Пробиват втори тунел под жп линията до подлез „Модър – Царевец“
- 19:15, 27.12.2022
- 10 294
- 5
Работен ден беше днес и в двата участъка, в които се изпълнява проектът на В и К – Пловдив за Южен обходен колектор. Ул. „Модър“ е затворена от Коматевско шосе до Транспортна болница и се прави изкоп на дълбочина 8,50 метра.
Тръбите са със сечение 1,8 метра и ще се изграждат под жп линията, за да стигнат след това по ул. „Царевец“ до кръстовището с Пещерско шосе.
Под железния път, където се строи пробив „Модър – Царевец“, с пробивна машина ще се прави хоризонтален сондаж , за да се монтира колектор, разказа за "Марица" Георги Мерджанов, управител на „Растер юг“.
Фирмата е един от трите участници в консорциума, спечелил обществената поръчка по европейския проект за 81 млн. лева. Тунелът ще е встрани от автомобилния подлез между районите "Южен" и "Западен". По същото трасе е предвиден и нов магистрален водопровод.
Мощна машина копаеше днес за колектор и във втория участък - на бул. "Александър Стамболийски" в отсечката между кръстовището с ул. "Димитър Талев" и затвора. В началото на новата година ще бъде затворен още един участък - в индустриалната зона на булеварда.
Празничните дни на ключовите обекти в Пловдив са намалени и строителите побързаха да се върнат на работа, установи проверката на „Марица“.
На Брезовско шосе днес също кипеше усилен труд. Бригадата от неколцина работници укрепваше дълбокия изкоп, в който се монтира гигантски колектор за дъждовни и обратни води със сечение 2,5 метра.
Булевардът е затворен на няколко метра от колелото и трафикът се пренасочва по павираната час от „Дунав“ и покрай блок „Гигант“.
Строителството, възложено от Община – Пловдив на фирма ПИМК, върви много бавно, въпреки че европейското финансиране изисква да се спазват сроковете. Изпълнителите обясняват забавянето с тежката технология – в изкопа най-напред се изгражда метална конструкция и едва тогава се полагат тръбите.
Намалени са почивните дни и на втория екип, който работи по воден цикъл на бул. „Дунав“ между бул. „Васил Априлов“ и „Победа“. Строителите продължиха днес да премахват настилката в южното платно, където предстои смяна на водопровод, захранващ съседните сгради.
Движението не е спряно, а само е отцепена крайната лента. Никола Андреев, който ръководи обекта, обясни, че след като приключат, ще работят в северното платно. По проект там е предвиден нов магистрален водопровод.
Проектът се финансира по ОП „Околна среда 2014 – 2020“ и е на стойност 20 млн. лева. Според Методиката, приета от правителството, стойността му ще бъде завишена до 20 %.
Строителите, наети от НКЖИ за пробива до Централна гара, предпочетоха да почиват за радост на шофьорите. Те пък бяха доволни, защото безпрепятствено влизаха до автогара „Родопи“.
Ул. „Димитър Талев“ ще е затворена от ул. "Кукуш" до пресечката с „Калиакра“ до април.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни




