49

Пловдивски общественици скочиха срещу пробива под Водната палата

Подписка с настояване да бъде спрян проектът за пробив под Водната палата изпратиха пловдивски общественици, културни дейци и политици до кмета Здравко Димитров. В него недоволните граждани наричат проекта "градоустройствено безумие и престъпление срещу сегашните и бъдещите поколения пловдивчани" и обявяват категоричното си намерение да предприемат стачни действия, ако той продължи да се реализира. На челно място в подписката стои името на издателя Манол Пейков.

Ето пълния текст на писмото:

"Г-н кмете –

Ще ви го кажем простичко, при това по два начина – по-мек и по-твърд. С надеждата най-накрая да ни разберете.

Пробивът под Водната палата, който вече започнахте, е (в меката версия) необмислен и крайно недалновиден. 

Казано по-ясно и недвусмислено – това е градоустройствено безумие и престъпление срещу сегашните и бъдещите поколения пловдивчани.

От 60-те години на ХХ век насам целият цивилизован свят все по-настоятелно и безалтернативно търси начини да извади автомобилния трафик от градските центрове и да замести асфалта на шосетата с озеленени пешеходни и велосипедни алеи.

Реките, пресичащи градовете, повсеместно се вадят от бетонните си корита и се търсят всевъзможни начини те да бъдат социализирани – така че да могат да предлагат алтернатива на напрегнатия градски живот, като осигуряват възможности за разходка, развлечение и досег с природата.

В същото това време, вие се опитвате да върнете времето назад (за жалост – необратимо!) като построите магистрала там, където доскоро е имало алея – и откъснете знаковата за пловдивчани река Марица от останалата част на града. 

И не, не ни излизайте с мантрата за "облекчаване на трафика": от десетилетия е установено (както кристално ясно обяснява Ян Геел в книгата си "Градове за хората", превърнала се в последните години в истинска библия на градоустройството с човешки измерения), че създаването на нови магистрали (увеличаване на предлагането) само увеличава търсенето, като създава повече трафик. Единственият начин да облекчим трафика в градските центрове е като затваряме пътни платна, ограничаваме скоростта на движение и създаваме споделени улици.

Г-н кмете, ние в Пловдив сме истински щастливци – разполагаме с град, който от хилядолетия се е развивал като пешеходен град. С други думи – именно по начина, по който от половин век насам се о п и т в а т да се развиват най-големите градове в света, начело с Ню Йорк, Лондон, Москва и Сидни (все градове, които са канили гореспоменатия Ян Геел за консултант).

Пловдив е и винаги е бил град за хората. Не го превръщайте в град за автомобилите.

Поколенията няма да ви простят. Ако осъществите гореспоменатия пробив (свързан отгоре на всичкото с изсичане на маса дървета и плащане на милионни глоби заради това) името ви ще заеме заслужено място до имената на онези пловдивски управници, които разрушиха Марково тепе и го превърнаха в каменоломна.

Огромните средства, предвидени за този проект, могат да бъдат от безценна полза за нещо наистина смислено – създаване на градска железница, свързване на всички велоалеи в единна мрежа, нов мост над река Марица, завършване на Околовръстното шосе, електрифициране на градския транспорт. Но дори и проектът да беше съвсем безплатен, той пак би бил разрушителен за Пловдив и неговата градска тъкан.

Призоваваме ви незабавно да спрете така наречения "пробив под Водната палата" и да приберете папките по проекта в чекмеджето на забравата.

В противен случаи ще бъдем принудени да сезираме всички национални и международни институции (включително онези, от които получавате основното си финансиране) и да предприемем открити стачни действия.

Не бихме искали да се стига дотам, защото и двете ще бъдат сериозен удар по репутацията на града ни – както и по вашата лична репутация.

Но няма да се поколебаем да го направим – защото става дума за нашето общо бъдеще. И за благоденствието на децата ни – които ще населяват този град, когато нас вече няма да ни има.


С решителност,


Манол Пейков, издател

Невена Цветкова, ландшафтен архитект

Добромира Костова, общински съветник и председател на постоянната комисия по „Устройство на територията и жилищна политика“ към Общински съвет Пловдив

д.н.к. проф. Мария Шнитер, археолог

Надка Гунева, синхронен преводач, Европейска комисия

д-р Полина Манолова, социолог

Иордан Велчев, историк и писател

Здравка Петрова, преводач

Аглика Маркова, литературен и симултанен преводач

гл.ас. Георги Проданов, преподавател, НБУ

Абдулсамед Вели, главен редактор, Фелибелии медия груп

Соня Генчева, екскурзовод, Етнографски музей Пловдив

Даниел Димитров, икономист

Зорница Христова, издател

Йордан Славейков, писател и режисьор

Стефан Николов, физик

Георги Парпулов, историк

Гергана Димитрова, издател

Жени Петкова, маркетолог и експерт дигитални комуникации

Мартин Иванов, икономист

Борислав Стефанов, преводач

Стефан Лилов, анализатор контрол на търговска дейност

Мария Змийчарова, преводач

Емилия Манолова, икономист

Божана Трингова, специалист поддръжка приложения

Миглена Чордова, икономист

Борис Джувинов, ИТ специалист

Станимир Кронев, журналист и финансист

Стефка Кожухарова, преводач

Мариян Каракиев, програмист

Мария Пеева, автор, преводач, издател

Радослав Чакъров, маркетинг специалист

Евелина Василева, инженер технолог

Димо Генчев, проектант

Ива Захариева, счетоводител

Мила Кръстева, майка

Валентин Вълканов, социолог, докторант в НБУ

Альоша Карабельов, видеомонтажист

Андрей Николов, специалист информационни технологии

Юлия Николова, възпитател

Павел Начев, политолог

Снежана Нешкова, библиотекар

Пламен Стаматов, архитект

Даниела Чобанова, софтуерен тестер

Росица Богалинска-Петрова, филолог и граждански активист

Ангелина Александрова, преводач

Ивелин Костадинов, продуктов дизайнер

Рая Вълкова, копирайтър

Анастас Търпанов, фотограф

Диана Петрова, учител

Николай Василев, адвокат

Наталия Янкова, пенсионер

Лъчезар Янков, пенсионер

Мария Гатева, строителен инженер

Ирина Марудина, софтуерен инженер

Стоян Минчев, специалист информационни технологии

Даниел Кръстев, системен администратор

Мартин Иванов, икономист

Лора Петрова, цигуларка

Владислав Севов, журналист

Тони Стойчева, адвокат

Ева Борисова, ландшафтен архитект

Петкана Бакалова, архитект

Филип Доминов, бизнесмен

Анет Артинян-Николова, музикант

доц. д-р Николай Павлов, Пловдивски университет

Красимир Нейчев, пенсионер

Нели Караджова, пенсионер

Атанас Кендев, икономист

Надежда Григорова, учител

Димка Колева, пенсионер

Елена Георгиева, Държавна опера Пловдив

Тодор Рогошев, юрист

Александър Маринов, преводач

Лина Петрова, дизайнер

Стефка Гунева, пенсионер

Мая Банкова, дизайнер

Мария Атанасова, археолог

Надежда Цекулова, журналист

Георги Кралев, ДАИ Глобал

Александър Каравълев, юрист

Боряна Ангелова-Игова, университетски преподавател

Айлин Кочолу, специалист обслужване на клиенти

Теодора Проданова, музикант

Елена Атанасова, учител

Калина Мазгалова, предприемач

Лиляна Бончева, пенсионер

Веселина Александрова, юрист, общински съветник

Лина Кривошиева, фотограф

Красимир Лозанов, мениджър

Ина Иванова, поет и писател

Ан Фам, главен редактор, "Тоест"

Йовко Ламбрев, специалист информационни технологии

Йоана Трачева, логопед

Екатерина Костова-Попова, музикант

Явор Трачев, адвокат

Русанка Ляпова, преводач

Стефан Русинов, преводач

Розалина Кузманова, музикант

Елисавета Пенкова, програмист

Явор Костадинов, художник

Румяна Петрова, пенсионер 

Едуард Петров, пенсионер

Нина Руева, преводач

Eньо Киров, специалист информационни технологии

Стела Чангарлиева, полицай

Антония Мечкуева, художник

Снежа Цонева-Матюсън, филолог

Антония Мирчева, музикант

Силвия Тодорова, учител

Лиляна Гогова, пенсионер

Ника Илиева, костюмограф

Мария Дудева, програмист

Стефан Левашки, адвокат

Елена Левашка, издател

Антония Начева, еколог, стратег по устойчиво развитие

Коста Златинис, архитект

Ласка Ненова, мениджър

Веселка Христамян, лекар

Владимир Чиликов, филолог

Варти Степанян, начален учител

Надежда Радулова, писателка и преводачка

Веселина Георгиева, преводач

Боряна Михова, специалист по природозащита

Мариана Аргирова, счетоводител

Яна Делирадева, диригент

Дониг Магърдичян, юрист

Нели Колева, образователен експерт и университетски преподавател

Любен Бойчев, авиоинженер

Силвия Чолева, поет, издател, журналист

Ваня Капушева, лесовъд

Борислав Матеев, университетски преподавател

Виолета Кунева, юрист

Бистра Андреева, преводачка

Тони Стоева, финансист

Стефан Радев, преводач

Тихомира Методиева-Тихич, фоторепортер

Маргарита Стойчева, инженер-геодезист, член на КНОБ

Никола Стойчев, инженер-геодезист, член на КИИП

Мария-Десислава Стойчева, музикант

Мария Гулова, читалищен секретар

Гина Кафеджиян, артмениджър

Кристофър Болдуин, режисьор

Райна Димитрова, книжар

Велина Костуркова, филолог

Маргарита Даскалски, библиотекар

Богдана Таргова, инженер

Илектра Каци, пенсионер

Самир Кочолу, инженер

Галина Меламед, преводач

Дора Кишкилова, лекар по дентална медицина

Нева Мичева, преводачка

Антон Златарев, преводач

Цветин Атанасов, икономист

Георги Тодоров, баща

Eвдокия Пенкова, учителка 

Габриела Стамова, певица

Лора Нейкова, учител

Екатерина Купелин, антрополог и дула

Елена Андонова, инженер

Зорница Христозова, маркетинг организатор

Цветан Чуканов, икономист

Даниел Иванов, треньор

Албена Пино, специалист устойчиво развитие

Стела Джелепова, преводач

Росица Димова, пианист корепетитор

Галина Лардева, изкуствовед

Гергина Кръстева, филолог

Елена Божинова, психотерапевт, психоаналитик

Георги Петров, учител

София Лазарова, художник

Ива Иванова, художник

Деница Петкова, художник

Адриана Стефанова, частен бизнес

Даниела Гозманова, специалист туризъм и комуникации

Мая Минева, лекар офталмолог

Светлана Каридова, университетски преподавател

Райна Зайкова, журналист

Юлия Лазарова, счетоводител

Марий Росен, режисьор

Теодора Дончева, художник

Анастасия Асенова, актриса

Илиана Митова, интериорен дизайнер

Чило Попов, предприемач

Катя Атанасова, журналист"

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
46 коментара
Румен

Румен

18.10.2022 | 18:53

Каква слепота.За нищо неставате освен да сте верни и предани на ГЕРБ

Отговори
14 1
Андрей

Андрей

18.10.2022 | 18:10

Интелектуалците, тук не сте прави, проектът е добър. Тук трябва да се жертва крайбрежната алея в името облекчаване трафика. Марица коритото само аз го ползвам да се разхождам по него, по тази тема наистина трябва да се действа.

Отговори
6 4
toshko

toshko

18.10.2022 | 17:48

Истинското бедствие ,каквото представлява настоящата управа на града,ще се превърне в катастрофа през следващата година.Санкциите на финансиращите организации по различни проекти по които бенифициент е Община Пловдив ще надхвърлят30-35 милиона лева.За сравнение към момента-22447053,51недопустими разходи по Водния цикъл./през 2020г. на първото обществено обсъждане сумата беше малко над 3000000лв./Грешни пари-предизвикани от знание или незнание,от упорство и безхаберие,от липса на компетентност и недобросъвестност.....Парите плащаме ние,пловдивчани.И ще продължава така докато не се променят текстовете на ЗМСМА,които разрешават на Кмета и неговите заместници да оправдават пилеенето на обществен ресурс с решения на колективния орган -ОбС.Виждам в списъка юристи-не е ли възможно да се заведе колективен граждански иск за причинени щети срещу Ощинските управници?И ако не е възможно няма ли механизъм ,с който общинските съветници да задължат Кмета да заведе регресен иск срещу длъжностните лица,които с действия или бездействия са причинили финансови щети на града?Колкото до пробива-бях в редиците на протестиращите в деня на първата копка,надявам се на чудо-да надделее разума и да се стигне до отлагане на този проект.

Отговори
2 4
Да си кажем истината ,майни.

Да си кажем истината ,майни.

18.10.2022 | 16:37

За кретена Тотю беше виновен Цветанов, че на два пъти ни го назначи за кмет, като се изгаври с вота ни.Правеше каквото си искаше.Цялата държава беше негова и на Бойко.За слабоумния Зи , цялата вина е на Бойко , че ни назначи човек с умствена недостатъчност.Тогава за какво се сърдим? Толкова си могат и двамата. Единственото , което го интересуваше е да станат на наш гръб богати и станаха.

