Следвайте ни

Проект на ВиК вкара в капан стотици шофьори край Младежкия хълм

viber icon

Изпълнителите започнаха да вадят паветата на бул. "Копривщица" без табели за обходен маршрут и ясни съобщения за старт на строителните дейности. Общината - пас 

 

Нови задръствания  в градския трафик започват от днес, този път на бул. „Копривщица”, където ще се подменя водопроводът.

Тапи покрай Младежкия хълм се образуваха още в събота, макар и за кратко. Изнервените шофьори негодуваха защо една от лентите от страна на тепето е отцепена, за да не минават коли, но не е поставена никаква сигнализация, нито гражданите са информирани от Община Пловдив за въведеното ограничение. През работните дни трафикът става  много по-натоварен и предварително трябва да се създаде организация на движението, за да се избегне хаос, препоръчват водачите.

Задръствания имаше и в неделя по обяд около жп прелеза на бул. "Копривщица" и Пещерско шосе, видя екипът на "Марица". В двете платна на бул. „Копривщица” вече върви подготовка за реконструкцията. От миналата седмица се кастрят дървета, за да не пречат  клоните на строителната техника. Разтоварени са и много от материалите, сред които  водопроводни тръби. Заградена е крайната лента до жп линията в посока към Пещерско шосе, а до кръстовището при прелеза е махната част от паважната настилка на пътя.

Проектът  се финансира от ВиК-Пловдив

по договор с „Български ВиК  холдинг”  и е на обща стойност 7,5 млн. лева с ДДС, обясни директорът на пловдивското дружество Спартак Николов. Обществената поръчка е проведена от Общината още през 2019 г., като за изпълнител е избрана фирма „Драгиев и ко”. След разговори между Общината и ресорното министерство при предишното правителство е постигнато споразумение финансирането на мащабния проект да се поеме от холдинга и респективно от ВиК-Пловдив. По този начин се  спестяват  над 7 млн. лева за общинския бюджет, подчерта  зам.-кметът Пламен Райчев.

Бул. „Копривщица” няма да се затваря, но трафикът ще се ограничи,

за да може да се работи, след като  се одобри временната организация на движението, разказа Спартак Николов.  Промените в трафика се предлагат от изпълнителя, в случая - от фирма  „Драгиев и ко”, и се одобряват от КАТ и Община Пловдив. До края на работния ден вчера нямаше информация кога точно ще започнат изкопните работи. 

Проектът включва изграждане на магистрален чугунен водопровод в северното платно на бул. „Христо Ботев”, където вече към края върви смяна на сградните отклонения, в двете  на бул. „Копривщица” до Пещерско шосе и в обратно направление към Коматевския възел, по  бул. „Христо Ботев”  и в северното платно на Коматевско шосе  до кръстовищата на  бул.  „Никола Вапцаров” и „Александър Стамболийски”. 

Общата дължина на новия водопровод е почти 3 километра 

Успоредно с това ще се прокарва още един разпределителен водопровод от полиетилен в участъка от 1,1 км  и сградни отклонения.

Допълнително нашето дружество и ​холдингът поемат ангажимент за реконструкция на магистрален водопровод на бул. „Никола Вапцаров” от Коматевско шосе до първия светофар на пресечката с ул. „Константин Геров”. Този участък от бул. "Никола Вапцаров" е единственият, който не беше обновен в последните години, обясни Спартак Николов.

ВиК поема не само подземната инфраструктура, но и цялостния ремонт на пътните платна от бордюр до бордюр с уплътняване на основата, където това е необходимо, и асфалт.  Бригадата на "Драгиев и ко" работи на локалното платно на бул. "Христо Ботев" и в събота. 

Спартак Николов, управител на ВиК ЕООД:

Инвестираме над 3 млн. лева в тръбите на  "Модър - Царевец"

В близко време ще започне и изграждането на подземната инфраструктура  по проекта за Южен обходен колектор в района, където  Община Пловдив и фирма „Драгиев и ко” строят  подлез „Модър - Царевец”, каза управителят на дружеството Спартак Николов.  Финансирането, което отново се поема по проекта, спечелен от ВиК ЕООД, е в размер на над 3 млн. лева. Тези средства отново ще бъдат спестени  на общинския бюджет, коментира Николов. Вече са проведени пет срещи, за  да се уточни изпълнението на двата проекта, които се реализират на инженеринг. 

За смяна на водопровода ​по  бул. „Христо Ботев” и „Копривщица”  е осигурен двоен контрол ​- от ВиК холдинга и пловдивското дружество, стриктно ще се следи за спазването на всички параметри, увери Спартак Николов.  

Пламен Райчев, зам.-кмет на община Пловдив:

Планът за организация на движението се съгласува, преди да дойдат багерите

По закон изпълнителят задължително трябва да представи план за временна организация на движението и линеен график, преди да започнат изкопните работи, каза зам.-кметът Пламен Райчев. Той обаче не уточни дали това е направено от ВиК във връзка с ремонта на бул. "Копривщица" край Младежкия хълм. 

Ускорихме изпълнението на проекта за реконструкцията на водопровода на бул. "Христо Ботев" и "Копривщица" с цел да не се затруднява трафикът в централната част на Пловдив, когато започне изграждането на пробива под  гарата. Предполагам, че в близките три-четири месеца НКЖИ и изпълнителят на обекта няма да стартират пробива. Надявам се, че през това време строителните работи на бул. "Христо Ботев" ще приключат, коментира Райчев. 

При предишните разговори между Община Пловдив и НКЖИ  беше постигнато споразумение да започнат строежа на пробива под Централна гара  от южната страна, в района на автогара "Родопи".  

Зам.-кметът обясни, че финансирането изцяло се поема от ВиК ЕООД, а в Общината е проведена обществена поръчка за надзор на обекта. Благодарение на това решение за реконструкцията на водопровода, както и за подмяната на пътната настилка, няма да се плащат средства от общинския бюджет, отбеляза Пламен Райчев. 

Инж. Цанко Драгиев, управител на фирма "Драгиев и Ко":

Има план за трафика

За временната организация на движението е подготвен и одобрен план за трафика от Община Пловдив и КАТ, коментира инж. Цанко Драгиев пред "Марица". Действаме според правилата, установени със законите. Чугунените тръби на бул. "Копривщица" вече са докарани, очакват се още 7 камиона в четвъртък, а до десет дни ще получим останалите, за да можем да изградим нов магистрален водопровод, добави той.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Учуден

Учуден

31.05.2021 | 17:29

На кое му викате "Северно платно на Коматевско шосе"?

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?