Пловдив като Берлин - старите дизели вън от центъра
- 09:49, 24.05.2022
- 12:56, 24.05.2022
- 4363
- 11
До 3 месеца Общината разписва границите на зоната с ниски емисии и изискванията към автомобилите, които могат да влизат в нея.
Санкциите за замърсяването на въздуха и обществените територии в Пловдив се завишават, стига да има кой да хваща нарушителите.
По-високите изисквания са предвидени в проекта за изменение на Наредбата за опазване на околната среда, който ще се обсъжда на сесията на Общинския съвет в четвъртък. Така за изхвърлянето на строителни отпадъци и пръст извън определените за тази цел места, превозването им с каруци и замърсяването около строителните обекти граждани вече ще плащат от 300 до 1000 лв. вместо от 300 до 800 според действащата наредба. За фирмите санкциите се вдигат до 4000 лв. За изливане на бетон върху тротоари и зелени площи юридическите лица ще плащат до 8000 лв. глоба вместо 3500 досега.
Изпускане на вредни емисии във въздуха ще се наказва от 500 до 5000 лв.
„С изменението на наредбата се въвежда изключително строг контрол, за да намалим нивата на замърсяването на въздуха с цел да отговарят на европейските норми”, коментира зам.-кметът по екология Анести Тимчев.
Наредбата дава право на Общината да създава зони с ниски емисии. Предполага се, че тази зона ще бъде в центъра на Пловдив между бул. „Христо Ботев”, „Руски”, „Шести септември” и „Източен”. В тази зона ще се допускат само превозните средства, които съответстват на изискванията за екологичен транспорт. Анести Тимчев увери, че до два месеца ще бъде готов проект, който ще очертае границите на зоната, както и за кои автомобили ще е забранено да влизат в нея. Най-вероятно ще бъде използван опитът на Берлин, където зоните с ниски емисии действат от 2005 г., а рестрикциите са
според екологичния клас на транспортните средства.
В новата наредба се поставя изискване всички превозни средства в градския транспорт да отговорят на европейските стандарти за екологичност.
Спазването на наредбата се контролира от Общинския инспекторат. Безброй обаче са примерите в Пловдив, когато строителните отпадъци след ремонта се изхвърлят до контейнерите, вместо в специалните съдове "тип лодка". Често от строителните обекти излизат камиони с мръсни гуми, разнасяйки кал по улиците, а пространствата около тях са превзети от купчини материали или отпадъци.
Паленето на гуми, което обикновено става в "Столипиново", също е едно от честите нарушения, за което са предвидени до 1000 лв. глоби. Но докато инспекторите стигнат до мястото на зулумите, нарушителите изчезват, а когото успеят да хванат и да му съставят акт, той пък не плаща санкцията.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни









