Следвайте ни

Общината дава старт на инвестиции за 180 млн. лева

viber icon

Екипът на кмета Здравко Димитров започва изграждането на вътрешния транспортен ринг, който ще реши проблемите с трафика в града за десетилетия напред

Изграждането на вътрешния транспортен ринг, който ще реши проблемите с трафика в Пловдив за десетилетия напред, е основният приоритет в инвестиционната програма на Общината. В последните години усилията бяха насочени основно към обновяването на центъра и Пловдив изостана сериозно от София, Варна и Бургас по отношение на пътната си инфраструктура. Не бе реализирано почти нищо от заложеното в транспортно-комуникационната част на Общия устройствен план. Булевардите и улиците в Пловдив са строени преди много години и са проектирани за значително по-малък трафик. В момента ежедневно по улиците на града се движат над 220 000 автомобила и хиляди други превозни средства на обществения транспорт и бизнеса. С развитието на индустриалните зони край Пловдив задръстванията в града непрекъснато се увеличават. Специалистите са единодушни, че пътната мрежа се нуждае от разширяване, необходими са нови трасета и съоръжения. Освен това настилката на голяма част от улиците и булевардите е в лошо състояние. 

Затова от първите дни на мандата на кмета Здравко Димитров в Пловдив уличните ремонти не спират. Асфалтирането на градските пътища продължи дори  и в тежкия период на извънредното положение, въпреки трудните условия за работа.  Успоредно с това още в началото на управлението си  екипът  направи  подробен анализ на  пътната инфраструктура в града, започна усилена подготовка на важните  за Пловдив  проекти и проучване на източници за финансиране на строителство на нови обекти.   

През първата година от мандата  се дава старт  на инвестициите в  инфраструктурата и подобряването на градската среда  за над 180 млн. лева. Значителна част от тези средства са привлечени по европейски програми, останалите пари се осигуряват от собствения бюджет на общината. 

След  10-годишното закъснение  започна реалното изпълнение на проекта за Водния цикъл по ОП „Околна среда 2014-2020“ на стойност около 120 млн. лева.  В кратки срокове екипът на кмета успя да спаси проектите за 39 млн. лева  по ОП „Региони в растеж“, „замразени“ от предишното ръководство на Пловдив. Прецизира обществената поръчка за  изграждане на подлез „Модър - Царевец“ и разширение на двете улици  и очаква до края на лятото да стартира този дългоочакван и скъп  пътен обект. Преразгледа проекта за ул. „Даме Груев“ и прецени, че  пътят трябва да бъде удвоен, вместо да се наливат пари в асфалт. За двата  обекта  тази година в бюджета са планирани по един милион лева.  Общата им стойност възлиза на 24 милиона.

Екипът на Здравко Димитров има ясен план за подмяна на пътните настилки на ключови градски  артерии. Рехабилитацията се извършва с оглед на състоянието на подземната инфраструктура и предстоящи мащабни проекти. Това са Водният цикъл, който включва подмяна на ВиК на над 50 улици в район „Северен“, предстоящото изграждане на подлез под Централна гара, прокарването на Южен обходен колектор по бул. „Александър Стамболийски“. Пътната настилка на улиците, които попадат в тези зони, ще бъде подменена, след като в следващите две години  се сменят подземните комуникации.

Водещ принцип на управленския екип е публичните средства за ремонтни дейности, които представляват съществено перо от бюджета на общината, да бъдат разходвани целесъобразно и да не се налага да се прави ремонт върху ремонта.

 

Здравко Димитров, кмет на Пловдив: Всеки лев, похарчен за пътища, се връща многократно

Във всеки развит град по света има трафик, задръствания в пиковите часове, нарастващо население и много предизвикателства пред градското планиране. Ако по улиците и булевардите на Пловдив обаче се движат много автомобили, това значи, че в града има работа, че се развива и че е добро място за живеене.

Нашата задача е да отговорим на тези предизвикателства по най-добрия за пловдивчани и за бъдещето на града начин. Приоритет в инвестиционната програма на Общината са транспортните съоръжения, които ще осигурят реализирането на вътрешния транспортен ринг - вторият лот от бул. "Северен", "Модър - "Царевец", връзките с бъдещия пробив под Централна гара, нов мост над Марица, решения за бул. "Копривщица" и пресичането му с Пещерско шосе и бул. "Шести септември". 

Откакто ГЕРБ е в управлението, говорим за пътища и магистрали. И строим. Опонентите ни обичат да казват, че асфалтът не се яде. Но това е популизъм. На света няма добра държава с лоши пътища. Същото се отнася и до градовете. В Пловдив доста изостанахме с пътната инфраструктура и амбицията на моя екип е да наваксаме в следващите години. Първо - защото времето го изисква, и второ, защото големите инфраструктурни проекти създават работа за фирмите. Те пък отварят нови работни места, а служителите им харчат парите си в Пловдив - пазаруват, купуват жилища и т.н, което е оборот за бизнеса.

Има и друг ефект - по-добрите улици и булеварди означават повече сигурност на пътя и по-малко разходи за ремонти и гориво. А от тук идва и ефектът върху екологията, защото знаем какъв е проблемът с въздуха в Пловдив. 

Така че всеки лев, инвестиран в пътища, се връща многократно, каквото и да говорят опонентите ни. 
 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Пънди

08.05.2020 | 22:02

Екипа на сикаджията ще строи. Това виц ли е. ААа ще си построят хотели да не са по назад от Тотю. Бравос

Отговори
0 0

Анри

08.05.2020 | 09:37

А какво се случи с транспортния проект няма ли да благодарите на Иван Тотев за потъналите 20 милиона без изобщо да е заработило нищо по проекта нито табла нито таксуване .Тотев къде е да отговаря ?Къде е и онзи професор Кръстев ? Прокуратурата къде е ? Бойко защо държи Тотев лидер на партията в града ? Менда Стоянова и тя е отговорна за това като депутат от Пловдив . А паметника за 70 милиона наречен зала Колодрум .Залата откакто е построена е всяка година трупа загуби от по 200000 лева.Да благодарим ли на Тотев и за този воденичен камък.

Отговори
3 0

Резон

07.05.2020 | 22:36

Благодарение на двата мандата на Иван Тотев, Пловдив дръпна неимоверно напред! Икономиката се подобри значително и бяха изпълнени редица инфраструкурни проекти. Бяха ремонтирани и асфалтирани редица ключови булеварди, улици и мостове. Културните събития са неизброими и Пловдив придоби един красив облик, с който можем само да се гордеем. Задачата на новата управа е да надгради постигнатото и да пребори подривните елементи, които саботираха целенасочено усилията на общината, да направят Пловдив още по-добър за живеене! Напред Здравко, с теб сме!

Отговори
3 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?