4232

Олег Петков: НКЖИ извадиха естакадата от фризера, проектът е от соца

За едно денонощие по жп линията на бул. „Копривщица” преминават 32 влака, от които 28 са пътнически и 4 товарни. Това мотивира позицията на железничарите, че линията Пловдив - Филипово е стратегическа връзка и няма как да се махне. Тезата се защитава от инж. Гошо Къчков, директор на Жп секция - Пловдив към НКЖИ, и инж. Георги Вардев, шеф на поделение „Управление на движението на влаковете и гаровата дейност - Пловдив”, писа преди седмица „Марица“. Тяхната позиция обаче предизвика острата реакция на ексшефа на БДЖ, който изпрати свой коментар по казуса. 

"Жп линията Пловдив - Филипово беше стратегическа по време на социализма, когато Турция ни беше враг и имахме ангажименти към Варшавския договор войските от Карловския регион да ги превозим по най-бързия начин към Любимец и Харманли, за да прикрият границата и да спрат евентуално настъпление на турските войски. Сега с Турция сме партньори в НАТО и доколкото знам, задачите на нашата армия са съвсем други и в друга посока.

От коментарите на инж. Гошо Къчков и на инж. Георги Вардев се разбира, че тази линия е необходима на железниците при аварии или при ремонти по други жп линии. Трябва им само на тях, но те имат връзка на гара Филипово с гара Скутаре и гара Пловдив и много добре знаят как да си орган​изират работата без участъка гара Пловдив - гара Филипово, стига да има ред в ремонтите, а не безпорядък, както беше досега. Седем месеца през 2024 година те използваха въпросното трасе, и то успешно. Не трябва само заради организационни причини да се жертва развитието на Пловдив и интересът на гражданите му.

Навсякъде по света първо преценяват премахването на жп линии, които пречат за развитието на градовете, и ако има голяма натовареност, се търсят естакади или други решения. Броят на влаковете по този участък на бул. „Копривщица“ е изкуствен, защото повечето влакове, които се движат по него, са празни. Разхождат обслужващите ги бригади, защото държавата плаща субсидии на влак километър и БДЖ си взема парите, а НКЖИ - инфраструктурните такси. 

Колкото до проекта за естакада, той действително е много отдавна, още от 1983-1985 година, когато ОК на БКП поиска от нас да намерим начин да премахнем прелезите. Но тогава условията на работа и използването на жп транспорт беше съвсем друго. Освен това някои жп връзки все още не бяха изградени, а и градът беше много по-малък. 

Включването на проекта за естакада в програмите на ЕС стана, защото НКЖИ нямаше готови проекти, за да защити парите. Тогава измъкнаха този проект от архива, както и проекта за пробив под Жп гара Пловдив, от което градът днес страда. Както винаги, става дума з​а пари. На всеки непредубеден човек, който застане в края на б​ул. „Руски“ и погледне на юг, ще му стане ясно, че един надлез над гарата по продължение на булеварда е по-добро решение от подлез.

Ак​о на НКЖИ мн​ого им трябва директна връзка на гара Пловдив с гара Филипово, да реализират проекта на т.нар. "източна връзка" гара Филипово - гара "Тракия", без да пречат на града. Такъв проект има, а и реализацията му ще излезе по-евт​ино от естакадата."

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 3 оценки
5/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
10 коментара
Боко тиквата

Боко тиквата

14.01.2025 | 14:10

Важното е, че ще има за моето чекмедже. Ще го напълня хубаво с кюлчета.

Отговори
2 4
Дим

Дим

13.01.2025 | 16:13

Релсите нямат място в рамките на града. Задръстват целия град

Отговори
4 1
Гочо от "Копривщица"

Гочо от "Копривщица"

13.01.2025 | 13:53

Като се сетя за Хитрино качено на естакада.....

Отговори
7 0
пловдивчанин

пловдивчанин

13.01.2025 | 13:45

Строежът на тази *естакада* ще е типичен пример за пари хвърлени на вятъра!Нали имаме вече опит с *градска железница* - фалира тихо и безславно!Много по-евтино ще е да се премахне ж.п. линията - само за нов мост колко парички някой ще *гушне*!

Отговори
6 0
За нова афера е време

За нова афера е време

13.01.2025 | 13:21

Софийският градски съд (СГС) постанови присъда от 4 години лишаване от свобода за бившия изпълнителен директор на БДЖ Олег Петков. Това съобщават от Софийската градска прокуратура (СГП). Петков също е лишен от право 5 години да заема длъжност, свързана с управление на държавно и общинско имущество. Той е обвинен, че за периода 04 октомври 2006 г. до 11 февруари 2008 г., в качеството си на изпълнителен директор на БДЖ умишлено е нанесъл вреди на дружеството в размер на 1 361 062 лева.

Отговори
5 3
петков

петков

13.01.2025 | 13:31

Не сте усведоман. След 15 годишна сага прокуратурата сама го прекрати през април 2023 г. по липса на престъпление. Сега ги съдя за обещетение и спечелих на първа инстанция. С прекратяването на делото МТиС и БДЖ добиха кураж и закупиха 75 вагона втора ръка по приблизително същия начин.Ако желаете ще Ви изпратя свидетелство за съдимост

Отговори
4 1
Арх

Арх

13.01.2025 | 13:21

Но пък сега НКЖИ планират да похарчат нови 9 милиона, половината от които за проекта. Строителството отделно. И кой знае защо на цели 12 метра височина, за по-добро ошумяване на жилищните квартали, може би, и за двойно по-дълги рампи.

Отговори
8 0
...

...

13.01.2025 | 12:22

Този да няма прозорец към ул. Копривщица че така драпа против линията

Отговори
5 6
петков

петков

13.01.2025 | 13:22

Не живея до линията но познавам проблема с прелезите от повече от четиридесет години и искам най-после да бъде решен в полза на града и то най-ефтино.

Отговори
8 1
Златка Петрова

Златка Петрова

14.01.2025 | 23:08

господин Петков! Да! на премахването на тази линийка, която коси живота ми 43 години!!! Знаете ли къде се намира Младежка 44, подлудихте ни още повече чиналата годин! Съгласна съм безусловно с коментарите на господата под текста на статията! В най-хубавата част на града ни тази безумица!

Отговори
1 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?