Пловдив с три номинации в конкурса „READ & TRAVEL” („ЧЕТИ И ПЪТУВАЙ”)

Община Пловдив ще участва за 9-ти път в Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ - Велико Търново, което ще се проведе от 14 до 17 април в старопрестолния град, съобщи заместник-кметът по култура и туризъм на община Пловдив Амелия Гешева.

 


Проявата се организира с любезното съдействие на Министерството на туризма, Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Асоциация на българските туроператори и туристически агенции и Общинска агенция по туризъм "ЦаревградТърнов". Домакин на форума е Община Велико Търново.


На предстоящото издание на туристическата борса, за 4-ти път ще се състои Националният конкурс „READ & TRAVEL” („ЧЕТИ И ПЪТУВАЙ”), в който град Пловдив е номиниран в три от общо петте категории на конкурса.


Първата номинация е за „Международната среща по туризъм“, чието осмо издание ще се проведе от 20 до 23 април 2016 г., а номинацията е за „Най-оригинално събитие в областта на културния туризъм“. Организаторите на конкурса определят срещата като пример за алтернативно събитие, чиято концепция надграждатази на традиционна туристическа борса и предлага съвременен подход на договаряне и промотиране. Основни акценти във форума са В2В срещите, по време на които участниците могат да разширят бизнес контактите си, както и формите за представяне на Пловдив като водеща туристическа дестинация в страната. Такива са информационните турове за участниците и инициираните нови културни продукти, специално създадени за международната среща, сред които са тракийската танцова възстановка „Тракийски икони“ и спектакълът „Сватба в Стария град“. Тези допълнителни туристически услуги, разиграващи се в емблематични за града обекти – Малката базилика, Балабанова и Хиндлиянова къщи, се предлагат на участниците от бизнеса като възможности за диверсификация на туристическите пакети за Пловдив и Тракийски туристически район.

 

 

Втората номинация е за Винената карта на региона „Пътят на виното“, издадена от Община Пловдив през 2015 г.,а категорията е„Най-интересно туристическо издание“. Картата представя Пловдив и региона като дестинация за развитие на винения туризъм, който е един от приоритетните и е залегнал в Стратегията за развитие на туризма в Пловдив 2014-2020 г. Пловдив е център на най-големия винен регион в страната, който енаситен с лозови масиви. Винената карта на региона „Пътят на виното“включва 8 винарски изби и два винени бара-енотеки в Пловдив, Брестовица, Първенец и Огняново. Тя представлява на практика първият по рода си винен маршрут в България.

 


Третата номинация е за репортажът за Пловдив „ Пловдив – европейска столица на културата“ в конкурса „Най-добра Европейска дестинация“.Категорията е„Най -ефективни рубрики и публикации“.Публикацията бе част от кампанията при участие в конкурса през настоящата 2016. Пловдив спечели трето място в Европа, класирайки се след градовете Задар в Хърватия и Атина в Гърция.

 


Победителите в отделните категории ще станат ясни по време на заключителната официална церемония, на която те ще получат своите награди. Щандът на Пловдив досега е печелил наградата за „Най-атрактивен щанд“ на туристическата борса няколко години подред. В 4-я Национален конкурс „READ & TRAVEL” („ЧЕТИ И ПЪТУВАЙ”) участват предложения за периода януари-декември 2015 г.в категориите:най-професионални туристически сайтове; най-интересни туристически издания (книги, пътеводители, учебници, карти); най-ефективни рубрики и публикации (репортажи) по темата на изложението; най-оригинални плакати за събития в областта на културния туризъм, организирани от музеи, общини, браншови организации и сдружения, държавния и неправителствения сектор, университети и др.;за Голямата награда на журито – най-оригинално събитие в областта на културния туризъм за 2015 г./Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?