кмет продължават да заемат "топли" местенца в Общината или в ключови предприятия на града . Партията, така ли ще остане? Освен това, по всичко изглежда, че отново Тотев ще организира изборите на ГЕРБ в Пловдив.
Снежанка
10.12.2020 | 08:56Честито на прчелившите!!!!!!!Този некадърник пак управлява проект за много милиони!!!!!!!!За да може шефа му Тотев и Спартачето да отклонят някое друго милйонче а той като мишка да скляпа и да обира негативите..…….
Пенчев
10.12.2020 | 08:54Всички верни на Тотев кадри са си пак в играта с парите. Този странно изглеждащ сладур струва на Пловдив над 200 милиона лева. Мъката е безкрайна.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни