4232

Пет горещи картофа за новия зам.-кмет по транспорта

Савина Петкова хвърли оставка, спрягат Йордан Ставрев за поста

Градският транспорт, който се превърна в ахилесова пета на Пловдив, е и най-горещият ресор за екипа на сегашния градоначалник Костадин Димитров. От вчера той отново трябва да търси на кого да го повери, след като зам.-кметът Савина Петкова хвърли оставка.   

Ходът й беше очакван след масирания натиск на нейната партия "Браво, Пловдив", която сне доверието от Петкова и настоя тя да си ходи. Със своите петима общински съветници формацията е коалиционен партньор на ГЕРБ, затова и развръзката не закъсня. Временно кметът Костадин Димитров е възложил транспорта на своя заместник по обществения ред и сигурност Ангел Славов, който изпълняваше по съвместителство тази роля и в началото на мандата. 

За титулярен наследник на Петкова партньорите в местната власт гласят Йордан Ставрев, научи "Марица". Бившият полицай, работил в системата на МВР над 35 години, включително като шеф на РУП в  Раковски, изненадващо беше назначен в края на управлението на Иван Тотев  като зам.-кмет, запазвайки поста и при Здравко Димитров с ресор обществен ред и сигурност.

Отсега е ясно, че пред следващия зам.-кмет по транспорта, независимо как ще се казва, стоят най-малко пет сериозни проблема, които трябва да бъдат решавани в спешен порядък.  

 

Проблем №1 си остава 

спазването на разписанията на 200 автобуса,

които трябва да се движат по 29 градски линии. Летните графици, намалени с 30 рейса, от вчера са заменени с редовните и тепърва ще се види дали превозвачите спазват задълженията си. От 10-и септември десетгодишният договор, подписан с консорциум през 2016 г. за линиите №9, 11, 17, 21, 25, 26, 36 и 113, беше прекратен със заповед на кмета Костадин Димитров заради  неизпълнение по отделните маршрути и обслужването им е възложено с временни договори за една година, докато се проведе нов конкурс.

 

С тази мярка се въведоха частични промени. Автотранс ​- 2000“ ООД, която досега обслужваше линии с номера 17, 21 и 113, остана само с линия №21, маршрутите №17 и 113  са дадени на   „Автобусни превози Пловдив“ ЕООД и „Меритранс 2017“ на превозвача Петко Ангелов. Той запази и досегашните си линии №9, 11, 25 и 26. Фирма „КЗТ - Златанови“ ООД продължава да обслужва линия №36. Мотивът на администрацията е, че те осигуряват над  90% от задължителния брой автобуси по своите маршрути.

Мярката обаче е крайно недостатъчна, за да се промени обликът на градския транспорт не само по въпросните осем линии, но и по останалите 21 в Пловдив. Те са възложени през 2018-а и 2021 г. на два консорциума за десет години със същите превозвачи, плюс „Хеброс бус” на Веселин Дошков. И той имаше голямо неизпълнение на курсовете, а наскоро се раздели с линия №37, но си запази №29 и 99. 

Пътниците продължават да се оплакват, че се возят в стари и зле поддържани автобуси, принудени са да висят на спирките, недоволни са от изнервените шофьори. След 19,30 часа, камо ли в 21 часа, е мъка да дочакаш автобус. В почивните и празничните дни - също.

Апропо, разписанията се предлагат от администрацията и се утвърждават с решение на Общинския съвет. Това означава, че ако кметът и неговите партньори в управлението искат автобусите да вървят нормално и вечерта до по-късен час, а в събота и неделя да не се налага да търсим друг превоз, освен затегнат контрол, е редно да внесат за гласуване в местния парламент промени в разписанията. 

 

Във вечерните часове автобусите са рядкост,
в почивните дни - също

 

От следващия зам.-кмет по транспорта се очаква 

възможно най-бързо да подготви конкурс за 8-те линии, 

които в момента се обслужват с временни договори. До този момент не е ясно какви условия ще бъдат заложени в обществената поръчка и по какви критерии ще се избират превозвачите, но се предполага, че Община Пловдив ще иска автобуси с двигател най-малко евро 6, с климатици, ниски платформи. Според промените в закона от автобусните превозвачи вече се изисква част от автобусите да бъдат или електрически, или на газ.

За осемте линии са нужни най-малко 70 превозни средства и целта на конкурса е да се намери превозвач или превозвачи, които да ги имат, а не на хартия.

Голямата беля, сторена преди години единствено в Пловдив, е, че през 2006 г. общинската фирма "Градски транспорт" ЕООД беше приватизирана, тролейбусният транспорт - също, след което се наряза за скрап заедно с контактната мрежа, а градските линии - раздадени на частни фирми.

 


Едновременно с поръчката за градските линии новият зам.-кмет по транспорта трябва най-после 

да стартира обществена поръчка за извънградските линии, 

които повече от три години се обслужват с временни договори. Те са около 20. Конкурсните условия бяха обжалвани от фирма „Хеброс бус” и отменени, а нов търг до този момент не е проведен. С разрешение на областния управител линиите са възложени по тъй наречената "спешна мярка". Предишният губернатор Илия Зюмбилев я беше  разрешил само за два месеца - за назидание на местната власт, която, по негови думи, не си е мръднала пръста за половин година да подготви процедурата. Новият областен управител проф. Христина Янчев​а отпусна една година, което означава, че екипът на кмета няма никакво време за повече бавене.  

 

Електронната система се въвежда плахо и срамежливо,

сякаш в Общината не вярват в успеха на втория етап за безкондукторно таксуване в градския транспорт след провала през 2016 г. Получи се безпрецедентен куриоз - дългоочакваното заплащане с банкови карти и мобилно приложение беше активирано пилотно по линия №25 без никакво информационно разгласяване как се използва. В резултат на това пътниците продължават да плащат на шофьора или кондуктора, без да се сещат за валидаторите.

Превозните документи ​- 12 вида! - са одобрени с решение на Общинския съвет през 2016 г., когато се чакаше електронната система на испанската „Индра”. Втората система е по-различна и би било редно или да се актуализира старият списък, или да се утвърдят нови електронни билети и карти, най-малкото заради това, че ние няма как да ги купуваме от неработещите автомати на спирките. Остава си и въпросът откъде човек може да си купи такъв билет за час, два или за един ден, ако няма смартфон.

 

Общинската фирма "Екобус​" се превръща във втория инсинератор,

който се издържа, макар и с малко пари, от градския бюджет, без да има дейност. За близо една година транспортното дружество не е мръднало нито една крачка напред, ако не се брои кандидатстването на Община Пловдив за 30 млн. лева финансиране за закупуване на 20 електробуса. Местната власт разчита да получи пари по Националния план за възстановяване и устойчивост с цел да  разчупи монопола на частните фирми в градския транспорт и да вкара екологично чисти превозни средства.

Както и при създаването си, „Екобус” разполага единствено с гол терен с площ 18 дка до жп гара „Тракия”. Тепърва на това място трябва да се град​ят депо, сервизни и административни помещения. Това е голяма инвестиция и тя не се прави с магическа поръчка. Изисква се предварителна подготовка, финансиране, избор на изпълнител, който да построи базата. До този момент тази тема е на кота нула.   

Новият зам.-кмет по транспорта ще успее да раздвижи застоялите води на тежкото наследство, наречено "градски транспорт", ако самият той има професионална подготовка, екип от добри специалисти, воля и подкрепа от страна на кмета Костадин Димитров и партньорите в местния парламент.

 

 

Дошков е първенец по нарушения, но упорито минава метър

Шефът на „Хеброс бус” Веселин Дошков се превърна в емблема на най-големите кошмари в градския транспорт на Пловдив. Рейсовете на фирмата му постоянно закъсняват по половин - един час, обслужването е под всякаква критика, а отмяната на курсове се превърна в практика.

