Превозвачи: Фирма "Градски транспорт" се източва

Алармират Бойко Борисов за престъпления в приватизираното дружество и "чадър", който местната власт държи над Ангел Батаклиев

Приватизираното дружество "Градски транспорт" АД съзнателно се източва, като се извършват престъпления с нанасяне на щети, унищожаване на имущество на предприятието с цел набавяне на имотна облага (чл. 219 и чл. 282 от Наказателния кодекс). В същото време се създават предпоставки за привилегировано отношение към "Градски транспорт" при разпределяне на субсидиите и компенсациите от страна на община Пловдив и Надзорния съвет към Агенцията за приватизация. Тези тежки обвинения са посочени в сигнала до премиера Бойко Борисов от трима пловдивски превозвачи - инж. Веселин Дошков на "Хеброс бус", Ваня Мечкарова на ЕТ "Грация" и Димитър Чолаков на "Автотранс - 2000". Фактите са изброени в 16 страници, а писмото завършва с апел към премиера да извърши проверка.

От отдел "Приемна" на Министерския съвет са препратили сигнала на трите фирми до областния управител Иван Тотев, кмета Славчо Атанасов и председателя на Общинския съвет Илко Илиев с молба да извършат обстойна проверка по случая.

Купувачът на "Градски транспорт" - фирма "Транс сити", на общинския съветник от БСП Ангел Батаклиев - грубо нарушава договора за приватизацията от 21 май 2007 г., се казва в жалбата. Автобусите са договорени на лизинг, който се изплаща от "Градски транспорт" на "Транс сити", и дружества, свързани с купувача. Безлихвеният заем в размер на 500 000 лева, предоставен от общината, трябва да бъде погасен от "Транс сити", но е прихванат от субсидиите, които се превеждат от общината на "Градски транспорт". По същия начин приватизираното дружество е изплатило със собствени средства старите възнаграждения за работниците, без купувачът да инвестира във фирмата свежи пари, изброяват инж. Веселин Дошков, Ваня Мечкарова и Димитър Чолаков.

Те посочват, че "Транс сити" АД е заложил имот с площ 31 декара на "Градски транспорт" за обезпечение на отпуснат кредит в размер на 2.5 млн. лева в полза на купувача, което увеличава пасива на приватизираното дружество и с което се нарушава договорът. Инвестицията в 65 тролейбуса не е направена, макар че срокът е изтекъл на 21 януари 2009 г. Въпреки това надзорният съвет на ПОАП не е упражнил правомощията си за прекратяване на договора. Напротив, срокът беше удължен с повече от две години. Председателят на НС (б.а. - съветникът от БСП Тодор Кръстев) не е предприел необходимите действия за търсенето на отговорност от купувача, твърдят тримата превозвачи. Те напомнят, че въпреки несъгласието на Общинския съвет на общото събрание, свикано от "Транс сити" на 23 декември 2008 г., е увеличен капиталът на дружеството. При тази операция участието на общината в дружеството е паднало от 33 на 2.85 процента. Вместо да се противопостави, градската управа е изтървала срока за обжалване. Това уврежда интересите на общината, подчертават превозвачите. Те изтъкват, че над "Градски транспорт" има "чадър", тъй като на фирмата е разрешено да пусне автобуси по тролейбусни линии, а субсидии и компенсации са изплащани в противоречие с утвърдената методика.

Славчо Атанасов: Империята отвръща на удара

Империята отвръща на удара - така кметът Славчо Атанасов коментира сигнала на тримата превозвачи. Той напомни, че през миналата година сигнал с искане за проверка беше подаден до Бойко Борисов от самия Ангел Батаклиев. Тогава имаше проверка, но тя не доказа нарушения и сега аз призовавам Бойко Борисов отново да ни проверят, прикани Атанасов. Той подчерта, че го интересува да има редовен градски транспорт, цените на билетите да не се качват нагоре, а преференциите да се запазят.

Батаклиев: Укриват се пътници

Ще коментирам, след като се запозная със сигнала, заяви за "Марица" Ангел Батаклиев. Ще се радвам да дойде проверка от Министерския съвет, Министерството на финансите и НАП, за да ревизират кой в действителност злоупотребява със средствата от субсидиите и компенсациите и кой не, каза Батаклиев. Той напомни за изследването на фирма консултант "Планет", според което на ден в Пловдив в градския транспорт се возят 166 000 пътници, а не 120 000, както се отчита. Това потвърждава моя сигнал до премиера, че средно годишно се укриват 30 милиона пътувания, отвърна Ангел Батаклиев.

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?