Следвайте ни

Общината си спестява заплатите на 105 чиновници с нова структура

viber icon

Община Пловдив ще си спести разходите за 105 свои служители, които ще минат на държавна издръжка. Това е залегнало в проекта за промяна в структурата на общината, който е внесен за одобрение в местния парламент. В него се предвижда и преразпределение на ресорите на зам.-кметовете. Промените целят оптимизиране на работните процеси и повишаване ефективността на работата на администрацията, както и намаляване на разходите за персонал, осигурени от местни приходи, твърдят от градската управа.

Така на практика общината ще осигурява заплатите само за 25 чиновници, докато останалите 460 ще бъдат на издръжка на държавно делегираните дейности. Това пък освобождава солиден финансов ресурс от местните приходи, който може да бъде пренасочен за други дейности и услуги.  

Рокадите с ресорите на заместниците на градоначалника Здравко Димитров са свързани с напускането в края на септември миналата година на зам.-кмета Илия Кирчев, който отговаряше за най-много дейности. Още при назнаването на неговия наследник Величко Родопски беше обявено, че той ще се концентрира върху финансите и стопанските дейности. С вътрешна заповед на Димитров другите ресори на Кирчев бяха преразпределени между останалите заместници. Сега това ще се утвърди с новата структура на общината.

Според нея на пряко подчинение на зам.- кмета Величко Родопски с ресор „Финанси и стопански дейности“ ще бъдат дирекция „Финансова политика“, дирекция „Счетоводство“, дирекция „Стопански дейности“, дирекция „Местни данъци и такси“, дирекция „Правно–нормативно обслужване“ и дирекция „Обществени поръчки“.

На пряко подчинение на зам.-кмета Анести Тимчев с ресор „Екология и здравеопазване“ ще бъдат дирекциите „Екология и управление на отпадъците“ и „Здравеопазване“. Дейността му ще бъде свързана с координирането и контролирането на дейностите по здравеопазване и опазването, възстановяването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси, организация, координация и контрол на дейностите по чл. 66 от ЗМДТ.

 Зам.-кметът Стефан Стоянов с ресор „Образование, бизнес развитие и европейски политики“ ще координира изпълнението на политиката на общината по привличането на инвеститори в региона и насърчаване на сътрудничеството между бизнеса и образователните институции. Също така ще контролира цялостния процес по кандидатстването за финансиране по оперативни и международни програми, както и ефективността на изпълнението на реализиращите се проекти и програми с бенефициент Община Пловдив. Звената , които ще бъдат на негово пряко подчинение са: отделите „Образование“ и „Бизнес развитие и европейски политики“.

Реализацията на политиката на общината по отношение на спорта и младежките дейности и ръководството и координирането в областта на социалната политика ще бъде възложена на зам.-кмета Георги Титюков с ресор „Спорт, младежки дейности и социална политика“, който ще бъде подпомаган от дирекция „Социална политика“ и отдел „Спорт и младежки дейности “.

С промяната в структурата не се предвижда увеличаване на числеността на персонала в общинската администрация, но се предлага съществено намаляване на разходите за администрация от местния бюджет.  Общата численост на общинската администрация остава непроменена, като с предлаганото изменение ще се освободят средства за други дейности или услуги от местен характер, заявяват от градската управа. 

Предложението е новата структура на Община Пловдив да влезе в сила от 1 март 2021 г.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (8)

Илиана

Илиана

11.02.2021 | 09:26

Анести Тимчев трябваше да продължи да ръководи социалните дейности. Най-после имахме кмет разбиращ и действително помагащ на хората. Въпреки всичко което понесе той успя да се справи много добре. Дори със скълъпените нападки срещо него. Сега нещата пак ще тръгнат на зле.

Отговори
0 4
Гъливер

Гъливер

11.02.2021 | 09:15

Титюците след всички мръсни номера, който изиграха, най-после ще прибират големите пари от социалните услуги. Зико Зико що си толкова малумен

Отговори
3 1
Анри

Анри

10.02.2021 | 21:49

Не е верно, парите ще идват от държавата, а местните приходи ще се използват за ремонти.

Отговори
1 5
До Анри.Наивник или тарикат

До Анри.Наивник или тарикат

10.02.2021 | 22:15

А тази държава на кого е бе Анри.Да не е на марсианците.Нали от нашите данъци съществува.Реално калинки не се съкращават и то нито една.И знаеш ли Ащо?.Всички са от клубовете на гербаджиите.Затова общината е с толкова раздут щат.

Отговори
8 5
Наливане От пусто в празно

Наливане От пусто в празно

10.02.2021 | 21:26

Само че нито един реално съкратен.Дали на общинска илидържавна. Издръжка плащаме ние данъкоплатците.Реформа по гепирастки

Отговори
15 3
Нищо ново под слънцето!

Нищо ново под слънцето!

10.02.2021 | 19:23

Новата структура е старата с 9, заместници и над 12хиляди чиновници и Калинки на общественна издръжка на целокупния пловдивчанин и целия български данъкоплатец!

Отговори
20 7
Гражданин

Гражданин

10.02.2021 | 19:19

"Общата численост на общинската администрация остава непроменена..."Пак са на хранилка,този път държавна.

Отговори
19 5
333

333

11.02.2021 | 11:18

В общинските структури има над 30 пенсионери взимащи пенсия плюс заплата. До кога

Отговори
6 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?