2374

Пламен Райчев, зам.-кмет на Пловдив: Пробивът е единственият реален вариант да се разтовари трафикът

За нас е чест да направим първа копка на един дългоочакван проект в Пловдив. Разбира се, още от началото на този проект има и хора, които изразяват друго мнение, но ние се съобразяваме с мнозинството пловдивчани, които поставиха този проблем на дневен ред още преди да влезем в нашия мандат. 

Проблемът с преминаването през това кръстовище е дългогодишен и отлаган с години. Имало е няколко различни разработки за това как да се случи кръстовище на две нива. В крайна сметка, в изпълнение на решението, взето от Общинския съвет, и след публично обсъждане правим първата копка на този важен и ключов за пловдивчани проект. Надявам се след няколко месеца да може да се поздравим с един нов пътен възел на две нива, който ще разтовари движението в района и преминаването на автомобилите през най-стария мост над Марица без престой. 

Държа да кажа, че този проект е нужен на пловдивчани, защото всички ние знаем какво се случва на това кръстовище в час пик, а в последните години трафикът и задръстванията тук са целодневни. Основният проблем е, че това води до практическо спиране на движението по моста на Панаира. Знаете, че в тунели и по мостови съор​ъжения е забранен престоят на автомобили.

Единственият реален вариант, с който може да разтоварим трафика, е кръстовище на две нива, което ние правим. Това, че на новото кръстовище няма да има леви завои, не го е измислил кметът, нито аз. За да изберем този вариант, беше наета една от водещите фирми, която направи анализ на трафика. В него попадат всички околни кръстовища и пътни връзки, както и как ще бъде реорганизирано движението. В крайна сметка, ние имаме ограничен финансов ресурс, в който трябва да намерим най-доброто и прагматично решение, което смятаме, че е и този пробив.

Освен за трафика, този проект е най-добър и спрямо екология, физическо разположение, както и от гледна точка на коритото на реката. И не на последно място - то е най-изгодно за Пловдив. Разбира се, че може да се направи дори кръстовище на три нива, което ще запази левите завои, но това ще струва много повече и няма да бъде целесъобразно. 

Въпреки че последните години мястото се оформи като пешеходна зона, скоростта в зоната на пробива и кръстовището ще бъде 30 км и очакванията са, че този пробив ще намали дори ПТП-тата заради безконфликтното пресичане на двата булеварда. Целта е новото съоръжение да бъде удобно както за водачите, така и за пешеходците и колоездачите. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Фют

Фют

06.10.2022 | 22:57

Само не разбрах като стане опашка за десен завой към тунела идвайки от пешеходния мост къде ще бъде тази магистрала защото под моста няма 4 платна и опашката ще е до герджика, ама малките сиви клетки не са в еднакво количество при всеки.

Отговори
1 1
До кога ?

До кога ?

06.10.2022 | 14:30

Кога най-после ще започнат да наказват със ЗАТВОР управленците /кметовете/ за разхищаване на парите на данъкоплатците. Помним как мамин Тотю ни убеждаваше, че кръговото ще реши проблените. Същия беше във възторг от "транспортния проект" с испанците. Парите - тю тю, а ефект - нула. Същия го помним и фокусите около зала Колодрума. Гърнето го помним с автобусите "волво", които изкараха по-малко от две години. Чомаков продаде разкопките до пощата за жълти стотинки, а после дадоха многократно повече, за да си ги върнем. Маш. ИНЖ. А. Тимчев бълнува за 6 метрова вълна по Марица - сигурно така пише в съпромата или маш. елементи.... Време е за тези решения да се ходи на топло при бай Стааври. То ние си знаем, че Пловдив винаги страда от некадърни кметове - партийни креатури. До кога ?????

Отговори
5 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?