Отговори
23 3
За “кретена Тотю” сме виновни пловдивчаните

За “кретена Тотю” сме виновни пловдивчаните

18.10.2022 | 17:07

Кой всеки път гласува за Тиквата и хората му? Чужденци ли? Дори Славчо беше избран, защото Герб го посочи.а Тотю изобщо не е кре тен. Напълни си гушата както и Чомака не го е правил. И кои са кретените тогава? Ами Зико? Дето даже и от Тотю е по-зле?

Отговори
3 13
Ами кре.тен си е Тотю!

Ами кре.тен си е Тотю!

18.10.2022 | 17:51

Наистина трябва да си кре.тен и клептоман , така нагло и безобразно да крадеш от народа си и града си. За Славчо не си прав И без Герб си ставаше кмет , само че от втори тур.Той имаше 30 хиляди гласа повече от Герб и Вмро взети заедно.Тогава двете партии се явиха с отделни листи и много ясно се видя партийната подкрепа за Славчо.23 хил.гласа от Герб.Толкова! А Славчо стана кмет от първи тур с 60 хиляди гласа.Да , Герб му помогнаха , но с 23 хил Гласа кмет не се става.Помогнаха му да стане кмет от първи тур. Това е безспорно.Просто Славчо и до днес си има много силен мажоритарен вот.А за "победите" на Тотю , просто няма смисъл да говорим.По-късна доба явно се фалшифицираха изборите.Лягахме си със Славчо кмет и се събуждаме с Тотю кмет.Кой уважаващ себе си пловдивчани. ще гласува за мало.умен клептоман , като кре.тена Тотя

Отговори
15 4
Пешо

Пешо

18.10.2022 | 16:04

Ситуацията Цунг - Цванг - всяко решение е лошо. Тия от ДБ дебилите дето не искат нищо трябва да ги поставят на моста един до друг за да гледат задръстванията при тъпото колело на Тотев. Зико пък постъпи като слон в стъкларски магазин - нищо не обясни, нищо не доказа. Къде ти са становищата на експертите по трафик те са хората които ще обяснят какво трябва да има там. арх. Тенев да си гледа архитектурата и да не дава становища по теми които не разбира. Аман от разбирачи. В Пловдив има 200 000 автомобила и те трябва да се движат. За птичките и тревичките има място на Гребната база, а за велосипедите нямам думи. На един час по 48 км. велоалей минават 10 велосепедисти и те са мангали, които претърсват боклука. Спрете се, защото има и нормални хора, които ходят на работа.

Отговори
11 2
Не е така

Не е така

18.10.2022 | 16:14

Велосипеди не виждаш, защото явно си сляп. В час пик особено има страшно много велосипедисти, ама как да ги видиш на кръговото в момента, като те минават или отдолу или в малк улици странично там, защото не ги пуска никой да минат. Рискуват си живота на това кръгово. Кой е казал, че всеки трябва да има кола в Пловдив?! Градът е компактен и поне половината коли са ненужни да се движат. За 500 метра - на кола се качват някои хора. Тъпотия отвсякъде. Развития свят отдавна ограничава колите. И тук трябва да стане същото, ама подплатено с добър градски транспорт и велосипеди. Гледал ли ди, че във всяка кола сам човек пътува? Хубава разгледай и тогава говори. А иначе ако наистина правят на две нива кръстовище там, нека поне да е нормално с високо кръгово Отгоре, да позволява 4 посоки. Сега проекта е недоносче отвсякъде.

Отговори
2 8
Така е

Така е

18.10.2022 | 16:30

Сигурен съм, че имаш автомобил. Излез с името си и ще разберем, че едно е да пишеш анонимно, друго е да качиш децата в колата и да ги заведеш на разходка на хижа Здравец.

Отговори
3 1
Пеше, майна,

Пеше, майна,

18.10.2022 | 17:40

нещо си объркал с велоалеите. Празни бяха в началото, защото никой нищо не съобщи, никой не обясни. Сега, 3-4 години по-късно, всичко е променено. Даже взе да става претоварено. Проблеми създават най-вече пешеходците, които си "пешеходят", където им падне. Темата е дълга.

