Следвайте ни

Подготвят забрана за достъп на стари коли в центъра на Пловдив

Лавина от искания за пари от бюджета се изсипа в общината

viber icon

Община Пловдив  се подготвя за въвеждане на зони с ниски емисии в града, чиято цел е забрана за достъп на автомобили, които замърсяват. Очаква се  пунктовете за технически прегледи да започнат от юли да издават стикери, които ще посочват кои коли са екологично чисти. Общината ще закупи два газоанализатора с цел екипите с участието на КАТ да установят кои возила са опасни за белите ни дробове.

Това съобщи зам.-кметът Тодор Чонов по време на публичното обсъждане на бюджета на Пловдив през 2021 г., като отбеляза, че 30 процента от вредните емисии във въздуха над Пловдив са от транспорта.

Обсъждането  започна онлайн в 12 часа и продължи почти два часа. Дискусията водеше главният секретар Ангелина Топчиева, а парите на общината бяха представени от зам .-кметовете.

Според проекта, който тепърва ще се обсъжда в Общинския съвет, Пловдив очаква приходи в размер на 418 млн. лева. Толкова са и планираните разходи.

Най-много средства –около 44 процента, са предвидени за образованието, 20 на сто – за благоустрояване и екология, 14 на сто – за култура и спорт. Според зам.-кмета Величко Родопски бюджетът е оптимистичен, особено в условията на пандемията, тъй като са предвидени всички необходими разходи, включително за инвестиционната политика на общината.

За чистота са планирани  33 млн. лева, за озеленяване – 5,5 млн., за старта на проекта за подмяна на отопление с твърдо гориво с климатици –13 млн., за енергоспестяващо улично осветление – 1,1 милиона, 22 млн. лева  са заложени за строеж и ремонт на детски градини, 21 млн. лева  - за здравеопазване, което включва предимно детски ясли.

Както „Марица” писа, капиталовата програма е за 198 млн. лева , повечето от които са привлечени по  европейските програми.  Най – много средства са планирани за воден цикъл – 80 млн. лева.

Рекордни искания за допълнително финансиране са  подадени от граждани, политици, общински съветници и районни кметове. Ако всички предложения се приемат, бюджетът трябва да се завиши  с над 20 млн. лева. Всички те ще бъдат разгледани и обсъдени, увери Ангелина Топчиева.

Граждани питаха защото повече от две години е заключена Концертна зала и кога ще се ремонтира, кога най-после ще започне ремонт на кино „Космос” , защото нищо не са прави на  ул. „Хан Аспарух”, и в квартала от северната страна на Военна болница.

Лавина от предложения дойде от политици, общински съветници и районните кметове.

Районните кметове  настояват за повече пари за благоустрояването и ремонти в кварталите.  Според проекта на бюджета те получават по около 500 000 лева, но са внесли искания и за допълнителни средства.   Кметът на „Централен” Георги Стаменов заяви, че за неговия район трябват 2 млн. лева, като счита, че трябва да се осигурят пари  за ремонт на бул. „Васил Априлов”  в участъка между моста и бул. „Шести септември”. Костадин Димитров на „Тракия” иска 310 000 лева за ул. „Братан”.  Районните кметове са внесли и писмени допълнения  за бюджета, като се надяват, че те ще бъдат гласувани на сесията на Общинския съвет в началото на март.

Те бяха подкрепени от  общинския съветник Слави Георгиев, който посъветва общината да разпределят близо 2 млн. лева, предвидени за ремонт на тротоари, на районите, които  действат бързо и знаят къде има най-големи проблеми.

Бившият  кмет  на „Южен” Борислав Инчев, който е и градски лидер на ВМРО, е внесъл  дълъг списък с предложения, а по време на дискусията поиска 1 млн. лева за благоустрояване на тепетата, общо 1 млн. лева за старта на реконструкцията на Дондукова градина, проектиране на кръгови кръстовища или кръстовища на две нива на бул. „Васил Априлов” и „Шести септември”, на Сточна гара и до Аграрен университет.  „Точен, ясен, аргументиран. Отлични качества!”, написа във фейсбук за бившия райкмет  Жана Илиева.

Съветникът от Съюз за Пловдив Евелин Парасков  настоява от градския бюджет да се отпуснат 1 млн. лева за техника на „Градини и паркове”. На същото мнение е и Константин Георгиев, съветник  от Кауза Пловдив. Пак от Съюз за Пловдив искат  800 000 лева за ремонт на ул. "Ген. Колев" в "Западен", за което кметът на района Димитър Колев благодари и уточни, че трябват 960 000.

Съветничките  от Демократична България Веселка Христамян и Веселина Александрова също бяха активни участници в дискусията. Според Александрова общината не трябва да строи многоетажен паркинг на ул. „4-ти януари” на мястото на бившия ТЕЛК, за чието проектиране са заложени средства. Айли Байрям , съветник от ДПС предложи 100 000 лева да се заделят за ремонт на ул. "Елба", а 230 000 лева заул. "Храбрец" в "Столипиново".

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (16)

Бъбу

Бъбу

09.02.2021 | 09:20

Когато се дава информация за замърсяването на въздуха в Пловдив винаги се отчита най мръсен в р-н Тракия, не знам на какво се дължи. Някак изведнъж всичко замлъкна около КЦМ-то а то продължава да бълва пушеци. Та в тази връзка да забранят движението на замърсяващи мпс и в Тракия. Преди да се правят на европейци и да забраняват движението на стари коли, от общината да помислят за обществения транспорт. Ясно нямаме шанс за метро но някаква градска железница или тролеи иначе просто са смешни напъни те на общината.

Отговори
4 1
ГЮРО

ГЮРО

08.02.2021 | 21:49

Не стига тормозът с фаршивия вирус, който използват, за да печелят на гърба на простолюдието, но сега и тормоз за старите коли. В същото време автомобилите с газови уредби, които са далече по-екологични, не получават никакви преференции и отстъпки в данъци и такси. Просто на Т-иквите не им пука за реалната чистота на въздуха. Важен е тормозът и унижението на обикновените хора. Важни са приходите, за да има откъде да се краде. Аре бегайте в дългосрочен ЛОКДАУН при бай Ставри, бе!

Отговори
12 3
тази управа си прави сепуко май

тази управа си прави сепуко май

08.02.2021 | 20:13

тоя кмет въобще да не се кандидатира за следващите избори-няма да го бъде ... Вдигнете доходите на хората.Кой иска да кара стара кола ?

Отговори
19 2
Мухахахааа

Мухахахааа

08.02.2021 | 20:08

Най-големите т-ъпаци ни управляват тука! Не си виждате разбитите улици, а само гледате да крадете от народа! Идва ви времето, ще ви изметем и ще напълните килиите!

Отговори
15 2
харакири

харакири

08.02.2021 | 18:34

Най-лесният начин да си направиш сепуко като политик.

Отговори
14 2
Майна

Майна

08.02.2021 | 18:06

Докато винаги ни управляват ДЪРТАЦИ така ще е. Първо КОЙ по какъв критерии решава че един СТАР автомобил няма да има достъп до центъра ? Стар автомобил на 25 години с ГАЗОВА УРЕДБА и малка кубатура е десет пъти по щадящ за околната среда отколкото една нова С класа на дизел която гори 15 на сто градско.ВТОРО- Когато ограничаваш достъпа на стари коли до центъра освен че нямаш нотификация на това КАКВО е СТАРО ти трябва да имаш изградено ПОДЗЕМНО МЕТРО както доста градове които са ограничили достъпа на стари замърсяващи коли до центровете си.Някой даме светне кога Волейболиста е изградил подземно Метро в Пловдив ?? ТРЕТО-- кои МПС няма да имат достъп ? В това число включват ли се ТЕЖКОТОВАРНИТЕ МПС на общината които всеки ден са в парка да чистят и по централните улици да мият? Те са стари колкото света и са на дизел ,Доколкото знам те замърсяват също така въздуха много .ЧЕТВЪРТО-- когато мислиш за чистотата на въздуха какво правиш с отоплението на твърдо гориво в Пловдив ?> А то е много в града ? Какво правим с ци.ганските махали които замърсяват Пловдив с бо.клуци и палене на гуми и контейнери ? ПЕТО-- Какво се случва с ЕКО ТАКСАТА за регистрация на МПС ? Отпада ли тази такса ако МПС то няма да има достъп до центъра и къде отиват тези СТОТИЦИ милиони пари от ЕКО ТАКСИ ? Нали идеята е като си платих 350-400 лв за колата си еко такса да имаш достъп навсякъде с автомобила си ? ШЕСТО-- До коя зона ще се ограничи това предвижване на стари коли в централни части ? Факт е че общината с дъртаците които е управляват разширява всяка година синя зона--на запад е стигнала до В.Априлов,на север до Бул България,на изток до Бул Изток,на ЮГ до Христо Ботев плюс Съдийски...Това са 2 км в радиус минимум..КВО ПРАВИМ ? И като ще се ограничи достъпа застари коли какво се случва със служебните такива които изпълняват доставки на стоки храни и куриерски услуги в централни части и Капана ??? ВСИЧКО е тъмна Индия и КАЛ...Ей това е управлението на един Т.Ъ.П СПОРТИСТ ...Когато те управляват --боксьори,каратисти,джудисти,борци,баскетболисти,волейболисти и хандбалисти така става...Прости про.стаци та дрънкат

Отговори
35 2
Четник

Четник

08.02.2021 | 17:56

Много скоро ще има .....хайде братя на оружие.

Отговори
15 5
Герасим

Герасим

08.02.2021 | 17:45

Най голям замърсител на въздуха е безумното строителство в града!!!

Отговори
29 2
симпатизант

симпатизант

08.02.2021 | 17:11

Зико,не прави глупости.

Отговори
22 1
Много въпроси и отговор няма!

Много въпроси и отговор няма!

08.02.2021 | 17:01

Това ще бъде тотална подигравка към хората, които живеят своя мизерен начин на живот, които карат старите си коли! Докараха народа до просяшка тояга и сега високомерно и ехидно му се подиграват! По статистика 70% от българите живеят под прага на бедността и трудно съществуват! Освен мизерния си начин на живот и на физическо оцеляване, сега като му спреш и ограничиш свободата и правото му на предвижване, този народ ще бъде тотално дискриминиран и унижен! И защо всичко това, за да ги качите в щъркелите и не редовния градски транспорт? Въздуха бил мръсен, ми защо тогава унищожихте най-екологипния транспорт - тролейбусния! За да се докарате на босовете на автобусните фирми ли? С това ли ще подобрите екологията в града?

Отговори
37 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?