Тоталното нарушаване на разписанията доведе до ситуацията, в която от най-големия превозвач в Пловдив преди няколко години Дошков остана със седем линии от общо 29, като постепенно техният брой се свиваше. В момента има само две - №29 и 99, които в Община Пловдив държат на прицел. Ако отново пропуска курсове, ще бъде лишен и от тези маршрути, независимо от оправданията му, че от градския бюджет за пътнически превози се плащат много по-малко пари, отколкото са реалните разходи.

Дошков загуби и повечето извънградски линии, където също преди години държеше палмата на първенството. Най-гневно срещу „Хеброс бус” бяха настроени живеещите в Храбрино, Марково и Първенец, докато въпросът се разреши - извънградските линии бяха дадени на други фирми.

За фирмата очевидно е проблем да плаща редовно и в подобаващ размер на шофьори, кондуктори и сервизни работници, защото вече няколко пъти в "Хеброс бус" назряваше стачка. Мнозина шофьори напуснаха заради ниските възнаграждения, като предпочетоха да отидат на работа в по-сигурни предприятия.

В същото време Дошков е клиент и на прокуратурата заради проточилото се вече трета година дело за неправомерно усвояване на общински компенсации и държавни субсидии в размер на 21 млн.  

Очаква се съдебно-счетоводна експертиза, за да се разплете аферата от октомври 2021 година. Припомняме, че досъдебното производство установи, че за периода от 2016 г. до 2021 г. на "Хеброс бус" са били отпускани средства за подпомагане от общинския и държавния бюджет срещу неверни документи, удостоверяващи, че дружеството работи на загуба.

Въпреки серията от скандали, в които беше замесен, по неясни причини Веселин Дошков остана сред превозвачите, които обслужват градския транспорт в Пловдив. 

 

 

Йордан Ставрев: Готов съм да работя за Пловдив, но нямам оферта

Винаги съм бил готов да работя за Пловдив, но никой не ми се е обаждал, нито предлагал да бъда назначен за зам.-кмет по транспорта. Така Йордан Ставрев отговори на репортерския въпрос на "Марица" дали е вярна версията, че ще оглави ресора. 

В момента той е пенсионер. Разказа накратко, че има 33 години в системата на МВР, бил е началник на отдел в Икономическа полиция, началник на сектор „Наркотици”, шеф на РПУ в Раковски, след това трупал опит като заместник-кмет през целия мандат на Здравко Димитров.

„Като гражданин следя всичко, което се случва в Пловдив, в течение на нещата съм. Градският транспорт е сериозен ресор, за който са необходими мениджърски умения, администриране, много голяма отговорност, експертиза и екипност. Трябва да се положат много усилия, въпреки че до този момент бяха направени стъпки в правилната посока, но не бива да се губи време и да се ускори реализацията на основните задачи. Тази услуга е най-важната за хората”, коментира Йордан Ставрев.

Той уточни, че не е членувал в партия. Към ГЕРБ се отнася позитивно, а с активистите от „Браво, Пловдив” бил в добри отношения. Когато бях зам.-кмет, сме правили съвместни проекти, тъй като те имаха полезни инициативи, каза Йордан Ставрев.

 

 

Оцени новината

Оцени новината
3.1/5 от 7 оценки
3.1/5 от 7 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
26 коментара
Бистра Иванова

Бистра Иванова

07.10.2024 | 13:18

Oбещаните проценти във фирмата ДжиСиЕс Солюшънс ООД са високи, но пари много няма, все нещо е станало и не се дават големите пари!

Отговори
0 0
Krasi Djinov

Krasi Djinov

03.10.2024 | 15:52

В тази фирма трафикът за нищо не става, но искат невъзможното от служителите си. Определено не препоръчвам....

Отговори
0 0
Иван

Иван

01.10.2024 | 17:29

Фирмата ДжиСиЕс Солюшънс ООД, ако има успешен служител случайно, не му плащат и го гонят. Има много глоби, много, ако не си правите квотите.. Натискът в ужасен.

Отговори
0 0
Заетите в градския транспорт работят в катакомби, общинските съветници

Заетите в градския транспорт работят в катакомби, общинските съветници

23.09.2024 | 19:27

Заетите в градския транспорт работят в катакомби, общинските съветници нямат право да мълчат Болници, детски градини и ясли, улици, общински предприятия остават без крайно належащи ремонти, докато парите на столичани спят в сметките на общината Миналата седмица представители на различни политически групи от Столичния общински съвет обиколиха всички поделения на дружествата от градския транспорт и се запознаха лично с условията на труд там. Сервизът на гараж „Дружба“ работи без вентилационна система, монтьорите там освен че стоят на студено през зимата, целогодишно гълтат прахта и изгорелите газове от автобусите, които се ремонтират. В гараж „Земляне“ видяхме чисто нови автобуси на 5-6 години, които обаче са ползвани за донори за части за други автобуси, за да може да се обезпечи транспортната задача. Бракуват се нови автобуси, поради липса на резервни части! Масово санитарните помещения са с ръждиви клекала, а мивките са израз на техническия гений на работещите там, за да имат въобще достъп до течаща вода. При една от срещите служител обясни, че поради направени му три операции на крака той не може да ползва наличните тоалетни и се налага да се прибира до вкъщи! Бани с пробит покрив, течащи покриви почти във всички поделения, неремонтирани от десетки години сгради – това е част от драматичната картина в Столичния градски транспорт. Ватмани, които работят през лятото на 50 градуса температура, а през зимата на 10. Тежкият недостиг на кадри е резултат както от ниското заплащане и липсата на бонусна система, така и от ужасяващите условия на труд, които често са по-лоши от тези в затворите. На този фон нестабилната политическа ситуация позволява на финансовите министри от Асен Василев насам да заблуждават Столична община, че ще преведат допълнителни средства, и да не го правят. 30 млн. лв. дължи държавният бюджет само на СО за социалните ангажименти за издаване на преференциални карти за деца, ученици, пенсионери и др. групи граждани. Около 3 млн. е недофинансирането на транспорта в Бургас. Недофинансирането на публичния сектор е масово и в цялата страна. Трябва ли публични дружества да фалират, за да може политическият ни елит най-сетне да се държи национално отговорно и да изплаща задълженията си към общините?! Междувременно управляващите Столична община, които дойдоха с категоричните заявки, че имат и готови екипи, и готови решения на натрупани проблеми, отказват да актуализират бюджета на общината, така че спящите в сметките средства да се използват рационално. Над 8 млн. лв. са задълженията само на „Столичен автотранспорт“ ЕАД към доставчици на горива. Над 14 млн. лв. струват наложителните ремонти за базови ремонти за подобряване на условията на труд отново само в това дружество. Да беше само транспортът. Сгради на общински болници и ДКЦ-та са тежко компрометирани, но средства за ремонти няма. Детска ясла в Красна поляна се руши, а падащите части от сградата и компрометираната настилка заплашват живота и здравето на деца, родители и служители. Общинска болница чака от една година средства, за да плати за абонатна станция, без която родилки и новородени ще стоят на студено. А ръководството на Столична община силно стиска очи, за да не види реалността и да не се налага да предприема мерки. Кметът уважава с присъствието си спортни и културни събития, публикува усмихнати снимки от тях. Но не намира време да се срещне с представители на синдикатите, за да обсъдят заедно вече договорената на ниво работна група бонусна система за заетите в транспорта. Това не е нищо друго освен популизъм и лицемерие. Не това обещаваше в предизборната си кампания. Не това са решенията, които обеща на столичани и те очакват от него. В случай, че г-н Терзиев и зам.-кметът по финанси г-н Василев продължават да неглижират нуждите на общинските дружества, трябва да са наясно, че социалното напрежение ще нараства. А ако в първо действие на пиесата си позволил на стената да виси пушка, то тя непременно ще гръмне до края на представлението. Вижте СНИМКИ в Блиц

Отговори
1 0
В същото време с неподправена радост леля Асена хвърляше свежи милиони

В същото време с неподправена радост леля Асена хвърляше свежи милиони

23.09.2024 | 19:33

На любовника си-министър на Културата”Аз съм Наско” с безспирно желание за нескончаеми хепънинги на дра’г-кралици,розови понита,децата на Сатаната и т.нат.ЛГБТИ брутални извращения,за които никой не поиска сметка защо и как се хвърлиха милиони на БОК’ЛУКА в чест и за радост на ЛГБТИ-извратеняците!!!!!?!!И естествено ДС-Ушето Васето не остана по-назад с про’стотиите!София,защо не сте ги разчекнали ощеее??!??

