Следвайте ни

От читателите: Пасарелката цепи Прослав като Берлинска стена

viber icon

През последните две седмици към „Марица“ валят сигнали, касаещи пасарелката над жп линиите в квартал Прослав и невъзможното преминаване през нея. Преди дни пък, изцяло разнебитеният асансьор се сдоби с преградно пано, което е сложено с цел да не влизат деца или други хора в изтърбушената кабина.

Проблемите с прехода над релсите започнаха още с изграждането на пасарелката. През няколко дни или единият асансьор отказваше да работи, или и двата едновременно. Това изискваше от майките с колички и пенсионерите да впрегнат всички усилия и да покажат колко добри алпинисти са или да преминат през жп линиите 500 метра по-надолу с риск за живота си.

Пасарелката в Прослав се превърна и в любим обект за тийнейджърите, които искаха да изливат агресията си. Гамени изподраскаха асансьорите и цялото съоръжение, разбиха електрическите кутии, счупиха самите кабини. Тези вандалски изпълнения доведоха дотам, че всеки ден в квартала трябваше да идва фирма, която да ремонтира асансьорите и половин ден да гадае какво е направено, че да спрат да работят.

Стана така, че 

асансьорът си имаше график като на семеен лекар -

 понеделник, сряда и петък работи, вторник, четвъртък, събота и неделя - не. 

Някои дотолкова свикнаха, че пасарелката е аут от играта, че не я използваха дори и тя да заработи за няколко часа или за ден.

През август миналата година драмата стана пълна. Младеж потроши вратите на единия асансьор и бе задържан от полицията. Самият той твърди, че е заседнал, опитал да се свърже с авариен сервиз, но не е успял. Тогава решил, че трябва да поеме нещата в свои ръце и да се измъкне. Тук не важното е каква е причината, а че оттогава асансьорът е изцяло извън строя до ден днешен.

Майките с деца се питат

как е възможно в 21. век такова съвременно чудо на техниката да не работи

и те да са принудени да преминават през място, на което рискуват да бъдат отнесени от влак. Жителите на квартала се питат въобще какво прави тук тази пасарелка. Или пък, ако ще е там и ще грози пейзажа, то поне да върши работа. До този момент нито успява да изпълни задачите си по предназначение, нито да улесни майките с колички и възрастните хора, които буквално трябва да пълзят със сетни сили, за да се доберат до отсрещната страна.

Пасарелката е необходима предвид факта, че от едната страна на квартала е училището, а от другата - банкомат, голям магазин и детската градина. За да е безопасно пресичането, трябва да се премине по съоръжението, но за тази цел пък то трябва да е в изправност.

„Това е като Берлинската стена в момента. Разделя едната страна от другата, Севера от Юга. Абсурдно е. Търся хора, които да пратя до магазина, или майка, която да вземе и моята храна, че да не се катеря по това чудо“, коментира жена с малко дете от квартала.

Проблемите, свързани с пасарелката, все още търсят своето решение. Дотогава това съоръжение ще си остане най-големият кошмар както за родители, така и за пенсионери, тъй като не изпълнява функциите си.

 

Кметът на „Западен“ Димитър Колев:  Не можем да похарчим и лев, съоръжението е на НКЖИ

Хората трябва да знаят, че нито кметът на общината, нито районният кмет, нито Общината като цяло имат отношение към пасарелката. Това съоръжение е изцяло и 100 % собственост на Национална компания "Железопътна инфрастрруктура". Както трябва да поддържат релсите и шумоизолиращите стени, така следва да се грижат и за тази тяхна пасарелка. Хората звънят на нас, тъй като ние имаме най-пряк допир до тях, изпращат сигнали, а ние ги препращаме към НКЖИ. Това каза пред „Марица“ кметът на район „Западен“ в Пловдив Димитър Колев по повод казуса.

По думите му, от НКЖИ постоянно изтъквали някакви проблеми като причина асансьорите да не работят, включително и вандализъм.

„Сложиха видеонаблюдение, следят да няма вандалски прояви. Работата е там, че ние, от Общината, не може да похарчим и един лев за пасарелката, защото не е наше съоръжение. Нямаме инструмент, с който да я ремонтираме. Това изцяло е ангажимент на НКЖИ и аз ги апелирам да измислят някакъв нов начин на поддържане на тези асансьори. Дори ако трябва, да сменят самата кабина, ако е проблемна, ако трябва да сменят и фирмата за поддръжка. Това са неща, които са в техните ръце, и трябва да помислят, защото кварталът е голям, а пасарелката е единственото съоръжение, по което се минава от едната страна в другата. Идеята е да няма инциденти, да не се пресичат линиите на нерегламентирани места, а хората да не се мъчат“, коментира Димитър Колев.

Според него при другата пасарелка, която е на „Модър-Царевец“, няма подобни проблеми. Но при тази в Прослав наистина има много посегателства. "Има способи за охрана - има камери, ако е нужно, да се наеме и жива охрана. Нещо трябва да се измисли, и то съвсем скоро, защото останалите хора нямат никаква вина, че някой е чупил или че асансьорът се е развалил. Ние сме готови с каквото може да помогнем, стига да е в нашите правомощия“, каза още кметът на район „Западен“.

Той призова жалбите по посока на пасарелката да се изпращат до НКЖИ, като уточни, че Общината и районното кметство не бягат от отговорност. „Ние също искаме да помогнем, но въпросът е, че се превръщаме в една пощенска кутия, която препредава сигнали. В крайна сметка това е проблем на НКЖИ, както съоръженията на територията на града са наш проблем, хората  изискват от нас и ние намираме начин да ги решаваме“, заяви Димитър Колев.

Той се надява този път, след като гражданите сигнализират и медиите проявят интерес, наистина да се вземат нужните мерки.

Тони Михайлов

Тони Михайлов

Репортер

Тони Михайлов е завършил магистратура „Журналистика, реклама, PR“ в ПУ „Паисий Хилендарски“. Бил е репортер и водещ на дневни блокове в Информационна агенция и радиоверига "Фокус".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?