Отговори
4 4
Майна

Майна

18.10.2022 | 15:48

Тръгвам от панаира да свивам към булевард източен и била !!! Няма кръгово на водната !! Ок всички натоварваме 6 ти септември и цар Борис трети. Кво правим ???? Намаляме трафика на водната и натоварваме следващото кръстовище двойно ! Wtf? По пътя на логиката като правиш пробив на водната направи пробив тогава и на следващото кръстовище на 6 ти септември и на цар Борис трети !! Иначе къв е смисъла

Отговори
5 3
Майна

Майна

18.10.2022 | 15:44

Щом няма кръгово ОТГОРЕ на водната това означава автоматично че натоварваш следващото кръстовище шести септември и цар Борис трети за ляв завой . Следва по пътя на логиката щом имаш пробив на водната да имаш пробив и на кръстовището на банята на 6 ти септември с цар борис трети. Понеже нямаш кръгово на водната . Що за свинщина гробарска е това да премахнеш кръговото на водната? Остави си го на горния слой и отдолу щом искаш да ти е магистрала. СлавчУ ка-пута ли ще задминаваме по простотия и по тотална свинщина и нищоправене не разбрах ???

Отговори
7 16
Още една майна

Още една майна

18.10.2022 | 16:24

Аз поне по -големи Капути от Тотев и Димитров , не знам.При Славчо живеехме много по -добре с най -ниските данъци в България и той не правеше простотии , като тези двамата идиота.На Герджика, напрактика построи нов мост , като разшири двойно моста и укрепи основите му,че моста беше пред падане.Тука гледаме едно лудо кръгово и още по- луда идея да се прави подлез.Писна ни герб да ни назначавате слабоумни кметове.

Отговори
15 4
бай Ганю Мелкача

бай Ганю Мелкача

18.10.2022 | 15:24

Я са вижте и двамцата кви сте саръци ва Ама акъла ви на пиле голишар Яко побарвате и насищане немате За туй ли са изпокарахте ва Кой по -яко да побарва маскари с маскари недни Я ми елате на ачика тъй яко ша ва изплюща мискини с мискини Нит Бойко ша ва оварди нит Деса Общата ша ва скрие от хорския гняв

Отговори
16 2
Омир

Омир

18.10.2022 | 14:42

Не знам тези така наречени " общественици " какво искат . Колилото не им харесва , сега и пробива. В по поростите държави се строи на две нива, но ние обществениците сме по умни и ще си карами по нашенски . Някой я карат обратно , а тези на терсине , явно са изключително Умни .

Отговори
13 4
МРРБ

МРРБ

18.10.2022 | 14:56

Уф аман от неразбрали - хората искат да се мисли за намаляване на бройката на колите чрез влияние на навиците на хората. Нещо, ковто се случва бавно, но с подходящата подкрепа от общината. И на пет нива кръстовище да се направи, колите ще се увеличават, ако не се вземат мерки за алтернативи на лвкоте коли. Кое не разбра от това? Отделно, че в момента предложенто кръстовище е осакатено. Поне да беше наистина на две нива с изнесено високо кръгово за всички посоки, а те ще правят някаква имитация на кръстовище на две нива. Защо в София няма нито едно такова като този проект при водната палата? Всички кръстовища на две нива в София имат възможност на горното или долното ниво за четири посоки.

Отговори
11 6
Въпросът ми е до партия Герб!

Въпросът ми е до партия Герб!

18.10.2022 | 14:39

Докога двамата ви кметове ще си правят експерименти с Пловдив, които струват на нас данъкоплатците много пари?Тотев прави недомислено кръстовище , което създава изкуствена тапа , сега Димитров го маха. Кой обаче ще връща вложеният над 1 милион за експеримента на Тотев.Тотев купува седалки за Колежа за 1.2 милиона , Димитров решава , че седалките не ставали.Кой сега ще връща този 1.2 милиона.Тотев откупува от португалците проект на площад Централен за 120 хиляди, после на площада се прави нещо съвсем друго.Кой сега ще връща "скромните" 120 хиляди наши пари.Ами Зоологическата градина...мога да изброявам до сутринта експериментите на Тотев и Димитров, които ни струват твърде много пари и нерви.Та питам партия Герб , по -скоро централните и ръководство (в Пловдив лидер е Тотев).КАКВО ПРАВИМ С ДВЕТЕ ВИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ, КОИТО НИ ГИ НАТРЕСОХТА ЗА КМЕТОВЕ НА НАЙ-ВЕЛИКИЯТ И ДРЕВЕН БЪЛГАРСКИ ГРАД!?

Отговори
27 4

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?