Общинският съвет дава отпор за затварянето на Бетонния мост
Викат транспортния министър на последната сесия
- 07:45, 06.10.2023
- 09:35, 06.10.2023
- 1513
- 5
Предстоящото затваряне на Бетонния мост се превръща в тема номер едно на сесията на Общинския съвет, която ще се проведе на 11 октомври за последно преди изборите, тъй като трябва да бъдат избрани изпълняващи длъжността кмет в пет района на Пловдив. Градските старейшини са разтревожени, че НКЖИ възнамерява да спре движението по моста веднага след местните избори - в края на октомври или в началото на ноември, за реконструкция на съоръжението и това ще доведе до транспортен хаос.
Две предложения ще се обсъждат на сесията. От групата на ГЕРБ, чийто председател е Йордан Илиев, настояват да се приеме декларация с покана към министъра на транспорта Георги Гвоздейков в най-кратки срокове да дойде в Пловдив на среща със съветниците с цел да се намери приемливо решение по казуса с моста.
От ГЕРБ заявяват, че са против затварянето на Бетонния мост, преди да бъде осигурена транспортната свързаност на гражданите. ”Недопустимо е 100 хиляди жители на район „Южен“, както и всички жители и гости на Пловдив да бъдат възпрепятствани в придвижването си. Не сме против реализирането на проекта, но осъществяването му не трябва да затруднява живота на гражданите”, се казва в декларацията.
Съветниците от "Кауза България", ЗС „Александър Стамболийски” и ВМРО-БНД са още по-категорични. Те предлагат кметът Здравко Димитров спешно да упражни правомощията си за преустановяване на временното затваряне на моста, докато не се реализира пробивът под Централна гара. Те също считат, че район „Южен” ще бъде блокиран, ако се спре движението по основната пътна връзка с район „Централен”, и напомнят, че строителните работи по изграждането на подлеза се бавят, подлез „Модър-Царевец” и ул. „Даме Груев” не са завършени, спрян е трафикът в няколко участъка на бул. „Александър Стамболийски”.
И двете предложения ще бъдат включени в дневния ред на сесията,
каза председателят на Общинския съвет Александър Държиков.
„Ще направя всичко възможно, за да не се допуска транспортен хаос, но проектът не е на Община Пловдив, а на НКЖИ. Финансирането на реконструкцията на жп възел е осигурено по европейска програма, има срокове и те трябва да се спазват”, реагира Здравко Димитров. Той напомни, че според плана, който беше приет от Общинския съвет в предходния мандат, е предвидено Бетонният мост да бъде съборен, без да се строи нов на негово място. Това условие е включено и в договора с изпълнител на строително-монтажните работи.
"Благодарение на многократни мои и на екипа ми настоявания пред Министерството на транспорта и НКЖИ, в крайна сметка от държавната компания се съгласиха да ремонтират моста, като по този начин той ще се запази, без да се налага да плащаме за тези дейности от общинския бюджет”, допълни кметът.
Ремонтът и повдигането на моста струва най-малко 5 млн. лв.
На срещата с НКЖИ през август от Община Пловдив беше поставено условие - ремонтът на Бетонния мост да започне, след като се отворят за движение бул. „Христо Ботев”, колелото на гарата към ул. „Иван Вазов” и бул. „Руски”, ул. „Даме Груев” и бул. „Хаджи Димитър”.
Проектът за модернизацията на жп възел Пловдив, част от който е и пробивът под Централна гара, е на стойност 280 млн. лева. Окончателното му приключване е планирано за края на 2024 г., като намерението на НКЖИ и фирмата-изпълнител „Трейс Груп Холд” да завършат подлеза между бул. „Васил Априлов” и „Македония” по-рано - до ноември следващата година.
Инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта на НКЖИ, е категоричен - отлагане на реконструкцията на Бетонния мост с една година е невъзможно. Ако това се допусне, НКЖИ ще изгуби финансирането от ЕС за целия проект.
:
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни




