71

Пловдивска фирма дава втори живот на батерии от TESLA и BMW край Тополово

Пловдивска фирма възнамерява да възстановява и рециклира литиево-йонни батерии за електромобили и мобилни телефони край асеновградското село Тополово. Това става ясно от инвестиционното предложение на  „ЛИ-КИНГ БАТЕРИ БГ“ ЕООД, за което се очаква становище на РИОСВ-Пловдив по отношение на допустимостта.  

Според дружеството характерът на батериите, които ще се използват са NMC, LFP, NaCl или типът, който в момента се разработва, Solid State batteries. Всички те са от групата на литиево-йонните батерии и във всички тях присъстват, в минимални количества, метали, които са изключително ценни в производствата на електромобили, на системите за съхранение на енергия, на електронната индустрия и много други търговски приложения.

Целта на инвестиционното намерение е да се запазят тези ценни елементи в Европа и да се създаде възможност за тяхното повторно използване в подкрепа на местната и европейската икономика, става ясно от внесените документи. Като се уточнява, че батериите ще се доставят на база на сключени договори с лидерите на пазара като LG, TESLA, CATL, BYD, SAMSUNG, EVE, MERCEDES, BMW и много други марки, които ще бъдат добавени към списъка успоредно с очаквания търговски растеж.

Ще се събират батерии от употребявани електрически превозни средства, мотокари, автобуси или устройства за съхранение на енергия и електроника като компютри и мобилни телефони. Около 70 % от тях могат да бъдат преоборудвани или ремонтирани за по-нататъшна употреба, а останалите 30 % не могат да се използват повече. След като пристигнат във фабриката, батериите ще бъдат класифицирани, сортирани и обработени в зависимост от тяхното състояние. Първоначално ще се извършват тестове на батериите и ако могат да бъдат възстановени или ремонтирани, ще бъдат класифицирани като Група 1. При липса на възможност за по-нататъшна употреба ще бъдат третирани като ще се извършва отделяне на елементите им чрез механична обработка и ще бъдат  група 2.

Планираният капацитет е до 10 тона за 24 часа.

По време на целия процес на възстановяване на батерията няма да има никакви емисии, тъй като клетките на батерията няма да бъдат рязани или отваряни, обясняват от „ЛИ-КИНГ БАТЕРИ БГ“ ЕООД. Цялото тестване ще се извършва от напълно безшумни машини за зареждане и разреждане, за изпитване на напрежение и вътрешно съпротивление.
Ако се наложи механично третиране на батериите, също не се очаква образуването на прах или други емисии, обясняват от фирмата.

Оцени новината

Оцени новината
3.4/5 от 20 оценки
3.4/5 от 20 оценки

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?