"Няма свободна кола": Пълна истерия с такситата в Пловдив
- 07:00, 14.10.2021
- 09:21, 14.10.2021
- 10 552
- 4
Да извикаш такси в Пловдив от раз през последните седмици, си е цяло чудо. Клиенти редовно стигат до истерия, докато търсят кола по телефона. Звънят на диспечерите по половин час и отгоре, особено сутрин, вечер и в дъждовно време. В пиковите часове дори не се стига до отказ - телефонните номера на таксиметровите фирми директно отхвърлят обажданията. Ако човек все пак има късмет да се свърже с оператор, отговорът обикновено е: Няма свободна кола.
Причината според таксиджии е в огромните задръствания по пловдивските улици. „Отнема 15 минути да се придвижиш от Водната палата до съда. Когато го обясня на диспечерката, тя директно отхвърля курса, понеже стандартното време за изчакване е 5 минути. Така, ако не съм на две преки от улицата ви, няма как да приема поръчката“, обясни таксиметров шофьор.
Блокирани в трафика, жълтите коли не стигат до адресите, затова и е много по-лесно да ги хванеш от улицата. Често дори автобусите, спиращи на всяка крачка, се оказват по-бързи от тях.
„Час и петнайсет минути карах клиентка от „Ален мак“ до „Тракия“, а сметката бе 20 лева“, обяснява таксиджия.
По думите му, ако не бяха огромните тапи в града, вместо един курс за средно 8 лева би могъл да поеме три по 5 и да има двойно по-голяма печалба.
„Оборотите намаляха. Неприятно е и за самите шофьори, защото търпят загуби. Но най-много страдат клиентите“, категоричен е Диян Станев, шеф на „Виайлет такси“. Според него и растящите цени на горивата отказват таксиджиите от по-дълги курсове. За клиентите обаче те са по-изгодни. Да стигнеш до съседно село или до Асеновград, често се оказва по-евтино, отколкото да пътуваш от точка до точка в града. От центъра на Пловдив до Белащица таксито струва около 8 лева - толкова, колкото в трафика до който и да е от кварталите в града, казва Станев.
„Ако преди един маршрут се минаваше за 10 минути, сега отнема 25. А и такситата са по-малко от миналата година. Много шофьори се отказаха заради ниските тарифи, които държат фирмите“, убеден е Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.
По думите му, всеки нов играч на пазара подбива цените, за да спечели клиенти.
"При 100 лева оборот вчера похарчих 25 за гориво", удря чертата Домашенко, който е и действащ таксиметров шофьор. По негови изчисления жълтите коли в града са около 1200. Още към 500 обаче въртят незаконно.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни