Следвайте ни

Проектът за пробива под Централна гара е готов, ще оцелее ли Бетонният мост

viber icon

Техническият проект за пробива под Централна гара е готов и е внесен от НКЖИ  за становище в Община – Пловдив. Разработката за тунела под жп линията, който ще свързва бул. „Васил Априлов“  с ул. „Димитър Талев“ и „Македония“ , е изготвена от консорциума с водещата фирма „Трейс  груп“, който изпълнява обществената поръчката  на НКЖИ за модернизация на ЖП възел – Пловдив.  

„Предстои  да разгледаме проекта в детайли в Специализирания експертен съвет  и едва след обсъждането ще  дадем становище .  Задължително ще представим  бъдещето пътно-транспортно съоръжение пред обществеността“, каза зам.-кметът по строителството  Пламен Райчев.  В Експертния съвет участват  представители на браншови организации и експлоатационни дружества. 

Все още не е ясно дали ще оцелее съществуващата пътна връзка между районите „Южен“ и „Централен“ – Бетонния мост.  В  НКЖИ  имали идея  изпълнителят на пробива  да предложи решение  за реконструкция или ново строителство  на мястото на моста. Съоръжението не отговаря на европейските изисквания за преминаване на влаковете, защото е по-ниско от нормите.

В тръжните условия, поставени от НКЖИ, няма изискване изпълнителят да построи нов мост.  От Националната компания  уверяват, че се подготвя идеен проект. 

Кметът Здравко Димитров и неговият екип неведнъж са подчертавали, че държат  за запазването на  пътната връзка между двата района. 

Спускането в подлеза ще започне от бул. „Васил  Априлов“  в района на кино „Гео Милев“ и ще излиза  от южната страна до „Била“, за да се свърже с ул. „Димитър Талев“ покрай халите в Кючук Париж и с бул. „Македония“.  Пътят представлява две платна с по две ленти.   Строителството ще се извършва с открит способ  на бул. „Христо Ботев“, което  означава, че целия трафик ще се премести на ул. „Любен  Каравелов“ и съседните пресечки. 

Бъдещият подлез под гарата ще  осигури само директно преминаване под жп линията, без  допълнителни развръзки. 

Затова  пловдивчани и екипът на кмета настояват   за  изграждане на нов мост или реконструкция на Бетонния. 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

Само питам

Само питам

10.03.2021 | 15:41

Нали общината изкупи няколко терена за наша сметка за да има развръзки към Хр.Ботев защото не можело НКЖИ да отстъпва имоти.Така проектиран половината В.Априлов ще е неизползваем и трафика ще се набутва по Гладстон и Л.Каравелов,пълна неадекватност и всичко за да се угоди на БДЖ и да се усвоят едни пари.

Отговори
6 3
Добри Видев

Добри Видев

10.03.2021 | 15:26

Отново „Трейс груп“ ! Лапането ще е здраво и една Мутра ще намаже филията!

Отговори
6 3
Стоичков

Стоичков

10.03.2021 | 15:25

Това че"открития способ"е по евтиния вариант за изпълнителя е ясно,но трафика от Христо Ботев,Руски и Васил Априлов да го преместите по Любен Каравелов и то за година време ще е ад за всички.В проекта ако няма развръзки от Васил Априлов към Христо Ботев и колелото,то за какъв ни е тоя тунел и с какво ще помогне за трафика?

Отговори
5 3
Славчо

Славчо

10.03.2021 | 12:34

Абе не разбрахте ли, че няма да има Бетонен мост. Иван Тотев го разбра още през 2013 година и в Интегрирания план го няма!! Замълча си и го натресе на Зико като отмъщение. Зико знае, че няма да има нов мост, а стария ще бъде разрушен много преди да се реализира подлеза под Централна гара. Нито проект има нито пари, а изтича и периода до края на 2023 година. Край с Бетонния мост, да му мислят хората от район Източен.

Отговори
10 5
М дааа

М дааа

10.03.2021 | 11:48

То май ще е по евтино да се изнесат ЖП линийте извън Пловдив. Що па са напъват да задръстят града, много ми чудно.

Отговори
14 3
Алооо

Алооо

10.03.2021 | 11:10

Айде стига с тия НЕАКТУАЛНИ ВИЗУАЛИЗАЦИИ!!!

Отговори
14 3
...

...

10.03.2021 | 10:53

Разбира се, че е без допълнителни развръзки. За тази част на Кичука трябва да се ползва надлез Родопи, а общината да вземе да реконструира в най-скоро време Даме Груев!

Отговори
18 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?