2374

"Няма свободна кола": Пълна истерия с такситата в Пловдив

Да извикаш такси в Пловдив от раз през последните седмици, си е цяло чудо. Клиенти редовно стигат до истерия, докато търсят кола по телефона. Звънят на диспечерите по половин час и отгоре, особено сутрин, вечер и в дъждовно време. В пиковите часове дори не се стига до отказ - телефонните номера на таксиметровите фирми директно отхвърлят обажданията. Ако човек все пак има късмет да се свърже с оператор, отговорът обикновено е: Няма свободна кола.

Причината според таксиджии е в огромните задръствания по пловдивските улици. „Отнема 15 минути да се придвижиш от Водната палата до съда. Когато го обясня на диспечерката, тя директно отхвърля курса, понеже стандартното време за изчакване е 5 минути. Така, ако не съм на две преки от улицата ви, няма как да приема поръчката“, обясни таксиметров шофьор.

Блокирани в трафика, жълтите коли не стигат до адресите, затова и е много по-лесно да ги хванеш от улицата. Често дори автобусите, спиращи на всяка крачка, се оказват по-бързи от тях.

„Час и петнайсет минути карах клиентка от „Ален мак“ до „Тракия“, а сметката бе 20 лева“, обяснява таксиджия.

По думите му, ако не бяха огромните тапи в града, вместо един курс за средно 8 лева би могъл да поеме три по 5 и да има двойно по-голяма печалба.

„Оборотите намаляха. Неприятно е и за самите шофьори, защото търпят загуби. Но най-много страдат клиентите“, категоричен е Диян Станев, шеф на „Виайлет такси“. Според него и растящите цени на горивата отказват таксиджиите от по-дълги курсове. За клиентите обаче те са по-изгодни. Да стигнеш до съседно село или до Асеновград, често се оказва по-евтино, отколкото да пътуваш от точка до точка в града. От центъра на Пловдив до Белащица таксито струва около 8 лева - толкова, колкото в трафика до който и да е от кварталите в града, казва Станев.

„Ако преди един маршрут се минаваше за 10 минути, сега отнема 25. А и такситата са по-малко от миналата година. Много шофьори се отказаха заради ниските тарифи, които държат фирмите“, убеден е Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.

По думите му, всеки нов играч на пазара подбива цените, за да спечели клиенти.

"При 100 лева оборот вчера похарчих 25 за гориво", удря чертата Домашенко, който е и действащ таксиметров шофьор. По негови изчисления жълтите коли в града са около 1200. Още към 500 обаче въртят незаконно.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
4 коментара
Кънчо Путкодеров

Кънчо Путкодеров

15.10.2021 | 11:29

Ей не се наядохте бакшиши

Отговори
0 0
Батко

Батко

14.10.2021 | 09:00

Виайлет такси, смях. Тия още ли се движат. В колите им може да умреш само ако вдишаш от аромата.

Отговори
9 2
ако мисли6 4е виалет са зле

ако мисли6 4е виалет са зле

14.10.2021 | 11:51

на мен един от ЕКО такси ми каза "да хода да са тракам" 6тото исках да ме закара на малко разтояние, докато бях вътре в колата. Кво да го направа? да го пребия? да му изкарам нож? И от тогава не съм се ка4ил на ЕКО такси. На Виалет само един път ми се падна един странен дето се ядосва6е на другите по пътя но поне с мен се държе6е добре. От тогава просто не се возя на такси, дори и да бързам и да имам нужда. 6те вървя 1 4ас като муле, не ми пука. Дано УБЕР да ви измести вси4ките, невъзпитани селяндури на 50+ дето боя си търсят. Няма да ви пла6там пенсията. От ръката 6те доида и 6те ти я взема.

Отговори
6 1
Виайлет

Виайлет

14.10.2021 | 19:28

Хахаа. Кий знае ти какъв си миризливец,дето не се къпе.

Отговори
1 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?