Отговори
1 0
Съдът на Европейския съюз образува дело по казуса на Андрей Гюров

Съдът на Европейския съюз образува дело по казуса на Андрей Гюров

21.09.2024 | 12:34

Съдът на Европейския съюз образува дело по преюдициалното запитване на Върховния административен (ВАС) съд по казуса с предсрочно освободения подуправител на Българската народна банка (БНБ) Андрей Гюров, съобщиха от ВАС. Делото пред Съда на Европейския съюз е образувано в същия ден, в който са постъпили въпросите от българските върховни магистрати. ВАС поиска също така делото пред Съда на ЕС да се разглежда по реда на бързото производство. Искането ВАС да направи преюдициално запитване към Съда на ЕС беше отправено от защитата на Гюров. ВАС реши да зададе осем въпроса, свързани с тълкуване на норми от Устава на Европейската система на централните банки, на Европейската централна банка и Договора за функциониране на ЕС. На 27 юни Комисията за противодействие на корупцията уведоми БНБ за постановено решение, с което е установила несъвместимост по отношение на Андрей Гюров, подуправител, ръководител на управление "Емисионно". След това на 16 юли БНБ съобщи, че до произнасяне на съда и парламента дали Андрей Гюров може да бъде подуправител, ръководещ управление "Емисионно", и член на Управителния съвет на БНБ, той спира да изпълнява правомощията си. Гюров внесе жалба във ВАС, където бе образувано дело с докладчик председателя на съда Георги Чолаков. При едно от заседанията по делото Гюров поиска съдия Чолаков да си направи отвод заради съмнения за безпристрастността на Георги Чолаков, които се извеждат от изказване на Христо Иванов пред парламентарната комисията за Мартин Божанов – Нотариуса и Петьо Петров – Еврото. Съдебният състав обаче единодушно отхвърли искането му, като го определи за неоснователно. Труд

Отговори
3 0
Костадинов: ПП/ДБ заприличаха на мръсен пар’цал

Костадинов: ПП/ДБ заприличаха на мръсен пар’цал

21.09.2024 | 12:16

Кирил Петков отсъстваше при гласуването за освобождаване на шефа на Антикорупционната комисия, посочи той Костадин Костадинов обвини ПП-ДБ, че са влезли в комбинация с Пеевски, защото вчера при гласуването за освобождаване на Антон Славчев от поста временен председател на Антикорупцонната комисия знакови лица от ПП-ДБ не са присъствали в залата. „Видяхме как всъщност предложеното и подкрепено от нас предложение за освобождаване на Антон Славчев не мина за 2 гласа, а от ПП-ДБ липсваха 4 човека. Дори един от вносителите – Кирил Петков отсъстваше. Попитах Асен Василев защо Кирил Петков го няма и защо, след като са такива борци срещу Пеевски, бившият премиер и вносител липсва в зала. Отговор не получихме. Очевидно ПП-ДБ опитват в последните дни на парламента предизборно да изперат контакта с Пеевски. Това обаче е пълно обслужване, изпиране на Пеевски, в резултат на което те заприличаха на мръсен пар’цал“, заяви Костадинов. Breaking

Отговори
3 0
Топ анализаторки: ПП да замълчат, Пеевски е Запада

Топ анализаторки: ПП да замълчат, Пеевски е Запада

21.09.2024 | 12:12

Докато са се вкопчили да се бият с корупцията четвърта година, нашите демократични политици не разбират, че могат да ни доведат един изцяло корумпиран режим, предупреди политолог Не се забелязва много мислене в българските партии. Тези хора нямат идеология, нямат принципи. Ако имат принципи, ги нарушават, за да могат пак да ги възстановят. Това заяви пред БНТ бившият PR на „Продължаваме промяната“ Диана Дамянова. По думите ѝ, в българските партии липсва лидерство и нормална политическа преценка. „Те просто извършват клетви“, посочи тя. „Гледах вчерашното обсъждане при пита да бъде свален този човек от антикорупционната комисия. Това са едни хора, които блестят със своята некомпетентност, с желание да наложат някакво решение, което не ев тяхна полза. Аз бих посъветвала колегите от ПП-ДБ за две неща Първо, да спрат да правят мероприятия, които водят до неуспех. Второ, да замълчат. Ако позамълчат, ще вдигнат процента, ако не правят кампания, ще вдигнат още повече процента“, препоръча тя. „Обратното прави лицето Пеевски. Лицето Пеевски излъчва сила. Аз не знам колко е голяма тази сила, никой не може да я премери“, добави тя. Според нея, в парламента могат да влязат 9-10 партии, които да направят поне временна конструкция, която до доведе до редовно управление. Политолиогът Цветанка Андреева заяви от своя страна, че на никого повече не му се преживяват тези поредни кампании, от които се изтощава държавата. „Тази криза ще приключи тогава, когато имаме управление. Обаче никак не е сигурно, че това управление ще бъде демократично, каквото обществото го иска, каквото си ги представя. Кризата може да приключи с едно управление с тоталитарен уклон, което да ни отведе в онова обществото, което започват част от политиците да ни сервират – общество на джендъри, на агенти, на антиваксъри. Кризата започва да става и ценностна“, предупреди тя. Относно предложението на ПП за „равноотдалечен“ премиер, тя заяви: „И сам Господ да слезе, няма да го припознаят всички, защото ще има нерелигиозни в парламента. Не вярвам в съществуването на такава фигура. За мен властта се излъчва от политическата сфера“. Андреева прогнозира, че все пак фигурата на бъдещия премиер ще бъде консенсусна "в единия или другия смисъл“. По думите ѝ, демократичното управление ще е коалиция между проевропейските партии. „Алтернативата на тяхното евентуално сглобяване или несглобяване се зражда пред очите ни. Тя се носи, ако щете от президента Радев, ако щете от затоплянето на БСП на отношенията с Радев, включително „Възраждане“. Алтернативата зрее и ние виждаме, вече я има в Източна Европа и на Балканите Това да бъдем не толкова проевропейски ориентирана държава, фасадна демокрация, нелиберална демокрация, демокрация, каквато Путин си представя, че има. Един авторитарен режим, в който ще изгубим основното. Докато са се вкопчили да се бият с корупцията четвърта година, нашите демократични политици не разбират, че могат да ни доведат един изцяло корумпиран режим. Диктатурата е много по-корупмпиран режим“, алармира политологът. Относно тезата „Доган е Русия, Пеевски е Запада“, тя Андреева заяви: „За мен това е така. То тръгна от самото начало“. „Доган е центрист. Пеевски по една или друга причина държи този проевропейски курс. Важното е, че точно поради тази причина той е най-силноотговорен да държим в проевроатлантическия блок“, обясни Андреева. По думите на Диана Дамянова, промените в законите, заради които не се усвоени парите по Плана за възстановяване, е можело да бъдат приети, когато започна ремонтът на Конституцията. "Сега цялата работа се е обърнала анти-Пеевски Но тя се е обърнала не защото Пеевски е по-лош от Борисов, за защото Пеевски ги измами. Те седнаха, бяха надиграни от Пеевски и сега цялата работа започна да става чисто лична. Всичко, но без Пеевски. Честно, аз съм историк, не мога да разбера как Пеевски, който не е бил във властта, да бъде по-виновен от Борисов, който е бил 15 години на власт. И ние да искаме да зачеркнем Пеевски и в същото време да сътрудничим с Борисов", коментира тя предложенията на ПП. Дамянова прогнозира поне два пъти по-добър резултат на изборите за формацията на Пеевски спрямо тази на Доган. Блиц

Отговори
3 0
Hahaha

Hahaha

21.09.2024 | 14:22

Членът на Денков увиснааа….ха,ха,хаа!!Пак не успяха с далаверите..

Отговори
3 0
Костадинов съсипа Лена: Пълно дъно! Излиза тази женица и изплюва...

Костадинов съсипа Лена: Пълно дъно! Излиза тази женица и изплюва...

21.09.2024 | 11:55

„Възраждане“ не е толкова политическа организация, колкото едно модерно националноосвободително движение, заяви лидерът на партията „Възраждане“ не е толкова политическа организация, колкото едно модерно националноосвободително движение. Нашата страна е изключително зависима, нашето гражданско общество е подменено. На практика българската държава е отвлечена и завзета“. Това заяви пред БНТ лидерът на партия „Възраждане“ Костадин Костадинов. По отношение на закона за чуждестранните агенти, внесен от „Възраждане“ и отхвърлен още в парламентарна комисия, той заяви: „Този законопроект вече си изпълни задачата. Той няма да бъде приет, но още преди да бъде приет, той работи“. Сега прозира истерия и страх „Явно с оглед на това, че в САЩ идват избори, които ще бъдат след 2 месеца и може да спечели Тръмп. Дано да спечели Тръмп. В резултат на това има страх да не би в България да се пропука още повече американското господство“, добави той. Костадин Костадинов Костадинов изтъкна, че за предложението на „Възраждане“ е ползван американският закон, но в него има много строги санкции, които не са предвиден и у нас. По думите му, при обсъждането на проекта в парламентарната комисия по култура се е оказало, че никой освен представителите на „Възраждане“ не го е чел. Въпросът за „четирихилядниците“ Костадинов реагира остро на въпрос за „четирихилядниците“, както преди време Лена Бориславова нарече хората у нас, които по думите ѝ получават възнаграждение за проруска пропаганда. „Какво значи четирихилядник, бихте ли ми обяснили?“, попита той водещия Георги Любенов. Георги Любенов „Лена Бориславова го каза, аз не знам къде е списъкът, обаче“, отговори кадърът на БНТ. „Няма такъв списък. Виждате ли само в каква пропаднала държава живеем? Излиза някаква женица по телевизия и казва нещо, буквално го изплюва…“, каза развеселен Костадинов. „Не беше по телевизията. По радиото“, коригира го Любенов. „Ами още по-зле. Можело е и във Фейсбук да го напише, тогава щеше да е пълното дъно. И в един момент това започва да се повтаря като някаква истина. Тази жена не беше разпитана от ДАНС. Ако тя твърди, че има нещо подобно, трябваше веднага да бъде разпитана. Иначе си остава „една жена каза“, в нейния случай наистина една жена каза. Това не е сериозно“, заяви Костадинов. Българската следва в експлозиите на пейджъри в Ливан Лидерът на „Възраждане“ коментира и „българската следа“ в експлозиите на пейджъри в Ливан: „Кой хвърли това петно върху нас? Знаете ли откъде излезе тази информация? Как така се появи в нищото? Означава ли, че като го каже една унгарска медия, ние трябва да се хвърлим като шарани на гола кука?“. „Не е сериозно при първата появила се информация някъде ние да я приемаме за чиста монета“, подчерта той. Други проблеми Според него парите по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат отпуснати на България без никакви условия. Той определи като провокация скандала със знамето, предизвикан от администрацията на македонския президент Гордана Силяновска-Давкова. Блиц

Отговори
3 0
Боко тиквата

Боко тиквата

20.09.2024 | 18:12

Да мисли как да се отчита за чекмеджето, много важно транспорта. Да го духат тъпите мизерни пловдивчани, за мен трябва да се събират кинти!

Отговори
1 3
Ръководител на проект”Интегриран градски транспорт на Варна”-Биляна Як

Ръководител на проект”Интегриран градски транспорт на Варна”-Биляна Як

20.09.2024 | 12:34

Биляна Якова трябва да я докараме и в Пловдив,да оправи бакиите и с нашия градски транспорт.Така май става..иначе оправия няма..или се случва на забавен каданс..

Отговори
5 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?