4232

Превозвачите за е-таксуването: Не е саботаж, но общината да ни плаща

Петко Ангелов: Ще махнем билетите и кондукторите, ако Общината ни плаща реалната цена

Недоумяваме защо електронната система не работи, но ние нямаме никаква вина за това, заяви пред "Марица" Петко Ангелов, превърнал се в основен превозвач в Пловдив. Той допълни, че в 40 негови автобуса валидаторите не са минали проверка, а в някои не са монтирани. Причината е, че при смяната на превозвачите миналата есен се наложи неговата фирма да поеме повече линии и да пусне по тях автобуси от резерва, които все още нямат устройства. "Тикси" може да ги оборудва, но трябва градската управа да им поръча.  

Макар да отхвърля упреците, че спъва новата система, Петко Ангелов обяснява и защо не е във възторг от въвеждането й.  

"Община Пловдив трябва да плаща реална цена на километър пробег на превозвачите и разумна печалба до 5%,  както изисква европейският регламент. Тогава ще махнем билетите и кондукторите. Но при тази ситуация - да се плащат по-малко пари и да сме на загуба, няма как електронната система да върви", обяснява превозвачът.

"Искат да събират парите от билетите и картите и приходите от тези продажби да дават на нас. При положение че няма контрольори и ние не можем да проверяваме за гратис, не се знае какви пари са събрани и какви средства ще ни се плащат. В електронната система в градския транспорт са налели веднъж 20 млн. лева, втори път още 12 млн., на нас за цяла година дават 10 млн. лева и не ни вдигат бюджета поне с 1 млн. лева. Ние сме на загуба”, обяснява Ангелов.

Той е категоричен, че разходите са много по-големи от определените в момента 2,55 лева на километър пробег, които се признават от градската управа. „От септември дори не са ни платили общинската компенсация, която ни се полага. Обясняват, че Общината няма пари, и това е несериозно. Щели да ни платят през февруари, и как да работиш? От септември имам да взимам 1,2 млн. лева. Ако не платя на шофьора, той ще напусне. Да не говорим, че на 2,50 лева за километър карат такситата. Как ще сравняваш лека кола с градски автобус? И как да купуваме нови рейсове? Новите автобуси поскъпнаха от 200 000 евро на 300 000, освен това се плаща за амортизация, гориво, заплати, резервни части. Всичко поскъпна, шофьори не достигат, кондуктори искат да напускат. Какво да правим, ако продължава така - да вдигаме ли  белия байрак и да идва който иска да вози пътниците", категоричен е Петко Ангелов, който обаче се нагърби да поеме допълнително още 13 линии през октомври миналата година.

Сега той ще настоява пред Общината пробегът да се намали от 1 200 000 км на 1 100 000 км и да се промени транспортната схема. Вместо автобусите да се движат  по един и същи маршрут през 5 минути, интервалът да се увеличи на 8 минути и рейсовете да не вървят полупразни.  

 

 

Инж. Димитър Чолаков: Няма саботаж, но не е наша работа кой как се таксува

"Аз не саботирам електронната система, искам тя да работи. Така няма да продаваме билети, нито ще се налага да търсим кондуктори, нито да занимаваме шофьорите с тази несвойствена за тях работа. Не знам защо системата не тръгва, нямам отговор." Това заяви пред "Марица" управителят на фирма „Автотранс 2000” инж. Димитър Чолаков по повод на версиите сред пътници, че превозвачите саботират безкондукторното таксуване.

„Ние не наблюдаваме валидаторите и дали хората се таксуват електронно, защото това не е наша работа. За нас тази система е изгодна, но трябва да се плаща на километър за извършените разходи, но Общината продължава да ни дава по-малко пари. Превозвачите имат интерес да изпълняват курсовете и да се заплаща адекватно за услугата. Но за последните 4 месеца на 2024 г. не са ни платили общинската компенсация. Никога не е имало такова забавяне. Как да плащаме на персонала и за гориво?", риторично пита инж. Чолаков. 

Той очаква Общинският съвет да гласува на сесията 15% индексация на километър пробег и съжалява, че когато назначиха достатъчно шофьори и автобусите започнаха редовно да изпълняват разписанията, Общината прекрати договора с фирмата му. Сега автобусите, включително и нови, които бяха оборудвани още през лятото с електроника, престояват в гаража.  

Оцени новината

Оцени новината
4.8/5 от 4 оценки
4.8/5 от 4 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
5 коментара
Реалист

Реалист

30.01.2025 | 22:47

Всичко става заради Петко и частниците тази система пак няма да тръгнеш ще си повтори сценария на Тотев вместо да увеличават разписанието те ги намаляват и ще им дават повече пари къде е самата истина в този градски транспорт който го няма ще намалим колите за да има пари които да се пълнят пликчетата и да се раздават на кметовете е направниците на ГЕРБ

Отговори
0 3
Неграмотни реалисти

Неграмотни реалисти

31.01.2025 | 02:49

Не заслужават градски транспорт. Да вървят пеша докато научат да пишат на български.

Отговори
2 0
еее

еее

30.01.2025 | 14:37

Може би ако шофьорите си спазваха интервала и часът на тръгване и не вървяха по 2 коли през 4 минути щеше да има приходи и хората да ги ползват, и ако най-вече на първите и последните курсове се тръгва по разсписание, а не с минимум 5 минути по-рано понякога и с повече, вчера бях свидетел как линия 12 която трябва да е на 10 минути бяха през 5 и линия 16 който е през 15 минути беше през 4, и не говорим за час пик, а за 15.10 следобяд, интересното беше,че 20-та беше пълна по това време, 24 също е пълна защото горе долу си спазват разсписанието и по засечки и по време на тръгване. ;)

Отговори
3 0
Въпреки налятите 12 милиона в “Индра” и въпреки втори път налятите 20

Въпреки налятите 12 милиона в “Индра” и въпреки втори път налятите 20

30.01.2025 | 12:58

20 милиона в “Тикси” електронната система за таксуване буксува и не се прилага и точния въпрос е кой има толкова голям интерес да а спъва.Поверен е проблемът на “Браво,Пловдив” с шеф Ерол Садъков и..удобно бездейства,както бе и със Савина Петкова.А иначе-неслучайно на встъпването му в длъжност обявиха системата за удобно въведена и успешен проект-де го?!Чии финансови интереси се нарушават от електронното таксуване и градът е блокиран с проблеми в транспорта и заплащане към превозвачи и ефективност?!Кой дърпа конците на стоп-пауза с години със заложник всички жители на Пловдив и околия?!Защо няма прозрачност и наказуемост?Един одит-независим и всичко ще лъсне и блесне!!!!

Отговори
6 0
Steve

Steve

29.01.2025 | 23:24

Поредният "не ни стигат парите" лай*новоз. Къде спа бе куме (като частен "предприемач"), га се обсъждаше колко пари ще вземате на километър? 300 000 евро за автобус, верно ли? Кат си частник, бъди частник - смятай и ако не ти изнася бягай. Но не! Пловдивчани ще страдат, защото ти и такива като теб сте "спасили" кенефа градски транспорт в Пловдив. Забатачен (Батаклиеви) още преди 20 години - и оная кукла сегашния кмет ще си трае, защото ако извади сметкоплана ... ми ... ще излезе, че ГЕРБ е*ба мамата и на това. Карай ... майните сме търпеливи.

Отговори
6 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?