2374
Следвайте ни

Подлез „Модър – Царевец” ще има два асансьора

viber icon

Бетонна плоча с  огромни размери ще предпазва  подлез „Модър – Царевец” от подпочвените води.

Строителите вече започнаха да копаят при жп линията и от страна на ул. „Модър” стигнаха до пет метра, видя екипът на „Марица”. Изгребването на пръстта продължава, тъй като дълбочината на котлована трябва да е 10,50 метра.

 Изследванията показаха, че в най-ниската част има подпочвени води. Тя ще се изчерпва с помощта на кладенци, върху които на 7 метра дълбочина ще се излее бетонна плоча както при  подстъпите към жп линията, така и под нея, обясниха специалистите.  

Над  20 000 тона пръст  трябва да бъдат изгребани  при строежа на тунела.

Преди няколко години НКЖИ успоредно с проекта за модернизация отвориха пробива, за да построят конструкция от стомана и бетон, която държи железницата, и отново  го зариха. Преди няколко дни от РИОСВ са издали разрешение на фирмата – изпълнител „Драгиев и ко” къде да депонират огромното количество пръст.  Камионите  я извозват на дигата на Марица на шестия километър от Пловдив. 

Между ул. „София” (пресечката на ул. „Царевец”) и „Перуника” (на „Модър”) вече са  изградени шлицеви стени, които ще крепят подлеза. От двете страни на жп линията ще има стълбища  за пешеходци и асансьори.  Подлезът ще има два тротоара.

От западната страна на  ул. „Царевец”  ще се строи локално платно с връзка към ул. „София”, от което ще можем да се връщаме  в обратно направление с ляв завой точно при жп линията. На мястото на бъдещето обръщало  вече е излята плоча, върху която ще бъде направен път и тротоар. След разширението  „Царевец”  става с две платна по три ленти.

Строителната площадка е оградена, след работния ден вратите се затварят,  има табели, които предупреждават,  че преминаването през линията е опасно.

Строителите с тревога разказват, че постоянно през релсите минават хора, включително и възрастни. Влаковете в тази част вървят със 100 км. в час. При тази скорост спирачният път е близо един километър, тоест машинистите няма как да реагират, ако човек падне или се заклещи между релсите. 

Снимки от Наташа Манева

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Колев

Колев

25.11.2021 | 08:59

С тези темпове на работа обектът ще е готов някъде към края на 2030 год.

Отговори
2 0
Bai Asen

Bai Asen

24.11.2021 | 20:59

Тунелът под Ламанша е прокопан за 6 години, а тук за 500м - 3 години, добре ли е? Асфалтиране на "Хаджи Димитър" и "Царевец" поне направете в най-скоро време, че хората си начупиха колите по тия криво наредени павета!

Отговори
3 0
Пак- ЩЕ

Пак- ЩЕ

24.11.2021 | 18:43

Абе Зико,вземи го направи ,пък после се хвали.На този обект мамин Тотьо прави 9 първи копки!!! Тръгнал си по неговия път. С празни обещания ,които съдържат ЩЕ и яко пипане.Разбери, Гешев си отива и няма да ама кой да ви пази.Прояви малко чувство за самосъхранение.

Отговори
6 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?