Следвайте ни

Отвориха "златния път" за "Цанков камък"

viber icon

Пътят Девин-Михалково бе затворен официално в 11 часа. Трафикът е пренасочен през новоизградено трасе през село Лясково с временна организация на движението заради продължаващото строителство. Стойността на пътната отсечка възмути неотдавна премиера Бойко Борисов, който я нарече "златна" ­ 222 милиона лева за 22 км. Изместването на пътя се наложи заради язовир "Цанков камък". Водите му ще залеят досегашната пътна връзка, където започна тампонирането на тунела до язовирната стена. Експертна комисия разреши пренасочването на автомобилите през новия път при редица ограничения и препоръки. Заради новоположения първи пласт пресен асфалт тежкотоварните машини ще пътуват сутрин рано и вечер късно. По опасните наклони и криви да се пътува с ниска скорост на спускане, предупреждават водачите от "Пътна полиция". Повишено внимание е необходимо и заради работниците, които имат довършителни работи по трасето  ­ поставяне на мантинели и мрежи по скатовете, изграждане на канавки и водостоци. На местата, където се полага втори пласт асфалт, е въведено еднопосочно движение с изчакване и регулиране на разминаването със светофари. Специална комисия периодично ще извършва проверки за състоянието на трасето и при необходимост ще се налагат ограничения. Работниците по пътното строителство са задължени да се движат със светлоотразителни жилетки. Новото трасе е много трудно, сложно и опасно, с големи наклони на спусканията. В новата отсечка са вдигнати 30 подпорни стени, някои от които на 3 етажа, с дължина от 40 до 70 метра, с врязвания в планината от 50 до 70 метра, също укрепени с бетонни стени. Преминава се през тунел "Лясково", дълъг 882 метра. Главният ръководител на пътното строителство от австрийския консорциум "Алпине бау" Щефан Ципуш, опитен специалист с 35-годишен стаж, заявява, че това е най-трудният участък, който някога е строил. Всички трудности по строителството и неговото значително оскъпяване се дължат на лошото проектиране, избор на неподходящо трасе, ненадеждно геоложко проучване. Още по-трудно ще бъде поддържането на трасето, особено през зимата.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Иванов

Иванов

11.05.2011 | 16:33

"лошото проектиране" ще видим точно колко е лошо когато стане заметресение от 7-ма и повече степен по Рихтер, а може би 5 и нещо да е достатъчно за да разруши язовирната стена на Цанков камък и когато това се случи ще се получи ли домино ефект със стената на язовир Въча и язовир Кричим. за справка: 18 и 25 април 1928 г.- Поповица и Гълъбово, Пловдивско - магнитуд 7,0 и 5,6 по Рихтер. Тези две земетресения засягат една седма от територията на България с над 400 хилиляди души население. Една трета от Пловдив е разрушен. На 28 февруари и 7 декември 1986 година - в Стражица и Попово и с магнитуд 5,1 и 5,7 по Рихтер. При второто земетресение загиват трима и са ранени 80 души, 80% от жилищата в Стражица са разрушени или повредени. На 4 април 1904 г. долината на река Струма е разтърсена също от две земетресения с магнитуд 7,1 и 7,8 по Рихтер. Това земетресение е било най-силното в Европа за последните 150 години. През първите 30 години на ХХ век в България е имало 11земетресения с магнитуд над 6 степен.

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?