3906

Превозвачите са готови да пуснат градски рейсове до селата, но срещу заплащане

Превозвачите, чиито автобуси се движат до крайните спирки в район "Южен", са готови да обсъждат варианта за удължаване на линиите до Марково, Първенец и Храбрино, но срещу заплащане.  Предложението е на община "Родопи" и за него е уведомен и областният управител инж. Илия Зюмбилев, както "Марица" писа. 

До крайните спирки пътуват автобусите № 1,, 20, 27, 113, 7.  Собствениците на транспортните фирми  коментират, че  преди да се вземе решение за удължаване на линиите, трябва да се реши въпросът с разписанията и със заплащането за извънградските разстояния.

„По тази тема съм водел разговори с община Родопи. Линия № 1 може да се удължи до Първенец и Храбрино, но само при условие, че община „Родопи” ще плаща по 2,50 лева на километър от табелата на Пловдив до крайната спирка извън града.  Няма как за един лев за билет ние да обслужваме и селата”, коментира Петко Ангелов, собственик на фирмите „Автобусни превози – Пловдив” и „Маритранс”.  Според него ако на три автобуса един излиза извън града, това няма да се отрази негативно върху интервалите на единицата в Пловдив, която се счита за най-редовната линия. 

„Община  Родопи трябва да плаща, без пари няма как да стане. До Марково може да се удължи линия № 113, но този въпрос изисква много коректни отношения и стриктно заплащане. Да не се повтаря историята  с линия № 15, за която община Марица не ни плаща, а искат да ги пуснем чак до Калековец”, счита инж. Димитър Чолаков, управител на „Автотранс Чолаков”, чиито автобуси 27 и 20  возят пътници до Коматево, № 113 – до Остромила. 

Директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов  напомни, че темата с проблемните извънградски линии  се обсъжда от няколко години, като  от община Пловдив беше предложено линиите да бъдат прехвърлени на община Родопи и тя да наема и да контролира превозвачите. Този вариант ще се дискутира и в Областната комисия по транспорт на 29 ноември. 

Проблемът с превоз на пътниците до трите села възникна заради неизпълнение на разписанията. Още по-голям проблем е, че за част от извънградските линии няма желаещи фирми. 

По повод на идеята за удължаване на градски линии до трите села Георги Стоилов  напомни, че вече има горчив опит с маршрутите № 15 и 93, които продължават извън града.

„ Общините, които искат да пуснем градски линии до техните села, спокойно могат да заделят средства, за да плащат за превоз на пътници по модела, който ние прилагаме. Община Пловдив няма как да поема разходи от свой бюджет за извънградски курсове. От друга страна много внимателно трябва да се  анализира дали удължаването на линиите до Храбрино, Марково и Първенец няма да наруши разписанията им  в Пловдив. Не можем да си позволим да пострадат пътниците, които ползват градския транспорт, какъвто крещящ случай имаме с линия  22”, допълни Георги Стоилов. 

Пътниците разказват, че автобусите по линия № 22 минават през половин час до 17 часа, след това - през час. Рейсовете с номер 7 се чакат също по 30 - 40 минути. 

 

Оцени новината

Оцени новината
3.6/5 от 5 оценки
3.6/5 от 5 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
7 коментара
ДДР

ДДР

22.11.2023 | 23:22

Няма нужда да ходят всички линии до селата. 1 или 27 е напълно достатъчна до Храбрино, двете заедно - няма смисъл. Вече има варианти - или всеки втори или трети автобус да продължава до Храбрино. Трябва обаче по 1 и 27 да пускат само 12 метрови автобуси и да купят 18 метрови съчленени даже. Щъркелите и 9-метровите да останат в миналото. По същия начин и за Марково 113 може да е удължи, 7 не, защото е на Хеброс, но 113 с тия малки щъркели на 20-30 минути съвсем няма да е добре. Трябва да пуснат 12 метрови по 113, които Чолака ско не купи нови, трябва да пренасочи от другите линии. Много работа трябва да се свърши. А 113 си се пълни още в Остромила, проблемът е, че като е толкова нередовен сега и с пропуснато курсове, хората избират да не го чакат извън пик. Ако го сгъстят и пуснат хубаво автобуси, хората ще дойдат. С хубави автобуси всеки иска да пътува.

Отговори
1 2
Реалист

Реалист

22.11.2023 | 22:22

Нали се сещате това нещо за да се случи трябва да има големи хубави автобуси поне 18-метрови а с тези малки щъркели грозни боклуци Как може да се извършва тази услуга в един Европейски град това е срам и позор на управниците които лапат лапат лапат а превозвачите крадат крадат крадат на пловдивчани парите парите

Отговори
3 2
Васил

Васил

22.11.2023 | 20:48

относно градския транспорт в Пловдив

Отговори
0 1
Истината е самата истина

Истината е самата истина

22.11.2023 | 20:46

Те и сега ги няма и камо ли да ги пуснете до селата това означава че ще се чака по два часа за автобус разберете го това е една мечта не осъществима това никога не може да се случи при положение че Пловдив има толкова скапани гаден транспорт А тези частици крайно време да си ходят а не да искат да лампят ще ми разправя Петко заплашени Чолаков не са ли наядохте бе дебели вратове мръсни гадни заради вас унищожиха тролейбусния транспорт и още още искате за крадете засрамете се дано новия кмет вече да вземе някакво решение тези тримата да ги отстранят и общината с пълна пара да се възстанови общинско дружество крайно време Пловдив да има един европейски транспорт да бъде възстановен тролейбусния европейски екологично че с транспорт както го запазиха малките градове и го развиват Сливен купуват нови тролейбуси руси купуват нови тролейбуси Враца купиха Сега и Хасково ще купуват доколкото чувам и Пазарджик ще купят А Пловдив унищожиха благодарение на гербаджийските мафиоти

Отговори
9 0
Всички са лъжци и крадци!

Всички са лъжци и крадци!

22.11.2023 | 19:41

А парите от увеличените субсидии и компенсации от 5 на 35 000 000лв,защо им ги плащат?А намаления пробег по маршрутни разсписания и по -машко направените разходи отчитат ли се?А фалшивите справки в ОП ОКТ за разходи и приходи от билети разследват ли ги?А повдигнатите обвинения на ВД и ДЧ и наложените мярки от по 50 000лв кога ще влезат в съда?А кога ще разследват и потърсят сметка на ,тези които умишлено унищожиха тролеите?А какво стана с ЕкоБус и управителя Т още ли получава заплата без да работи и кога ще дойдат екобусите?Пак ни взеха за канарчета и ни говорят врели некипели!

Отговори
10 0
Никакви автобуси!

Никакви автобуси!

22.11.2023 | 19:37

Като се присъедините към Пловдив, ще имате градски транспорт. Като ви питаха дали искате да се присъедините към гр. Пловдив, казахте, че искате да ди остане общ. Родопи, защото не ви се плащат малко по-високи данъци. Хайде стойте си там и си чакайте селския транспорт. Градският е за града.

Отговори
11 1
комунист

комунист

22.11.2023 | 19:30

Капитализъм! Не разбрахте ли , че няма как часник да решава социални въпроси.Трябва да има държавни или общински фирми за пътнически транспорт и разходите да се поемат по солидарната система.Няма да има комисионни и това е проблем.

Отговори
14 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?