Петко Ангелов: Ние сме най-изрядният превозвач в Пловдив, а ни налагат глоби
Зам.-кметът Тодор Чонов: Просто си вършим работата, става въпрос за нарушения назад във времето
- 17:20, 14.08.2023
- 17:53, 14.08.2023
- 2357
- 18
Глоби за 6000 лева за неизпълнение на маршрутни разписания е наложила Общината на фирмата "Автобусни превози - Пловдив". Това каза пред "Марица" собственикът на фирмата Петко Ангелов, според когото санкциите са неоснователни и несправедливи. Глобите касаят неизпълнение на маршрутни разписания през 2021 г.
"Не съм съгласен с глобите. Имаме 96-99 % изпълнение на маршрутните разписания. Налагат ми санкции при положение, че само моята фирма кара всички разписания - цял дендо късно вечерта. Може например да е била затворена ул. "Даме Груев", рейсовете да са прекарвани по друг маршрут, а в системата, по която Общината следи, промяната да не е била заложена", коментира Ангелов. Той е категоричен: "Не е от значение стойността на глобите, въпросът е принципен". Превозвачът посочи, че веднъж вече е писал опровержение за наложените санкции, заведено е както в Общината, така и в ОП "Организация и контрол на транспорта".
"Единствената фирма, която изпълнява курсовете стриктно е моята. За втори път ми пускат глобите. Първият път замълчаха след опровержението, но сега пак искат да си платя санкциите. Няма да ги платя. В писмото до фирмата пишат, че ще спират парите от субсидиите за компенсация. Като не е минало през съда, какво ще ми спират? Когато мине ВАС, тогава може, но така не се прави. Това уронва престижа на фирмата ми. Излезте и вижте, че моите линии карат до последно, до 23 часа, каквото си е разписанието. Има много нови автобуси, климатиците работят на всички рейсове. И пак на мен налагат глоби заради другите", ядосва се Петко Ангелов.
"Марица" потърси за коментар ресорния заместник-кмет Тодор Чонов. Той поясни, че става въпрос за стари нарушения и че през последната година и половина фирмата на Петко Ангелов е възможно най-изрядната в Пловдив, с възможно най-високо изпълнение на транспортната задача.
"Но е имало периоди в повече от година и половина назад във времето, когато сме констатирали с GPS системата някои неизпълнения на маршрутни разписания. Още тогава сме искали обяснения, като някои от възраженията от фирмата са били основателни - ковид пандемията, технически неизправности на автобусите и т.н., но има и такива, за които сега вече зпаочваме процедурата по събиране на неустойки. Уточнявам, че тази сума в момента е възмжоно най-малката, за другите превозвачи в Пловдив тя е доста по-сериозна, тъй като има фрапиращи изпълнения. Това, че в момента започваме да събираме глобите - просто такава е процедурата", посочи Чонов.
И заяви, че Общината ще бъде безкомпромисна и няма да търпи неумишлено или умишлено неизпълнение на разписания и курсове, което води до влошаване на транспортното обслужване на Пловдив. "Разбирам, че глобите не решават дългосрочно проблема, но имаме сключени дългосрочни договори с превозвачите, които следва да се изпълняват. Освен глобите за пропуснати спирки и неизпълнени курсове, наложихме глоби за над 10 000 лв. за рейсове с неизправни климатични инсталации", коментира още заместник-кметът Тодор Чонов.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни









