49

Община Пловдив и НКЖИ подписват за Бетонния мост и естакадата на бул. "Копривщица"

Допълнително споразумение за съвместна работа по важни инфраструктурни проекти ще бъде подписано между кмета на Пловдив Здравко Димитров и генералния директор на НКЖИ Златин Крумов, след като на сесията във вторник Общинският съвет одобри проекта на договора.

Сътрудничество между двете институции включва  пет обекта, изпълнявани от НКЖИ и финансирани по европейски програми. Това са модернизация на ЖП –възел Пловдив и пробивът под Централна гара между бул. „Васил Априлов” и „Македония”, модернизация на  железния път Пловдив – Крумово, Пловдив – Скутаре, в гарите Разпределителна, Крумово, Скутаре и разделитен пост „Тракия”, комуникационно – транспортно решение за връзка между бул. „Христо Ботев” и „Македония” на мястото на Бетонния мост, изграждане на естакада на бул. „Копривщица”  и нов жп мост над Марица, модернизация на жп участък Филипово – Скутаре и гара Филипово.

За всички обекти НКЖИ има ангажимент да подготви технически проекти, включително за повдигането на жп линията над бул. „Копривщица”, което ще отпуши трафика на прелезите. Община Пловдив заедно с НКЖИ ще внесат проекта за съгласуване в МРРБ. Предвижда се изпълнение на два етапа – първият е за изграждане на жп конструкцията над булеварда, вторият – за нов жп мост. Общината се задължава да оказва съдействие за съгласуването и на всички  останалите проекти, като се явява съвъзложител. 

По искане на Община Пловдив от НКЖИ  е предоставено предложение за инженерно – техническо решение  за Бетонния мост, което също включва два етапа – изграждане на конструкцията и на рампи, които ще я свържат с  бул. „Христо Ботев” и „Македония”. Първоначалният план на НКЖИ беше  да се събори съществуващият мост, след като се изгради пробивът под Централна гара.

Това условие е заложено и в договора на НКЖИ с изпълнителя – фирма „Трейс Груп Холд”.  Наскоро обаче  служебният министър на транспорта Христо Алексиев съобщи  в Пловдив, че е намерено друго решение вместо премахването на Бетонния мост, което предвижда реконструкция на съоръжението в рамките на четири месеца.   

В споразумението изрично се посочва, че изграждането на пътните връзки  от рампите на пробива под гарата е задължение на Община Пловдив. НКЖИ поема грижите само за съоръжението.

С цел да се улесни изпълнението на проектите  държавата  и Община Пловдив си разменят имоти, които попадат в обхвата на обектите. Държавата прехвърля на общината 8052 кв. метра, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” от южната страна на Централна гара. Общината ще предостави на НКЖИ 14 имота за модернизацията на жп участъци около гарите Филипово и Тракия, включени и в одобрения подробен устройствен план ПУП - ПП и ПУП - ПРЗ.

След изграждането на пробива под гарата, Бетонния мост и естакадата на бул. „Копривщица” пътните  и пешеходните  връзки ще бъдат прехвърлени безвъзмездно на община Пловдив, предвижда споразумението.

Снимки от Наташа Манева

Оцени новината

Оцени новината
2.3/5 от 3 оценки
2.3/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
16 коментара
Горе-долу в страни

Горе-долу в страни

06.03.2023 | 02:01

Нищо не разбрах честно ! Само че ще има голяма крАжбА и дотам ! В бетонния мост трябва да има кръгово за да може вместо да правя обратен от светофара преди сточна да се кача директно от светофара на центра гара , просто е

Отговори
2 1
6555

6555

06.03.2023 | 16:12

за тази посока няма нужда да минаваш през бетонния. от кичука за ц.гара ще минаваш по новия пробив.

Отговори
1 1
Джоро

Джоро

06.03.2023 | 00:48

Наистина толкоз много знаещи и умни коментатори . А и как знаят как се краде , как беше , човек съди по себеси за другия .

Отговори
3 3
Чиче

Чиче

06.03.2023 | 00:37

Като чета коментарите ми то мно умници ве . Затова ли сме толкова беддни .

Отговори
4 2
Арх

Арх

05.03.2023 | 22:29

Някои разумно отбелязват, че има далеч по-евтини решения от няколкокилометровата и ненужна естакада. Работата е там, че целта е именно да бъде скъпо и то много. Така и сумата, която ще заделят за чекмеджетата си, ще е по-хубава.

Отговори
5 3
Елма

Елма

05.03.2023 | 19:26

Бързат като пърлета пред майка си, упс, като крадци като за последно - нали идват избори! Няма край лакомията на държавните чиновници!

Отговори
9 2
Елма, в СелСъвета не са "държавни" даже заплатаджиите!

Елма, в СелСъвета не са "държавни" даже заплатаджиите!

05.03.2023 | 22:20

... и следователно подлежат на изритване доста по-лесно!

Отговори
2 2
ГАРВАНЪ

ГАРВАНЪ

05.03.2023 | 18:28

Абсолютно съгласен - липсата на естакада ли е причината да няма градска железница, бе шебеци ниедни?

Отговори
6 1
ГЮРО

ГЮРО

05.03.2023 | 18:25

Най-тъпото и глупаво решение за естакадата на ж.п. линията. От какъв зор 350 милиона лева се хвърлят за кефа на шепа крадци? За града ползите са НИКАКВИ! А какво ще стане при една ж.п. катастрофа върху тази естакада? Ще остане ли жив човек в падащите от 15 метра вагони? Тия са кръгли идиоти! С десет пъти по-малсо пари можеха да направят необходимите 4-5 подлеза. А най-доброто и най-евтино решение е ж.п. линията да се демонтира, а движението на влаковете да става извън града. И въпрос - липсата на естакада ли е причината да няма градска железница, бе шебеци ниедни??? Или просто липсата на нужда от такава градска железница?

Отговори
11 2
Диди

Диди

05.03.2023 | 15:50

Защо отиващ си кмет заграбва града с това НКЖИ. Или се мисли на принципа да задължим и следващия кмет да изпълнява глупости.

Отговори
13 2
заграбва и заГРОБва  Града, Диди!

заграбва и заГРОБва Града, Диди!

05.03.2023 | 17:50

баскетБОЛНИЯТ мозъклия трябва да бъде освидетелстван психически хоспитализиран обезвреден и ДИСЦИПЛИНАРНО ОСВОБОДЕН ПОРАДИ НЕЯВЯВАНЕ НА РАБОТА / НАРУШАВАНЕ НА ЗАКОНА – КОДЕКСА при кризисната ситуация за Панаира

Отговори
6 2
6555

6555

06.03.2023 | 16:16

европа в момента дава пари за ЖП развитие. затова натам се насочиха да проектират и усвояват.

Отговори
2 1
Франкенщайн

Франкенщайн

05.03.2023 | 14:53

Важни са,, селяните,, жп артерии за селата, супер, няма да стоят по спирките и да си гризат ноктите, да ги съжали някой до тях...!

Отговори
7 1
Разумни решения

Разумни решения

05.03.2023 | 14:37

Бързо да действат!

Отговори
7 3
"еазумний" Сульо, щом лесно правят "естакади"

"еазумний" Сульо, щом лесно правят "естакади"

05.03.2023 | 18:00

ДА ПРЕМОСТЯТ НАД ГАРАТА ВРЪЗКАТА СЕВЕР-ЮГ С АЖУРНИ СТОМАНЕНИ СТРУКТУРИ ВМЕСТО ДА РАЗРОВИЧКАТ И СЪСИПЯТ ЦЕНТРАЛНА ГРАДСКА ЗОНА ПРЕД ГАРАТА. КАКТО ДОКАЗА БЕТОННИЯТ МОСТ С ДЕСЕТИЛЕТИЯ ВЯРАН СЛУЖБА БЕЗ ПОДДРЪЖКА И ОБЕЗВОДНЯВАНЕ ЕСТЕСТВЕНАТА ИНФРАСТРУКТУРА Е МОСТ А НЕ ПОДЛЕЗ. КУПЕШКАТА ДУМА "ЕСТАКАДА" ПРЕДСТАВЛЯВА МОСТ ДЪЛЪГ ЦЕЛИ КИЛОМЕТРИ НА ВИСОЧИНА 15 МЕТРА ДА ПОНАСЯ ВЛАКОВЕ И ДА ГИ ДЕРАЙЛИРА ПЪЛНИ С ОТРОВИ И ВЗРИВ - В СРАВНЕНИЕ С КОЕТО АВТОМОБИЛЕН МОСТ НАД ГАРАТА Е ПЕСНА РАБОТА

Отговори
5 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?