Общинският съвет решава съдбата на пробива до Водната палата
- 07:15, 19.12.2022
- 10:18, 19.12.2022
- 1267
- 2
Общинският съвет ще реши днес дали да продължи строителството на пробива до Водната палатаq или да спре окончателно. Прогнозата на съветници е, че рестарт на проекта няма да се даде. Против кръстовището на две нива бяха се обявили и съветниците от най-голямата група в местния парламент ГЕРБ. За спиране на обекта настояват и от "Демократична България".
Според сметката, представена от кмета Здравко Димитров, Общината трябва да заплати на изпълнителя „ИСА -2000“ направените разходи по договора за 593 680 лева. Отделно за възстановяването на настилката са необходими 150 000 лева, тоест общата сума наближава почти 750 000 лева. Само за проекта изпълнителят иска 380 000 лева без ДДС, за надзор - 7400 лева, за извършените досега строителни дейности - 100 000 лева.
Пробивът влиза за обсъждане в Общинския съвет за втори път, тъй като първоначалното искане на ГЕРБ да се спре изграждането му беше отложено с мотив, че администрацията трябва да проведе обществено обсъждане с граждани и да представи всички документи по проекта.
По време на обсъждането проектантите бяха представили четири варианта за строителството на пътното съоръжение. Първият е да се изпълни вече одобреният проект на стойност 9 267 600 лева. Вторият предвижда подлез с кръгово кръстовище с прекъсната велоалея, третият - с кръстовище и велоалея в подлеза, четвъртият - с кръгово кръстовище и велоалея в подлеза. Трите варианта предвиждат препроектиране и са с индикативна стойност 11 121 120 лева.
Противниците на проекта считат, че пробивът няма да реши проблема със задръствания до Водната палата, защото ще ги пренасочи на Чифте баня, с проекта се прекъсва велоалеята, не е осигурено и безконфликтно преминаване на пешеходците, а живеещите в съседство се притесняват, че строителните работи ще нанесат щети на къщите. Като аргумент се изтъква и фактът, че пробивът с височина 3,50 метра не позволява някой ден по бул. „Марица- юг“ да тръгне градски транспорт.
Проектантите и екипът на колектива, направил проучване на трафика, уверяват, че трафикът до Водната палата по бул. „Цар Борис III Обединител“ ще се разтовари с над 40%, ако се изгради пробив.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни

